Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امانتداری و صداقت حاج احمد آقا اظهر من الشمس است، گفت: کسانی که امام را تخریب می کنند تیشه به ریشه خود می زنند.

آیت الله سید محسن خرازی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص امانتداری و صداقت مرحوم حاج احمد آقا در برابر امام و انقلاب اظهار داشت: امانت داری و صداقت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد آقای خمینی نسبت به حضرت امام اظهر من الشمس است و نیازی به گفتن بنده و امثال بنده ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان مقام بالایی دارد. کسر شان ایشان است بنده در مورد ایشان صحبت کنم. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: او همه چیز خود را فدای امام کرد . کسانی که امام را تخریب می کنند تیشه به ریشه خود می زنند. جامعیت امام سبب پیروزی و بقای این انقلاب و نظام شد وگرنه آیت الله کاشانی هم به دنبال انقلاب بود پس چرا موفق نشد؟

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی سید احمد خمینی و امام خمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه باید برخی از دوگانگی‌ها را جمع کند، گفت: نقشه جامع حوزه قم فقاهت در اوج با توجه به فلسفه و کلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشستی با معاونان، مدیران ستادی و مدیران مدارس که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان کانونی است که پیرامون آن چندین مقوله وجود دارد.

عضو شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه درخشش‌هایی در ماه رمضان وجود دارد که این ماه را به کانون معنویت تبدیل کرده است، افزود: نزول قرآن، دعا و نزول ملائکه در کانون ماه رمضان وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: اگرچه قلب پیامبر(ص) پذیرش آیات قرآن کریم را داشته است، ولی شاید ظرف زمانی ماه مبارک رمضان در کنار قلب پیامبر(ص) بسترساز نزول قرآن کریم شده است.

ماه رمضان یک مکتب، مدرسه و منظومه است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه رمضان یک منظومه‌ای است که مکتب می‌سازد، عنوان کرد: ماه رمضان یک مکتب، مدرسه و منظومه است که برای ساختن انسان در ابعاد مختلف اثرگذار است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه سبک اخلاقی و علمی بسیاری از بزرگان در ماه رمضان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: تنظیم رمضان به‌عنوان یک مکتب تربیتی، سازنده فرد و جامعه و هدایت‌گر انسان به‌سمت سبک زندگی الهی است.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه رسالت سنگینی به‌عهده حوزویان قرار گرفته است، به وضعیت روحانیت در دنیای معاصر اشاره کرد و افزود: اگرچه در دنیای معاصر و در پرتو انقلاب اسلامی فرصت‌های بسیاری برای حوزه و روحانیت به‌وجود آمده است، اما نباید از چالش‌ها، مشکلات و سختی‌ها غافل شویم.

امکان تحقق اهداف بدون نگاه جامع به فرصت‌ها و چالش‌ها وجود ندارد

وی با بیان اینکه امکان تحقق اهداف بدون نگاه جامع به فرصت‌ها و چالش‌ها وجود ندارد، ابراز کرد: قم طی یکصد سال اخیر فرصت‌های بزرگی را در ایران و جهان و ظرفیت‌های عظیم اسلامی را پدید آورد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه در این دوران شاهد تولدی نو و جدید در حوزه‌های علمیه بودیم، بیان کرد: حوزه علمیه قم برگ‌های درخشانی به پرونده حوزه‌های علمیه اضافه کرده است.

وی با بیان اینکه تطورات جهان غرب و موج جدید اندیشه‌های فلسفی در برابر دین و ارزش‌های الهی که از رنسانس آغاز شد، بشر را از عالم غیب دور کرد، گفت: این اتفاق نگاه معنوی را از زندگی‌ها خارج کرد.

سامانه اندیشه تمدنی غرب پیش روی حوزه و روحانیت است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سامانه اندیشه تمدنی غرب پیش روی حوزه و روحانیت است، به شکل‌گیری علوم انسانی در بستر فلسفه‌های غرب اشاره و مطرح کرد: هیچ‌گاه به تحولات بشر نگاه بسیط نداریم و از دستاوردهای علمی نیز استقبال می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: تحولات فلسفی، تحولات علوم انسانی و دستاوردهای علمی در مقابل اندیشه دینی و علوم و معارف اسلامی قرار گرفته و تا زمانی که آن‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم به آن‌ها جوابگو باشیم.

قرارگرفتن در مدار سنت حوزه واجب و ضروری است

عضو شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قرار گرفتن در مدار سنت حوزه واجب و ضروری است، عنوان کرد: چهارمین چالش پیش روی حوزه تعدد رسانه‌های نوین و هوش مصنوعی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه طی دو دهه گذشته انقلاب گسترده‌ای در فضاهای تعاملی و فناوری رخ داده است، خاطرنشان کرد: اگر امواج انقلاب اسلامی نبود، موج‌های این انقلاب در فضاهای تعاملی و فناوری تمام هویت ما را از بین می‌برد.

حوزه باید همواره خود را بازسازی کند

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: این اتفاق موجب شد روحانیتی که در 200 سال گذشته مرجعیت علمی داشت در مقابل فضایی قرار بگیرد که مرجع‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، لذا برای قرارگرفتن در این شرایط باید حوزه همواره خود را بازسازی کند و بتواند افرادی بسازد که مرد این میدان‌ها و عرصه‌ها باشند تا چالش‌ها را حل کنند.

ظرفیت عظیم نخبگانی حوزه

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در تاریخ حوزه این شخصیت‌ها و مردان میدان را داشته‌ایم، گفت: امروز نیز ظرفیت عظیم نخبگانی را داریم که به فضل الهی می‌توانند این چالش‌ها را رفع کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دریچه‌های تمام دنیا به‌روی حوزه باز است، عنوان کرد: اگرچه قدرت‌ها در مقابل ما هستند، ولی میدان وسیعی برای حضور و نقش‌آفرینی فراهم شده است.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه انسان‌های بسیاری در دنیا به فرهنگ انقلاب اسلامی علاقه دارند، خاطرنشان کرد: اقداماتی که تاکنون انجام شده تنها اعشاری از ظرفیت موجود است.

نخبگان مدارس علمیه کشف شوند

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه رسالت روحانیت و طلبگی بسیار سنگین است، اظهار کرد: نخبگانی که در مدارس علمیه کشف می‌شوند باید در آینده در تراز شهید صدر و مقام معظم رهبری قرار بگیرند؛ این ظرفیت در حوزه علمیه قم وجود دارد؛ امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی از دل حوزه علمیه قم برخاست که نشان از عظمت این حوزه دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب ایران مقابل قدرت‌های جهان شکل گرفته است، عنوان کرد: این اتفاق فشارهای بی‌سابقه‌ای علیه ایران، انقلاب، قم و حوزه را به‌همراه داشته است؛ در این شرایط کار دشوار و پیچیده‌ای داریم؛ موج کرونا و اغتشاشات نیز آسیب‌هایی را به‌وجود آورد که باید جبران شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه باید برخی از دوگانگی‌ها را جمع کند، تصریح کرد: نقشه جامع حوزه قم فقاهت در اوج با توجه به فلسفه و کلام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان گفت: نیاز عموم مردم و نخبگان باید تأمین شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هجدهمین سالگرد آیت الله یثربی در کاشان
  • هشدارهای امام خمینی درباره روحانیون وابسته، مقدس‌نما و تحجرگرا
  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • رهبری یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ایران است
  • جشن گل سه امتیازی خاص بود (عکس)
  • حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • (تصویر) عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت
  • عکس دیده نشده از سیدحسن خمینی با پوششی متفاوت /سیدمحمد خاتمی وارد شد
  • حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است