Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمام اطلاعات موجود در شبکه اجتماعی مای‌اسپیس Myspace از جمله میلیون‌ها فایل موسیقی، تصویر و ویدئو که قبل از سال 2016 میلادی در آن بارگذاری شده است، از سرورهای این وب‌سایت حذف شد.

مقامات این شرکت جایگزینی سرورهای معیوب را که بیش از یک سال قبل انجام گرفته است، به عنوان دلیل پاک شدن اطلاعات معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام شرکت، فایل‌های موسیقی برای همیشه از سرورها پاک شده‌اند؛ اما قرار است با استفاده از سیستم‌های پشتیبان، باقی اطلاعات کاربران در آینده به طور کامل حفظ شود.
در این رخداد، بیش از 50 میلیون آهنگ از 14 میلیون هنرمند که در آرشیوهای آنلاین ذخیره شده بود،‌ از بین رفته است. با وجود این که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی را ترک کرده و به سراغ فیسبوک رفته‌اند، تعداد زیادی از کاربران همچنان از این وب‌سایت استفاده می‌کنند و بسیاری از موسیقی‌دانان فعال در این شبکه اجتماعی را دنبال می‌کنند.
پاک شدن اطلاعات کاربران در مای‌اسپیس Myspace بی‌سابقه نیست. در سال 2013 میلادی راه اندازی مجدد این شبکه اجتماعی منجر به از بین رفتن اجتماعات کاربران شد و گروه‌های موسیقی ناچار به راه‌اندازی مجدد اجتماعات کاربری شدند. در آن زمان نیز بخش زیادی از محتوای متنی این شبکه اجتماعی از بین رفت، اما فایل‌های موسیقی و تصاویر دست‌نخورده باقی ماند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد

 یک آزمایش اثبات شده در آزمایشگاه برای اولین بار نشان داده است که چگونه انتقال برق خورشیدی از فضا می‌تواند محقق شود.

به گزارش ایرنا از «اسپیس»، این آزمایش اثبات شده که توسط شرکت استارتاپ انگلیسی «اسپیس سولار» انجام شده است، یک دستگاه خاص پرتوافکن را آزمایش کرده که می تواند بطور بی‌سیم برق را بطور ۳۶۰ درجه انتقال دهد.

این کار برای نیروگاههای بالقوه فضایی در آینده دارای اهمیت خواهد بود زیرا که موقعیت (آن نیروگاه) نسبت به خورشید و زمین در طول روز به علت چرخش زمین تغییر می‌کند.

این آزمایش یک بخش کلیدی از مفهوم نیروگاه خورشیدی مستقر در فضای CASSIOPeiA است که در حال توسعه یافتن توسط شرکت اسپیس سولار است. این شرکت پیش بینی کرده است که نیروگاه CASSIOPeiA میتواند تا یک دهه آینده در فضا استقرار پیدا کند و چندین گیگاوات انرژی پاک با بهره‌وری‌ بالاتر از نیروگاههای خورشیدی بر روی زمین فراهم سازد. بر خلاف پنل‌های خورشیدی بر روی زمین، یک نیروگاه برق خورشیدی در فضا می‌تواند بطور مداوم و بدون وقفه برق تولید کند.

«مارتین سولتا» مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار هیجان زده شدیم که توانستیم مرحله بعدی در توسعه این فناوری‌مان را به اثبات برسانیم. آزمایش موفقیت آمیز این فناوری پرتوافکنی انرژی ۳۶۰ درجه‌ای یک لحظه مهم و تاریخی در ماموریت ما برای متحول کردن انرژی خورشیدی فضایی است.

نیروگاه CASSIOPeiA در مدار زمین هم‌ گرد (geostationary) در مسیری حدود ۳۶ هزار کیلومتر بالای زمین قرار خواهد گرفت. یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر در بالای یک منطقه مشخص بر روی زمین ثابت است.

هر چند نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه تنها نیم متر پهنا داشت اما نیروگاه اصلی در نهایت یک ساختار گسترده با پهنایی در حدود ۱.۷ کیلومتر خواهد بود. این نیروگاه متشکل از پنل‌های بزرگ و سبک و مجموعه‌ای از آینه‌ها در فضا توسط ربات‌ها سر هم خواهد شد و انتقال تمام قطعات آن به فضا مستلزم استفاده از ۶۸ راکت‌های نسل بعدی «استارشیپ» شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • حساسیت کاربران اینترنتی به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل! + نمودار
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی