Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:06:59 GMT

مکرون با روشنفکران فرانسوی دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۲۶۰

مکرون با روشنفکران فرانسوی دیدار کرد

تهران - ایرنا - همزمان با تشدید بحران جلیقه زردها در فرانسه و اتخاذ تدابیر جدید برای جلوگیری از گسترش موج مخالفان ضددولتی، رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه به منظور برون رفت از این بحران با 64 روشنفکر فرانسوی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به منظور یافتن راهی برای بحران جلیقه زردها با شماری از روشنفکران این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه که در کاخ الیزه برگزار شد، شمار زیادی از اقتصاددانان، جامعهشناسان، ریاضیدانان، اقلیمشناسان و فیلسوفان سرشناس فرانسوی حضور داشتند.
مکرون آخرین شنبه اعتراضی جلیقه زردها را 'استبداد اقلیت' نامید و گفت که وی به دنبال یافتن راهی برای تقویت دموکراسی است.
مکرون با تاکید بر این موضوع که دموکراسی فقط نباید مخصوص زمان برگزاری انتخابات باشد، گفت: 'افراد افراطی در میان جلیقه زردها نفوذ کرده اند و ایده آنها رد هر نوع مشروعیت و مرجعیت قدرت است'.
در این نشست، رئیس جمهوری فرانسه همچنین احتمال بازنگری در مبانی قانون جدایی دین از دولت مصوب سال 1905 را رد کرد و درباره نقش اسلام در فرانسه گفت: 'ما یک مسئله با اسلام داریم به ویژه درخصوص نهادهایی که مروج اسلام سیاسی ناسازگار با جمهوری هستند. ما تسلیم آنان نخواهیم شد. به طور اخص در مدارس، اما درعین حال این رابطه را باید مسالمتآمیز سازیم'.
تلاش مکرون برای پایان دادن به بحران جلیقه زردها درحالیست که دولت فرانسه روز گذشته (دوشنبه) به منظور پایان دادن به تظاهرات اعتراضی در این کشور، تدابیر جدیدی اتخاذ کرد.
«ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در نشستی خبری اعلام کرد: برپایی تجمع و تظاهرات در برخی مناطق حساس پاریس ممنوع است. درصورت شناسایی عناصر افراطی، آنها بلافاصله بازداشت خواهند شد.
معترضان دولت مکرون، برای هجدهمین هفته متوالی، 16 مارس به خیابان ها آمدند و در تظاهراتی بی سابقه، خشم خود را نسبت به بی تفاوتی های دولت به خواسته هایشان اعلام کردند.
جلیقه زردهای فرانسه، شانزدهم مارس را روز هشدار به دولت مکرون اعلام کردند.
اتاق بازرگانی فرانسه از رئیس جمهوری این کشور خواسته تا امنیت فروشگاه‌ها و کارکنان فروشگاه‌های شانزه‌لیزه را به صورت فوری برقرار کند.
قرار است وزیر اقتصاد فرانسه در روزهای آینده میزان خسارت‌های روز شنبه گذشته را ارزیابی کند اما شرکت های بیمه فرانسه، میزان خسارت ناآرامی های چند ماه گذشته را حدود 170 میلیون یورو تخمین زده اند.
نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه از عدم کارایی و اختلال در تدابیر امنیتی پلیس در جریان اعتراضات روز شنبه سخن گفته و افزود: وضعی که روز شنبه شاهد آن بودیم، دیگر نباید اتفاق بیفتد.
شبک**اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه مكرون جليقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، سازمان‌های مدافع فلسطینیان یک شهروند فرانسوی را که در ارتش اسرائیل در غزه حضور داشت به دادگاه کشاندند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد، یک شهروند فرانسوی که تابعیت مضاعف اسرائیل را هم دارد، و تصاویری از اقداماتش (جنایاتش) در نوار غزه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، توسط سازمان‌های دفاع از فلسطینیان تحت تعقیب قرار گرفت.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، این شهروند فرانسوی که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کرده در شماری از جنایات به وقوع پیوسته در جنگ شمشیرهای آهنین علیه فلسطینیان حضور داشته است.

براساس این گزراش، سه سازمان فرانسوی مدافع فلسطینیان در این شکیایت تاکید کردند که این نظامی فرانسویی در شکنجه شماری از فلسطینیان هم شرکت داشته و در جنگی حضور دارد که نماید نسل کشی می‌باشد.

این سازمان‌ها با استناد به تصاویر ویدیویی که این شهروند فرانسوی شخصا گرفته و یکی از نزدیکانش در فوریه گذشته در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته به شکنجه فلسطینیان اعتراف می‌کند، در این تصاویر شماری از فلسطینیان بازداشت شده نشان داده می‌شوند و دوربین به طرف یکی از فلسطینیان که دستانش از پشت بسته شده رفته و این نظامی می‌گوید: او را شکنجه کردند تا حرف بزند، کمرش را دیدید؟

در بخش دیگری از این ویدیو شمار دیگری از بازداشت شدگان فلسطینی دیده می‌شوند که با چشمان بسته روی زمین نشسته‌اند که خطاب فریاد می‌زند خفه شوید از فاحشه ها، حالا از 7 اکتبر لذت ببرید‌ای فاحشه ها.

سازمان‌های فرانسوی از دادستانی این کشور خواسته‌اندکه با توجه به دلایل محکم موجود فرد مذکور را تحت تعقیب قرار دهد.

به گفته وکیل این سازمان‌ها، او یک شهروند فرانسوی است که یونیفرم نظامی اسرائیلی این جنایات را مترکب شده است، پس او یک فرانسوی که دست به این جنایت زده است.

دادستانی فرانسه هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزهسخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

گفتنی است شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در نوار غزه مشغول جنگ هستند، مزدورانی از کشورهای مختلف می‌باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات حادثه امروز در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه
  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر