Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با توجه به گستردگی، تنوع جمعیت و تورم و گرانی، کاهش ۲۰ درصدی وقوع جرائم خشن در سال جاری، در دو دهه اخیر بی سابقه و بیانگر تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سردار حیدر عباس زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۸ اسفندماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در خصوص تمهیدات چهارشنبه آخر سال، راهیان نور و تعطیلات نوروز ۹۸ در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، گفت: در نتیجه تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در طی سال جاری با کاهش ۲۰ درصدر جرائم خشن مواجه هستیم که در دو دهه اخیر بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه ویژه نیروی انتظامی و پلیس به کشف جرم را دلیل کاهش جرائم خشن خواند و افزود: سال ۹۶ نیز با ۱۳ درصد کاهش در وقوع جرائم خشن روبرو بودیم که امیدواریم در سال ۹۸ شاهد کاهش حدود ۱۰ درصدی دیگر باشیم.

سردار عباس زاده از توجه ویژه به مسئله تیراندازی ها در مراسم عزاداری و عروسی خبر داد و تصریح کرد: پس از برقراری قرارگاه مقابله با تیر اندازی،  با ۲۸ درصد کاهش در تیر اندازی های شاکی دار مواجه هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نسبت به هیچ حادثه ای بی تفاوت نیست، خاطرنشان کرد: رشد ۹۸ درصدی کشف جرائم خشن از ابتدای سال تا کنون که آماری قابل قبولی است، بیانگر حساسیت نیروی انتظامی در هر مسئله است.

وی با بیان اینکه در بخش سرقت ها با روندی افزایشی روبرو هستیم، بیان کرد: متاسفانه به دلیل گرانی و تورم و بیکاری با افزایش سرقت ها در استان مواجه هستیم، اما با وجود این معضلات با ۸۵ درصد کشف سرقت ها روبرو هستیم که خوزستان را در بین چهار استان کشور قرار داده است و همچنین ۹۵ درصد کشف سرقت خودرو نسبت به سال گذشته داشته ایم.

سردار عباس زاده در خصوص آمار کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری نیز گفت: ۱۰ تن و ۸۴ کیلو و ۸۷۹ گرم مواد مخدر کشف کرده ایم که رشدی ۶۰ درصدی در این حوزه برای ما به همراه داشته است، همچنین ۸۱ باند خرید و فروش موادمخدر را شناسایی و متلاشی کرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به رشد ۱۱۵ درصدی کشف تیر اندازی ها در سال جاری در ماهشهر خبر داد و گفت: با وجود تیراندازی های حساس که در این شهر اتفاق افتاده است ، شاهد کاهش ۴ درصدی تیر اندازی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی در خصوص کشف و جمع آوری سلاح غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون اظهار کرد: طی ۳۳ مرحله طرح جمع آوری اسلحه های غیر مجاز انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سردار عباس زاده افزود: کشفیات کالای قاچاق در طول سال جاری ۲ تریلیون و ۹۴۲ میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته با ۲۷۴ درصد افزایش مواجه هستیم، همچنین ۱۰۶۴ دستگاه خودرد قاچاقچیان توقیف و تعداد زیادی از باندهای آنها متلاشی شد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در خصوص چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: نیروی انتظامی در کل کشور به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست، ولی به افراد سودجو اجازه سوء استفاده از سنت دیرینه این مرز و بوم را نمی دهد.

وی با تاکید اینکه با هر نوع هنجار شکنی، کشف حجاب و تعرض به اموال عمومی و خصوصی مردم برخورد می شود، گفت: کل استان تحت پوشش نیروی انتظامی با همکاری سپاه و بسیج است و اجازه هیچ نوع هنجارشکنی داده نخواهد شد، امیدواریم امسال تلفات ناشی از استفاده مواد محترقه نداشته باشیم.

سردار عباس زاده در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تعطیلات عید نوروز، تصریح کرد: انتظار می رود خوزستان به دلیل نزول رحمت الهی و آب و هوای پاک و امنیت در تعطیلات پیش رو شاهد حضور مسافران نوروزی بیشتر از سال گذشته باشد که براساس برنامه ریزی های انجام شده ۸۰ ایستگاه موقت پلیس در حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی در مسیر جاده و ورودی شهرها دایر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: با بسیج کلیه نیروهای انتظامی، افزایش گشت های هوشمند انتظامی، پلیس های افتخاری، نگهبان محله و کلانتری ها سعی در ایجاد امنیت قابل قبول به ویژه در حوزه امنیت عمومی، سرقت ها و جرائم خشن و حوادثی به مراتب کمتر از سال های گذشته برای شهروندان در سطح استان باشیم.

وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه ترافیک نیز خاطرنشان کرد: به کلیه دستگاهها شناسایی نقاط حادثه خیز  و افزایش گشت های ترافیکی با رعایت احترام‌ و ادب ابلاغ شده است و با متخلفین برابر قوانین برخورد خواهد شد.

سردار عباس زاده در خصوص شعار نوروزی سال ۹۸ نیروی انتظامی گفت: نشاط بهاری- نظم و قانون مداری شعاری است که نیروی انتظامی کل کشور برای نوروز سال ۹۸ انتخاب کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در خصوص کاروان های راهیان نور یاد آور شد: یکی از اولویت های نیروی انتظامی خوزستان، تامین امنیت کاروان های راهیان نور است.

وی ادامه داد: یکی از سنت های حسنه پس از اتمام دفاع مقدس راه اندازی کاروان های راهیان نور بوده است. از آنجا که از ۵۸ یادمان شهدای دفاع مقدس ۲۱ یادمان مربوط به استان خوزستان است، هر ساله شاهد حضور یک سوم از کاروان های راهیان نور(۲ میلیون نفر) در استان هستیم.

سردار عباس زاده تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت کاروان های راهیان نور در کلیه شهرستانها و محل تردد آنها است، امیدواریم با همکاری کلیه نیروها و پوشش نظامی گسترده سلامت آنها تامین شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان خوزستان تعطیلات حجاب سرقت کاروان های راهیان نور 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۳ درصدی سرقت‌ها در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ کیومرث کشوری گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان ناجا از آغاز طرح نوروزی پلیس تا کنون در شهرستان شاهد کاهش ۵۳ درصدی سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ هستیم.
او با اشاره به همراهی و همکاری مردم با پلیس و اجرای طرح‌های پاکسازی امنیت محله محور و جمع آوری معتادان متجاهر در اسفندماه پارسال افزود: در این مدت ۷۵ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از مردم خواست با رعایت توصیه و هشدار‌های پلیس در خصوص نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت، هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سلاح و مهمات
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • پلیس مقتدر پناهگاه مردم است
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در ایلام
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در ایلام
  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت‌ها در آبادان