Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@15:08:22 GMT

رشد ۱۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۵۱۹

رشد ۱۳ درصدی حضور گردشگران خارجی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از رشد ۱۳ درصدی حضور گردشگران خارجی طی ۹ ماهه امسال در استان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، سیدامین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های استان دیدن کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی اقامت را در کشور داشته‌ایم، ادامه داد: با اقداماتی که انجام شد توانستیم به آمار ۱۵ هزار نفر در شب اقامت برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی بیان کرد: همچنین ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه‌چادر عرضه محصولات صنایع دستی در سال گذشته برپا شد که دو میلیارد و ۲۸ میلیون تومان گردش مالی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ موافقت‌نامه اولیه و ۱۲۰ موافقت‌نامه اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری منعقد شده است.

وی از معرفی ۱۶۰ طرح گردشگری به بانک خبر داد و گفت: ۱۳۰ پروژه موفق به انعقاد قرارداد شده که ۴۰۰ هزار میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

قاسمی ایجاد قطار گردشگری را طرحی موثر در توسعه گردشگری غرب کشور عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری مسئولین تمامی بلیط‌ها بجز روز ۲۹ اسفند که برای افتتاح تعدادی را گذاشتیم، به فروش رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۹۱۰ هزار و ۲۲ نفر شب اتباع ایرانی و ۲ هزار و ۱۳۴ نفر شب اتباع خارجی از لرستان بازدید کردند که به ترتیب ۳۴ و ۱۳ درصد رشد حضور گردشگران را در استان داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضی مسافران در خانه و مهمانسرای ادارات بودند و آمار دقیق اقامت آنان را نداریم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لرستان گردشگران خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۵۵ مورد موافقت اصولی با طرح‌های توسعه گردشگری در اردبیل صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز در بازدید از مراکز اقامتی گردشگران در اردبیل، اظهار داشت: قرار است این طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 هزار میلیارد تومان و اشتغال 5 هزار و 500 نفر اجرایی و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در مجموع 40 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری موافقت اصولی گرفته و عملیات اجرایی آنه نیز شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: 87 طرح با سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومان و اشتغال 3 هزار و 500 نفر در مرحله اجراست که پیشرفت مناسبی را در روند اجرای این طرح ها شاهدیم.

محمدی ادیب مهمترین این طرح ها را 11 محوطه گردشگری، 9 اقامتگاه، ساخت دو هتل پنج ستاره و نوسازی چندین آبگرم معدنی در سرعین عنوان کرد و گفت: با به نتیجه رسیدن این طرح های گردشگری افزایش 30 تا 40 درصدی جذب گردشگران را در استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای سال جاری چشم انداز خوبی را در قالب حمایت از طرح های توسعه گردشگری تعریف کردیم تا بتوانیم 20 طرح مهم گردشگری را با همت و همراهی سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ستاد تسهیل و میز خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل فعال است تا در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های پیشران گردشگری بتوانند به سرانجام برسند.

محمدی ادیب با بیان اینکه در حال حاضر 449 واحد گردشگری در استان اردبیل با اشتغال 11 هزار نفر فعال است، خاطرنشان کرد: پراکندگی این واحدهای گردشگری در مناطق مختلف استان مطلوب است و بیش از 100 هتل، 37 هتل آپارتمان، یک متل، 14 مرکز اقامت موقت، 37 مجتمع آبدرمانی و 15 طرح تفریحی و گردشگری در مناطق مختلف استان فعال است.

وی اضافه کرد: در سند آمایش برای اردبیل محور گردشگری طبیعی – تاریخی و گردشگری سلامت تعریف شده که ما در هر دو حوزه نیازمند توسعه مراکز گردشگری خلاق و نوآور هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل چالش های عمده را در این بخش طولانی بودن فرآیند تغییر کاربری و تخصیص آب عنوان کرد و گفت: گاه این تغییر کاربری سال های طولانی زمان بر بوده در حالی که انتظار می‌رود هم در تغییر کاربری اراضی کشاورزی درجه سه به طرح های گردشگری و هم تخصیص آب از سوی آب منطقه‌ای اردبیل روند تسهیل گری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران