Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دستیار وزیر امورخارجه آمریکا روز سه شنبه بار دیگر در ادعایی همیشگی، برنامه های موشکی ایران را عامل بی ثباتی منطقه خاورمیانه خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، 'یلیم پابلیت' دستیار وزیرخارجه آمریکا که در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو سخنرانی می کرد، گفت:'آمریکا با جدیت با گسترش موشک های بالستیک از سوی ایران و انتقال سلاح های غیرقانونی این کشور در منطقه خارومیانه مقابله می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'
وی مدعی شد: برنامه موشکی ایران باعث افزایش تنش ها در منطقه شده است. ایران باید هر چه سریع تر همه فعالیت های خود در رابطه با موشک های بالستیک که توانایی حمل کلاهک هسته ای دارند را متوقف کند. همچنین ایران باید از در اختیار گذاشتن موشک و فناوری موشکی به گروه های تروریستی و سایر بازیگران غیر دولتی خودداری کند.'
دستیار وزیر خارجه آمریکا افزود: 'آمریکا صراحتا اعلام می کند که محدودیت های بین المللی برای برنامه های موشکی ایران به هیچ عنوان پایان نخواهد یافت و واشنگتن به شکلی فعالانه متعهد است تا با اشاعه موشک های بالستیک در منطقه خاورمیانه و انتقال غیر قانونی سلاح توسط ایران مقابله کند'. دولت آمریکا از همه کشورها می خواهد تا در چارچوب قعطنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتقال فناوری موشک های بالستیک به ایران انجام دهند.
اظهارات این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالی است که هفته گذشته نیز 'پاتریک شاناهان' سرپرست وزارت دفاع آمریکا در اقدامی همسو و با هدف تلاش برای ایران هراسی درمنطقه، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای منافع این کشور در منطقه دانست و بر تقویت اتحادها و توانایی های شرکای محلی خود در مقابله با آن تاکید کرد.
شاناهان مدعی شد: ایران به شدت تلاش می کند تا آنچه که او نفوذ بدخواهانه خواند را در خاورمیانه و فراتر از آن گسترش دهد.
وی اضافه کرد: ایران با تامین نیروی انسانی متداول و حمایت از رژیم سوریه و شورشیان حوثی در یمن و ارائه پشتیبانی و تامین مالی برای گروه هایی همچون حزب الله لبنان، نفوذ خود را در سراسر منطقه تثبیت و گسترش دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته به بهانه ناقص بودن برجام، از این توافق بین المللی خارج شد و بارها خواستار توافقی جامع شده است که در برگیرنده محدودیت در برنامه های دفاعی موشکی ایران باشد.
شبک**اروپام**9041**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا ايران موشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد، اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • تل‌آویو: قبل از آنکه دیر شود، جلوی برنامه موشکی ایران باید گرفته شود
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...