Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@10:25:15 GMT

سودان و سودان جنوبی به توافق رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۴۷۳

سودان و سودان جنوبی به توافق رسیدند

دو کشور سودان و سودان جنوبی درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تخلیه منطقه امن خلع سلاح‌شده ظرف مدت یک ماه توافق کردند.

کمیته سیاسی-امنیتی مشترک دو کشور سودان و سودان جنوبی روز دوشنبه (دیروز) در خارطوم برگزار شد.

«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان پس از پایان این نشست در یک کنفرانس خبری گفت که کمیته سیاسی-امنیتی مشترک دو کشور درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تخلیه منطقه امن خلع‌سلاح شده، توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، قرار است نیروهای دو کشور ظرف مدت یک ماه تحت نظارت تیم فنی نیروهای هیأت سازمان ملل از منطقه امن خارج شوند.
عبدالمعروف افزود که تیمی از هیأت سازمان ملل به منظور بررسی و اطمینان از تخلیه مناطق مذکور به این مناطق اعزام می‌شوند.
فوریه ۲۰۱۸ دو کشور سودان و سودان جنوبی توافقنامه مربوط به فعال‌سازی توافق ویژه ترتیبات امنیتی و ایجاد منطقه حایل خلع‌سلاح شده بین دو کشور، امضا کردند.
دو کشور همچنین ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲ در آدیس‌آبابا، نُه توافقنامه همکاری مشترک به ویژه در زمینه‌های نفت، مسائل اقتصادی، ترتیبات مالی و امور گمرکی، صادرات نفت سودان جنوبی از طریق خاک سودان و تجارت مرزی امضا کردند.
دو کشور سودان و سودان جنوبی در سپتامبر ۲۰۱۷ نیز بر سر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی مشترک به منظور فعال‌سازی تجارت، افزایش تولیدات نفت، مبارزه با قاچاق کالا و جایگزینی آن با تجارت سازماند‌هی شده توافق کردند.
گذرگاه‌های مرزی که دو طرف درباره بازگشایی آن توافق کردند تنها سه گذرگاه از مجموع ۱۰ گذرگاهی است که در سال ۲۰۱۳ تعطیل شده است.
  / فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

سرهنگ حسینعلی فراهی  گفت: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیری فرآورده‌های سوختی را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌ موفقیت‌آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مأموران در این عملیات‌ موفق شدند ضمن توقیف هشت دستگاه خودرو، مقدار ۱۳هزار ۹۹۵ لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مرزداران غیور است، افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌ قاچاق شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی