Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: اولین جلسه پارلمان نیوزیلند پس از حمله تروریستی به مساجد این کشور، به احترام قربانیان این حمله با قرائت آیات قرآن آغاز شد.

به گزارش رکنا به نقل از تریبون، اولین جلسه پارلمان نیوزیلند پس از حمله تروریستی مرگبار به دو مسجد این کشور با قرائت آیات قرآن به احترام قربانیان این اقدام وحشیانه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، با سخنرانی در پارلمان با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی مساجد این کشور ابراز همبستگی کرد و «نائم رشید» که در تلاش برای مقابله با فرد مهاجم به شهادت رسید، را مورد ستایش قرار داد.

نخست‌وزیر نیوزیلند در سخنان خود تاکید کرد خانواده‌های قربانیان شاهد اجرای عدالت خواهند بود.

رسانه‌های محلی نیوزیلند روز جمعه گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست چرچ را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

مهاجم اصلی این حادثه پیش از اجرای حمله تروریستی خود، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیسبوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف‌قرار گرفته‌ شده) در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: حمله تروریستی قرآن قربانیان احترام نیوزیلند عکس فیلم پرونده جوان اصفهان حادثه مرگبار زندگی شهرداری مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشر‌های مختلف جامعه باید طرح «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر استان زنجان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که هزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در مساجد استان ارائه شده است.

هاشمی گفت: آموزش‌های هلال احمر در شهر‌ها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، افزود: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری است.


هاشمی ادامه داد: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در شهر‌ها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس