Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند کار و بارشان در این روزها رونق دارد و روزهای خوبیرا سپری می‌کنند اما به اعتقاد بسیاری از صاحبان  مشاغل مشکلات اقتصادی سبب شده است تا نسبت به سال‌های قبل کار و بارشان چندان  رونق نداشته باشد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزاش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، برو و بیای آنچنانی در طبقه دوم بازار سادسی بیرجند که محل استقرار خیاطی‌های متعددی است دیده نمی‌شود و به گفته خیاطان سال به سال از استقبال مردم به دلیل تنگناهای مالی کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در این ماه های پایانی نسبت به دیگر روزهای سال سرشان شلوغ‌تر است و حتی ظهرها هم محل کار خود را ترک نمی‌کنند تا بتوانند پاسخ سفارش‌ها را بدهند اما سوت و کور بودن این طبقه نشان از کسادی بازار خیاطان در این روزهای پایانی سال دارد.

زارعی یکی از خیاطان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند افزود: دستمزدها چندان افزایشی ندارد چرا که ابتدای سال درصدی به آن اضافه می‌شود و تا سال آینده تغییری نمی‌کند اما بیشتر آنها از این که باز هم ممر درآمدی است و شب عید خجالت زده زن و فرزندان خود نیستند خدا را شاکرند.

وی گفت: تنها ماه‌های کاسبی ما در ایام نزدیکی بازگشایی مدارس و در نزدیکی نوروز است و امسال به دلایل مختلف کسب و کارمان زیاد رو به راه نیست اما باز هم خدا رو شکر.

از نرخ کمیسیون تا کسادی بازار؛ پای درد دل راننده آژانس‌های بجنوردقیمت لجام گسیخته خشکبار و کسادی بازار آجیل فروشان اصفهانیتأثیر قطعی برق بر کسادی بازار از زبان کسبه اصفهان

آن طرف‌تر هم مغازه خشکشویی را می‌بینیم و با وجودی که این روزها صبح تا غروب مشغول کار است و ظهرها هم در خشکشویی را نمی‌بندد اما تنگناهای اقتصادی سبب شده است تا امسال چندان کار و بارش سکه نباشد.

اکبری حدود 9 سال است در خشکشویی مشغول به کار است و به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در این چند سال نرخنامه خشکشویی‌ها چندان تغییر نکرده است به جز سال گذشته که افزایش ناچیزی داشت و این افزایش‌ها کفاف نیازها و هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی افزود: تمکن مالی مردم اجازه نمی‌دهد تا برخی از افراد شست و شوی مواد شو را برای البسه، پتوها و پرده‌ها انتخاب کنند و زمانی هم که گزینه آب شویی را برمی‌گزینند ممکن است لباسی که هزینه بسیاری برای آن پرداخته‌اند به درستی شسته نشود.

اکبری افزود: خشکشویی‌ها برای یک بشکه مواد شوینده مخصوص باید شش تا هفت میلیون تومان بپردازند و هزین‌های آب و برق که در این فصل تصاعدی حساب می‌شود و چندان صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته او این روزها بیشتر سفارش‌های شست و شو برای پتو، پرده و ملحفه است.

اگر همه ما دوست داریم از آسمان باران ببارد این روزها قالیشویی‌ها دوست دارند هوا آفتابی باشد تا بتوانند زودتر کار مردم را راه بیاندارند.

سرش را شلوغ کرده، صبح، ظهر و شب، وقت و نیمه وقت مشغول جمع‌آوری قالی و شست وشوی فرش‌های مردم است آنقدر که زمان از دستش در می‌رود و اگر برایش غذا نبری از شدت خستگی بر روی همان قالی‌ها ممکن است خوابش ببرد.

این گفته خانم مرادی یکی از قالی‌شویان بیرجندی است که از سختی کار همسرش در این ایام به خبرنگار تسنیم گفت: چهار سال است که قالیشویی را راه‌اندازی کرده اما از دو ماه مانده به عید سرشان خیلی شلوغ می‌شود طوری که روزی ممکن است سفارش شست و شوی 60 تا 70 تخته فرش را داشته باشند و شاید این تعداد در برخی از روزها بیشتر از این‌ها هم باشد.

وی با بیان اینکه اگر هوا یار آنها باشد دو روزه می‌توانند سفارش‌ها را تحویل دهند و گرنه ممکن است بدقول شوند و یکی دو روز به آن افزوده شود افزود: برای شست و شوی هر مترمربع فرش باید سفارش دهنده سه هزار و 800 تومان بپردازد.

وی اظهار داشت:  از تیر امسال نرخ‌های شست و شو به دلیل گران شدن مواد شوینده، آب، برق، دستمزد کارگر افزایش یافته است و اگر بخواهد برای فعالان این عرصه صرفه اقتصادی داشته باشد باید هنوز گران‌تر شود. سال قبل هر فرش 12 متری را 36 هزار تومان می‌شستند اما امسال 10 هزار تومان گران شده و 46 هزار تومان است و همین طور قیمت شست و شوی یک تخته فرش 9 متری 27 هزار تومان بود که 32 هزار تومان شده است.

خانم مرادی افزود: سفارش دهنده باید سال قبل برای یک فرش 6 متری 18 هزار تومان پرداخت می‌کرد و امسال 23 هزار تومان باید بپردازد.

از نیمه‌های دی با سفارش‌هایی که از خارج استان دریافت کرده است هر روز به اندازه شیرینی خانگی درست می‌کند و به خارج از استان می‌فرستد.

محل کارش گرم است اما دلش پر از امید است که می‌تواند با هنرش کام مردم را در نوروز شیرین کند هرچند سختی کارش هم زیاد است اما با وجود همه این سختی‌ها به گفته زهرا محمدی امسال بازار زیاد رو به راه نیست.

محمدی یکی از بانوان شیرینی پز بیرجندی است که در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند افزود: سه ماه پایانی سال اوج فعالیت کارگاه شیرینی‌پزی است طوری که این روزها در کنار سفارش‌های خارج استان، سفارش‌های داخل استان را هم متقبل شده و باید طبق طبق شیرینی نخودی، کشمشی، زنجبیلی و برنجی بپزد و بسته بندی کرده و به دست مشتری‌ها برساند.

وی افزود: چرخ فعال کارگاهم کام شش نفر را شیرین کرده و گرمابخش زندگی این تعداد نیرو است.

18 سال است در این حرفه فعالیت دارد و در کنار کار پخت شیرینی خانگی، نان شیرمال هم می‌پزد اما از هزینه‌های بالا و گرانی قیمت مواد اولیه مانند شکر و آرد و دستمزد بالای نیروها گلایه دارد و معتقد است شیرینی پزی چندان صرفه اقتصادی ندارد.

بانوی شیرینی پز بیرجندی گفت: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم شیرینی 12 هزار و 500 تومان بود و در شهریور ماه امسال به 14 هزار و 700 رسید و یک هفته‌ای است به 16 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

از دیگر مشاغلی که این روزها کسب و کارش بهتر است ماهی فروشان و سبزه فروشان هستند که در کنار هر چهارراهی بساط پهن کرده تا ماهی قرمز به فروش برسانند

شغل آنها هم سختی کار خود را دارند و ممکن است روزی چند ماهی تلف شود اما مردم سعی می‌کنند این دوقلم یعنی سبزه و ماهی را هرگز از سفره هفت سین خود حذف نکنند.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شهر استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود که همه ساله با استقبال زیادی از طرف گردشگران از تمام جهان همراه است. مردم کشورما نیز برای تجربه سفری متفاوت بعد از اطلاع از قیمت بلیط استابول ایران ایر و تهیه بلیط، سفر به این شهر را در برنامه خود قرار می‌دهند. همچنین در هنگام بازگشت برای مدیریت بهتر هزینه‌ها تهیه بلیط استانبول به تهران چارتر بهترین انتخاب است. استانبول به‌دلیل موقعیت گردشگری خود نیاز به ارائه خدمات و امکانات مناسب رفاهی برای مسافران دارد. در همین راستا فرودگاه استانبول با امکانات و خدمات جذاب و متفاوت طراحی و ساخته شده تا شرایط رفاهی بهتری را برای مهمانان فراهم نماید. یکی از این موارد کابین‌هایی هستند که برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. در ادامه کمی بیشتر درباره این کابین‌ها و سایر امکانات فرودگاه استانبول اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کابین استراحت در فرودگاه استانبول

شاید شما قصد داشته باشید سفری ارزان و اقتصادی را به استانبول تجربه کنید و بعد از اطلاع یافتن از قیمت بلیط استانبول ایران ایر و سایر ایرلاین‌ها برای خرید بلیط اقدام نمائید. در این حالت، احتمالاً سفر خود را به‌صورت انفرادی آغاز می‌کنید و از تورهای گردشگری استفاده نخواهید کرد. همچنین در هنگام بازگشت از استانبول نیز برای کاهش و مدیریت بهتر هزینه‌ها به‌سراغ بلیط استانبول به تهران چارتر خواهید رفت. به‌هرصورت بعد از رسیدن به فرودگاه استانبول نیاز به جایی برای استراحت و خواب دارید تا بقیه سفر خود را ادامه دهید.

فرودگاه استانبول با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین اقامت در هتل، امکانی را برای مسافران فراهم کرده تا بتوانند خستگی خود را با استراحت کردن در کابین‌های مخصوص برطرف کنند. اگر به فکر جای راحت و گرمی برای استراحت هستید که با هزینه کم قابل استفاده باشد، کابین‌های مخصوص خواب در فرودگاه استانبول بهترین پیشنهاد است.

امکانات کابین‌های خواب در فرودگاه استانبول

این کابین‌ها دارای امکانات معمول و مورد نیاز برای استراحت و توقفی کوتاه‌مدت هستند. ازجمله می‌توان به پریز شارژ، جعبه مخصوص نگهداری چمدان و درب اشاره کرد. بنابراین مانند یک اتاق خواب تاریک و راحت در اختیار شما قرار می‌گیرند تا خواب و استراحت راحتی داشته باشید. در حال حاضر هزینه استفاده از این کابین‌ها از ساعت ۷ شب تا ۷ صبح، ۹ یورو ایست و برای ساعات ۷ صبح تا ۷ شب ۶ یورو است. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که اگر بالش و پتو بخواهید مبلغ ۲ یورو باید اضافه پرداخت کنید. درعین‌حال این کابین‌ها کاملاً تمیز و ضدعفونی هستند و هر بار تمام ملحفه و پتوها در آن‌ها تعویض می‌شود.

همچنین درصورتی‌که به‌دنبال جایی برای استراحت و توقف کوتاه هستید، اما تمایلی به پرداخت هزینه ندارید، می‌توانید از صندلی‌های استراحت در این فرودگاه استفاده کنید. این صندلی‌ها در ۶ نقطه از فرودگاه و به اندازه ۲۷۸ نفر تعبیه شده و در نقاطی که صدای کمتری دارد، در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سایر امکانات در فرودگاه استانبول ترکیه

اگرچه ترکیه دارای فرودگاه‌های متعددی است، اما شهر استانبول و فرودگاه جدید آن شرایط و موقعیت ویژه‌ای را برای مسافران فراهم می‌کند. در این فرودگاه امکانات و خدمات متفاوتی ارائه می‌شود تا لذت سفری خوشایند را در اختیار مسافران قرار دهد. در ادامه با برخی از این امکانات آشنا می‌شویم.

استفاده از اینترنت رایگان

یکی از خدمات خوب این فرودگاه، امکان استفاده از اینترنت رایگان یک ساعته برای همه مسافران است. بنابراین بعد از ورود به فرودگاه می‌توانید از کیوسک دریافت رمز اینترنت، اینترنت رایگان یکساعته خود را دریافت کنید. این کیوسک‌ها در نقاط مختلف فرودگاه تعبیه شده و با ورود شماره پاسپورت و یا شماره تلفن، رمز اینترنت رایگان یکساعته در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

خدمات چمدان

خدمات چمدان در این فرودگاه دارای گستره وسیعی است و مسافران می‌توانند از خدماتی مانند استفاده از چرخ مخصوص حمل بار با پرداخت هزینه استفاده کنند. همچنین در قسمت‌های مختلف فرودگاه مراکز تحویل چمدان به‌عنوان امانت برای چند ساعت وجود دارد که البته باید هزینه آن را بپردازید. بنابراین اگر مدت زیادی تا پروازتان باقی مانده می‌توانید چمدان خود را به قسمت امانت بسپارید و به گشت‌وگذار در فرودگاه بپردازید. درعین‌حال در قسمت بسته‌بندی می‌توانید بارها و چمدان خود را بسته‌بندی ایمن کنید که شامل هزینه است.‌

امکانات مخصوص رده‌های سنی مختلف

یکی از امکانات و خدمات جذاب در این فرودگاه امکانات مخصوص کودکان، نوجوانان و رده سنی بالاتر از ۶۵ سال است. کودکان می‌توانند از زمین بازی رایگان در قسمت پرواز خروجی استفاده کنند. علاوه بر آن، محوطه مخصوص بازی و ۴ ساعت اینترنت رایگان برای رده سنی ۱۵ تا ۳۰ ساله درنظر گرقته شده است. همچنین مکانی برای تعویض پوشک و ترن مخصوص حمل برای خانواده‌های بچه‌دار به‌صورت رایگان را باید به امکانات کودکان و نوجوانان اضافه کرد.

رده سنی بالاتر از ۶۵ سال هم می‌توانند از خدمات کمکی مانند ویلچر استفاده کنند. البته لازم است که ۴۸ ساعت قبل از پرواز و یا در زمان خرید بلیط، این موضوع را با شرکت تهیه بلیت در میان بگذارند و در موقع ورود به فرودگاه از کمک افراد ویژه با جلیقه زرد استفاده نمایند. از جمله امکانات دیگر مربوط به افراد ناتوان یا سالمند می‌توان به مواردی مانند توالت‌های مخصوص، محل تعویض پوشک بزرگسالان و … اشاره کرد.

تمام این موارد در کنار سایر خدمات و امکانات فرودگاه، در راستای رفاه و راحتی بیشتر مسافران است تا در مدت کوتاه حضور در فرودگاه بتوانند شرایط خوبی را تجربه کنند و بقیه سفر را با نشاط سپری نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6086580

دیگر خبرها

  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد | روزی روزگاری ۲۱ مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • یک دستکش مخصوص با چراغ ضدآب + فیلم