Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@07:49:43 GMT

حسین هدایتی فقط 66 زندانی را آزاد کرده است!

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۳۷۰

حسین هدایتی فقط 66 زندانی را آزاد کرده است!

رکنا: حسین هدایتی با واریز مبلغ سیصد میلیون تومان به منظور آزادی زندانیان نیازمند موجبات آزادی ۶۶ نفر را فراهم نموده ، وادعای وی در خصوص 13 هزار زندانی نادرست است .

به گزارش رکنا، اداره کل‌ زندان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای ادعای حسین هدایتی یکی از متهمان بانک سرمایه مبنی بر آزادی ۱۳ هزار زندانی تکذیب کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه اداره کل‌ زندان‌های استان تهران آمده است:

در پی اظهارات اخیر متهم حسین هدایتی دولابی فرزند علی اکبر در دادگاه رسیدگی به اتهامات وی مبنی بر کمک به آزادی تعداد ۱۳ هزار نفر از زندانیان کشور به اطلاع عموم مردم شریف می رساند؛ نامبرده فوق در سال ۱۳۹۲ با واریز مبلغ سیصد میلیون تومان به منظور آزادی زندانیان نیازمند به حساب هدایای اداره کل زندان‌های استان تهران موجبات آزادی ۶۶ نفر زندانی را فراهم نموده که اسناد آن موجود است و ادعای نامبرده تکذیب می گردد.

گفتنی است ، حسین هدایتی درآخرین دفاع به قاضی دادگاه گفته بود ، افتخار می‌کنم ۱۳ هزار زندانی را آزاد کرده‌ام ،که اسناد آن هم موجود است، حال به من اخلالگر نظام اقتصادی می‌گویند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث استان تهران زندان آزاد زندانی کل عکس فیلم پرونده جوان اصفهان حادثه مرگبار زندگی شهرداری مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی نیازمند کمک خیرین

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشن گلریزان تبریز در ۱۸ فروردین ماه در مجتمع پتروشیمی خبر داد و گفت: حدود ۲۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان حضور دارند که میزان بدهی این افراد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورده شده و اگر ما در همایش جشنواره گلریزان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از خیرین جمع‌آوری کنیم، می‌توانیم برای آزادی تمامی این عزیزان اقدام کنیم.

رسول هاشمی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در نشست خبری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۶۱۱ نفر به ارزش ۷۱۵ میلیارد تومان از زندانیان جرایم غیر عمد به کمک خیرین آزاد شده‌اند که از این تعداد ۵۹۴ نفر زندانی مرد و ۱۷ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: ۶۲۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده تقلیل داده شد و ستاد دیه استان نیز مبلغ ۲۹ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از محکومان لهم توانست اخذ گذشت کند، ۵ میلیارد تومان نیز از بستگان زندانی، ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از بودجه مصوب دولتی و ۳۲میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان به همت خیرین به صورت بلاعوض تامین و پرداخت شده است و همچنین با رفع شکایت های این عزیزان از طریق اجرای احکام موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۳۵۷ نفر از محکومان مالی، ۲۰۲ نفر از محکومان مهریه، ۵۲ نفر از محکومان نفقه زوجه و فرزند مشترک در سال جاری آزاد شدند و با توجه به تمهیداتی که با شرکت های بیمه انجام دادیم، محکوم دیه ناشی از حوادث کارگاهی نداشته‌ایم و همچنین محکومین تصادفات رانندگی با همکاری صندوق تامین خسارت های بدنی شمالغرب، زندانی ناشی از محکومیت تصادف در زندان های سراسر استان نداریم.

هاشمی ضمن تاکید بر اینکه ستاد دیه حق رسیدگی به پرونده جرایم عمد را ندارد، بیشترین تعداد آزادی زندانی بعد از تبریز را شهرستان های مراغه و اهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: طبق استناد به ماده یک اساسنامه ستاد دیه، این ستاد صلاحیت بررسی و رسیدگی به پرونده زندانیان جرایم غیر عمد که بر اساس آن محکومیت راهی زندان شده‌اند، را دارد و در این راستا فعالیت می‌کند.

وی به نقش اصحاب رسانه برای فرهنگ سازی و پیشگیری از اختلافات حقوقی در بحث مهریه و دادوستد تاکید کرد و افزود: امروزه در برخی مواقع شاهدیم میزان مهریه برابر با جمع تاریخ تولد خانم و آقا شده که این فاجعه‌ای بزرگ برای هموطنان است و امیدواریم مردم واقع‌نگر و حقیقت‌نگر باشند.

فرزاد آقایی، مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان نیز در این ‌نشست به کمک های مالی ایرانیان مقیم خارج اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ نفر از ایرانیان مقیم خارج کشور از جمله از کشور های آلمان، نروژ و ترکیه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان غیرعمد کمک کرده‌اند.

وی ستاد دیه را تنها متولی آزادی زندانی در استان دانست و ادامه داد: فردا به طور همزمان بیش از ۵۰ نفر در سراسر استان در آستانه سال نو آزاد خواهند شد. 

وی به آزادی یک‌هزار و۱۰۰ نفر از زندانیان غیر عمد در چهار سال اخیر بواسطه مشارکت مجموعه های مختلف و مردم خبر داد و گفت: ۴۴۲۹ مورد پرداخت ضیافت احسانی در طول چهار سال گذشته انجام گرفته، همچنین محسن چاوشی با برگزاری ۳۱ جشنواره گلریزان، ۱۰ نفر از زندانیان غیر عمد را در استان آزاد کرد.

آقایی به ترویج فرهنگ صلح و سازش تاکید کرد و افزود: رویکرد ستاد دیه استان در سال آینده مبتنی بر ترویج صلح و سازش خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان
  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
  • ۱۰ زندانی جرایم مالی از زندان خلخال آزاد شدند
  • ۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند
  • مدافع پرسپولیس یک زندانی آزاد کرد
  • آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان ایلام
  • ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی نیازمند کمک خیرین
  • آزادی ۲۲ زندانی ایلام در آستانه سال نو
  • بازیکن مازندرانی پرسپولیس یک زندانی آزاد کرد
  • فعالان فضای مجازی کاشان یک زندانی را آزاد کردند