Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در حوزه تامین سوخت برای ورود به سال ۹۸ اقدام‌های بسیارخوبی، پیش‌بینی، مدون و عملیاتی شده است، ادامه می‌دهد: نکته مهم در چنین ایامی، ذخیره‌سازی مناسب سوخت در بخش حمل‌ونقل (جاده ، هوایی، ریلی و دریایی) است و این مهم به نحو مطلوب انجام شده است.

هماهنگی میان جایگاهداران و رانندگان حمل مواد سوختی به عنوان دو حلقه مهم زنجیره سوخت، نکته دیگری است که موسوی‌خواه به آن اشاره و تصریح می‌کند: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، هماهنگی خوبی میان این دو بخش با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است تا زنجیره تامین سوخت، به بهترین نحو ممکن عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از تشکیل گروه‌های نظارتی برای توزیع هرچه بهتر سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: برای ورود به سال جدید، گروه‌های نظارتی متعددی را بیش از هر سال دیگر بسیج کرده‌ایم تا تغییرات در حوزه سوخت‌رسانی و عرضه آن برای مردم نسبت به سال پیش محسوس‌تر باشد. اعزام تیم‌های عملیاتی از ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به محورهای مواصلاتی برای کنترل عملکرد مناطق و رفع نواقص احتمالی در مجاری عرضه سوخت به‌ویژه در روزهای پایانی اسفند، موضوع دیگری است که موسوی‌خواه به آن اشاره دارد.

وی می‌گوید: کشیک‌های نوروزی همانند سال‌های قبل در مناطق سی‌وهفت‌گانه و ستاد فعال خواهند بود و بر روند سوخت‌رسانی، نظارت دقیق خواهند داشت.

افزایش مسافرت‌های داخلی در نوروز امسال

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یک نکته مهم دیگر را هم یادآور می‌شود و ادامه می‌دهد: با توجه به نرخ ارز و افزایش بلیت هواپیما، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد مسافرت‌های داخلی افزایش یابد، به همین دلیل می‌طلبد برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه تامین و توزیع سوخت، همچون سال‌های گذشته آمادگی ۱۰۰ درصدی وجود داشته باشد تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

مرور برخی فعالیت‌ها درسال ۹۷

موسوی‌خواه گریزی هم به فعالیت‌های سال ۹۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌زند و می‌گوید: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به لطف پروردگار و تلاش کارکنان، چه در ستاد و چه در مناطق عملیاتی، از نوروز امسال تاکنون در حوزه تامین و توزیع سوخت، به خوبی عمل کرده است. این مجموعه توانسته است در تابستان با وجود رشد مصرف بی‌رویه و در زمستان با وجود سرمای زیاد، سوخت مورد نیاز همه بخش‌ها به‌ویژه نیروگاه‌ها را به‌خوبی تامین و توزیع کند و کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد.

فعال‌سازی کارت هوشمند سوخت

یکی از فعالیت‌های مهمی که مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آن اشاره می‌کند و تاکید دارد، فعال‌سازی دوباره کارت‌های هوشمند سوخت است.

وی در ادامه می‌گوید: با اطلاع‌رسانی‌های گسترده در این زمینه، همچنین ایجاد درگاه‌های اینترنتی و پاسخگویی به پرسش‌های مردم از طریق سامانه ۰۹۶۲۷، صاحبان خودرو و موتور که به هر دلیلی (مفقود شدن، جاماندن در ادارات پست و...) کارت سوخت وسیله نقلیه خود را در اختیار نداشتند، بستری برایشان ایجاد شد تا بتوانند کارت هوشمند سوخت دریافت کنند.

ابطال ۲۰۰ هزار کارت سوخت مهاجر

یکی دیگر از مسائلی که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به آن اشاره دارد، پیگیری ابطال کارت‌های سوخت مهاجر با هدف کنترل چرخه توزیع سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

وی می‌گوید: درباره این موضوع یک سالی است که کار می‌شود و با توجه به داده کاوی بسیار خوبی که در حوزه شناساسی کارت‌های مهاجر و نقاط استفاده از آن، همچنین روند مصرف سوخت انجام شده، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار کارت سوخت مهاجر ابطال شده است.

موسوی‌خواه با بیان اینکه روند ابطال کارت‌های سوخت مهاجر بی هیچ تبعاتی انجام شده است، نبود تبعات یا اعتراض را نشانه درستی انجام کار می‌داند و ادامه می‌دهد: ابطال کارت‌های سوخت مهاجر با شدت ادامه خواهد داشت و به‌زودی تعداد زیادی از آنها از چرخه خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در حال تهیه است که هیچ کارت سوختی نتواند مهاجرت کند، اضافه می‌کند: روش‌هایی نیز در نظر گرفته شده است که اگر کارت سوختی هم مهاجرت کند، امکان سوختگیری نداشته باشد.

سیستم‌سازی با هدف حذف کامل تخلف

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سیستم‌سازی با هدف حذف نیروی انسانی و تخلفات احتمالی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ملی پخش بر می‌شمارد و ادامه می‌دهد: حذف فردمحوری و جایگزین کردن سیستم یا به عبارتی، سیستم‌سازی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۹۷ است.

وی ادامه می‌دهد: وقتی سرمایه انسانی، محور همه فعالیت‌ها باشد، احتمال تخلف نیز افزایش می‌یابد، اما سیستم با حذف محوریت فرد، از بروز این تخلف جلوگیری می‌کند.

موسوی‌خواه با بیان اینکه برای استقرار این سیستم مراحل مختلفی مثل شناسایی نقاط آسیب، حذف نفر از سیستم فروش، حذف نفر در تعیین قیمت فروش فرآورده و... انجام شده است، می‌افزاید: این سیستم‌سازی در بخش‌های مختلف مانند فروش و انبار پیاده شده است و هدف و نهایی آن در چرخه سوخت‌رسانی، حذف کامل تخلف به صورت سیستمی است؛ سیستمی که قائم به فرد نیست.

وی می‌گوید: تجهیز انبارهای نفت به نرم‌افزار ویندوز نیز یکی از فعالیت‌های مهم است که از بروز تخلف جلوگیری می‌کند و این یکی دیگر از مزیت‌های سیستمی کردن چرخه سوخت‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سیستمی کردن بخش مالی در حوزه سوخت‌رسانی را از دیگر فعالیت‌های مهم برمی‌شمارد و می‌افزاید: به این موضوع توجه ویژه‌ای شده، به‌طوری که امکان هرگونه تخلف در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران را به صفر رسانده است، اما در این میان باید یک نکته مهم را در نظر داشت و آن شفافیت سازمان‌ها و بخش‌های درخواست‌کننده سوخت است. برای نمونه اگر برای گلخانه‌ای که وجود خارجی ندارد، درخواست سوخت شود، مقصر این تخلف، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نیست، زیرا این شرکت براساس مستندات اعلامی و ارائه شده، سوخت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

سرآمدی پخش در سالم‌سازی فرآیندهای سیستمی

موسوی‌خواه تاکید می‌کند: زمانی که برای تبریک سال نو خدمت آقای بیژن زنگنه، وزیر نفت برسم، حتما این را خواهم گفت که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به فعالیت‌هایی که حوزه سوخت‌رسانی انجام داده است، در سالم‌سازی فرآیندها، سرآمد است.

سربازان گمنام عرصه سوخت‌رسانی

موسوی‌خواه همه حرف‌های خود را در یک جمله خلاصه می‌کند و می‌گوید: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سربازان گمنام هستند که بی‌ادعا و بدون هیچ تبلیغ و هیاهویی، در سنگر سوخت‌رسانی تلاش می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: آرامش این سنگر، مرهون تلاش این سربازان گمنام است، افرادی که در سرما و گرما تلاش می‌کنند فرآورده‌های نفتی در جای جای این مرز و بوم، به نحو مطلوب تامین و توزیع شود و کمتر کسی متوجه سختی کار آنهاست.

به کار کردن در صنعت نفت افتخار می‌کنم

در لابه‌لای صحبت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اینکه اهل اصفهان و دانش‌آموخته دانشگاه در همین استان است، اشاره و تصریح می‌کند: در سال ۱۳۷۱ وارد صنعت نفت شده‌ام و ناحیه بم استان کرمان، نقطه آغاز فعالیتم بوده است. موسوی‌خواه با بیان اینکه در آن زمان هیچ تصوری از بم نداشته است، می‌گوید: نزدیک به ۲۸ سال پیش وقتی وارد این شهرستان شدم، تصمیم به استعفا گرفته بودم، اما گفته‌های همسرم با این مضمون که در مسیری که قدم گذاشته‌ام، باید ثابت قدم بمانم، سبب شد ۶ سال از سال‌های کاری‌ام را با خانواده در این شهر ساکن شوم.

وی ادامه می‌دهد: از این شهر و مردم آنکه نجیب، مهربان و دوست‌داشتنی هستند، خاطرات خوبی دارم و هیچ گاه آن دوران را فراموش نخواهم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از احساس خود به صنعت نفت می‌گوید: به این صنعت حس خوبی دارم و با گذشت سال‌ها کار در آن، این احساس تشدید و به وابستگی از جنس ملی - میهنی بدل شده است. من خادم کوچکی از این صنعت بزرگ هستم و به آن افتخار می‌کنم.

فشار بالایی روی «پخش» است

موسوی‌خواه درباره اینکه اگر زمان به عقب بازگردد، دوباره کار در صنعت نفت را انتخاب می‌کرد یا نه، پاسخ می‌دهد: راستش فشار کاری زیادی روی این بخش از بدنه صنعت نفت است و خیلی پیرم کرده است. وی با بیان اینکه هزار و یک اتهام به ما زده شد و به سواستفاده از فرآورده متهم شده شده‌ایم، ادامه می‌دهد: روزانه ۲۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی عرضه می‌شود و در این فرآیند، حتما اشتباه می‌شود، حتی ممکن است تخلفی هم صورت بگیرد، اما باید بگویم هیچ بخشی مثل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران که وظیفه ذاتی‌اش، مبارزه با قاچاق نیست، با این پدیده مبارزه نمی‌کند.

وی تصریح می‌کند: این درک باید باشد که سوخت به همه مردم ایران تعلق دارد و با تمام وجود باید از این سرمایه ملی دفاع شود. شرکت ملی پخش در صحنه عمل حضور دارد و به جرات می‌گویم که اگر این شرکت نبود، فرآورده این مملکت به تاراج می‌رفت.

شرکت ملی پخش، شرکتی پویاست

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید: با توجه به گردش مالی بالا، برای پیشگیری از انحراف، هرسه یا چهار سال، جا به جایی در حوزه مدیریت انجام می‌شود و همین موجب شده تا شرکت پخش پویا باشد. موسوی‌خواه به حساسیت سازمان خود که مسوولیت تامین و توزیع انواع فرآورده نفتی را به عهده دارد، اشاره و تصریح می‌کند: روزانه ۲۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در کشور توزیع می‌شود، بی‌آنکه توقفی در این چرخه مشاهده شود و این یعنی اینکه همه چیز سر جای خودش است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی