Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:51:26 GMT

لاریجانی با تعدادی از علما و اساتید حوزه دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۰۲۹

لاریجانی با تعدادی از علما و اساتید حوزه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر سه‌شنبه با آیت الله سید علی حسینی میلانی از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه علما و مراجع در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۹۸ اعتبارات قابل قبولی را برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته اعتبارات مربوطه برای کمک به حوزه در لایحه بودجه بیشتر در حوزه عمرانی و جهت ساخت مدارس و حوزه‌ها است.

در این دیدار همچنین آیت الله میلانی با اشاره به وضعیت کشور، گفت: مشکلات کشور به صورتی است که باید برای آن فکر اساسی شود، زیرا مردم برای کشور چیزی کم نگذاشته‌اند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: البته شما بودجه سال ۹۸ را با دقت و سرعت و طی جلسات متعدد بررسی کردید و این مسئله کار اساسی و بسیار مهم بوده است.

همچنین لاریجانی در ادامه دیدارهای خود با علمای استان قم؛ با آیت الله سید احمد مددی الموسوی از اعضای جامعه مدرسین و از علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با آیت الله جعفر مرتضی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز با علامه آیت الله جعفر مرتضی از علما، دانشمندان و پژوهشگران برجسته لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

شایان ذکر است آیت الله جعفر مرتضی از علمای شیعه است که در شهر مقدس قم سکونت دارد و در زمینه‌های مختلف کارهای پژوهشی انجام داده اند و علاوه بر ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی در دانشگاه سابقه تدریس نیز دارد.

دیدار با آیت الله مسعودی خمینی

لاریجانی شب گذشته نیز با آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دیدار با آیت الله امینی

لاریجانی دیداری نیز با آیت الله ابراهیم امینی استاد حوزه علمیه قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گزارشی از وضعیت داخلی کشور و تلاش مجلس برای رفع مشکلات مردم به آیت الله امینی ارائه کرد.

کد خبر 4572326

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه قم علی لاریجانی قم رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است