Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته تحقیقات سازمان ملل گزارشی را از تظاهرات 2018 در مرز غزه و تجاوزات اسرائیل و نیز لیستی از اسرائیلی‌های متهم به جنایات خطرناک در این حوادث را ارائه کرد که به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد.

به نوشته "روزنامه تایمز آو اسرائیل"این گزارش "سازه‌های نظامی و مدنی در اسرائیل" را به عنوان مسئول نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته تحقیقات سازمان ملل گزارش خود را در قالب ۲۵۰ صفحه ارائه کرد و در آن به این مساله اشاره داشته که اسرائیل چه بسا با استفاده از سلاح علیه معترضان فلسطینی در تظاهرات بازگشت مرتکب "جنایات علیه بشریت"شده باشد.

در این گزارش تاکید شده: کشتار عامدانه غیر نظامیانی که به طور مستقیم در اقدامات خصمانه شرکت نداشتند جنایت جنگی به شمار می‌رود.

طبق این گزارش، کمیته سازمان ملل دلایل قانع کننده‌ای دارد که نشان می‌دهد افرادی از نظامیان صهیونیست، غیر نظامیان را کشته و یا به شدت زخمی کردند در حالیکه این افراد به طور مستقیم در این تحرکات مشارکت نداشتند و تهدیدی امنیتی برای اسرائیل نبودند. استفاده از سلاح علیه معترضان نابجا و غیر قانونی بوده است.

در این تحقیقات آمده است که نیروهای صهیونیستی به سمت بیش از شش هزار فلسطینی که در تظاهرات در مرز غزه طی مارس و دسامبر ۲۰۱۸ شرکت داشتند، گلوله شلیک کردند که این امر موجب کشته شدن ۱۸۳ تن از جمله ۳۲ کودک شد و کمتر از ۳۰ تن از کشته شدگان از اعضای گروه‌های مسلح فلسطینی بودند.

این گزارش اسرائیل را به شکست‌های متوالی در تحقیق درباره رهبران و سربازان و محاکمه آنها به خاطر جنایاتشان علیه فلسطینیان متهم می‌کند.

کمیته تحقیقات سازمان ملل همچنین جنبش حماس را به تحریک تظاهرکندگان به استفاده از بالون‌های آتش‌زا متهم کرد.

اسرائیل پیش از این خلاصه گزارش کمیته مزبور را که دو هفته قبل ارائه شده بود به طور کامل رد و آن را محکوم کرد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید پایان جنگ در غزه را اعلام کنیم؛ شکست خوردیم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری سما، «اسحاق بریک» نظامی ارشد صهیونیست در این باره گفت: اسرائیل باید پایان جنگ در غزه را اعلام کند.

وی افزود: ما نیروهایمان را از آنجا خارج کرده‌ایم و هیچ نیرویی وجود ندارد که آنها (مقاومت) را برای همیشه نابود کند.

بریک ادامه داد: یورش به رفح در جنوب نوار غزه به ما کمکی نخواهد کرد؛ چراکه ما در جنگ شکست خورده‌ایم.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 846092 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • باید پایان جنگ در غزه را اعلام کنیم؛ شکست خوردیم
  • ببینید | جنایت‌های اسرائیل علیه ایران
  • جنایت‌های ایران علیه اسرائیل + فیلم
  • ترکیه: اسرائیل باید احساس شرم کند
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت
  • کرملین، اوکراین را به هدف گرفتن تعمدی خبرنگاران روس متهم کرد