Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: کلاهبرداران از طریق ایمیل و فرستادن پست الکترونیک، سعی در جذب کاربران با عناوین اقامت در کشور‌های توریستی (آسیایی و اروپایی)، کاریابی، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا کرده و پس از کسب اعتماد، کاربر را مجاب به واریز مبلغ ۲۰ هزار دلار می‌کنند.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: شهروندان نسبت به ایمیل‌های ناشناس مراقب بوده و این پست‌های الکترونیک را جواب ندهند، در شیوه‌های نوین کلاهبرداری، کلاهبرداران با شیوه‌های مهندسی اجتماعی فرد را متقاعد به واریز پول می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایمیل دلار الکترونیک پول الکترونیک ایمیل پول رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

رئیس پلیس فتای انتظامی مشهد گفت: متهم به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی در یک سایت واسطه‌گر اینترنتی شناسایی و دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ سیدابوالفضل طالب الحق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی توسط فردی سودجو و ناشناس، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد مقادیری طلا را در یک سایت واسطه‌گر اینترنتی آگهی کرده و فردی طی تماس و چانه زنی بر سر قیمت، طلاها را به قیمت 2 میلیارد ریال خریداری کرده است که البته در کمتر از 24 ساعت از واریز وجه، حسابش به علت فیشنگ (واریز وجوه کلاهبرداری به حساب فروشنده طلا) توسط پلیس فتا مسدود شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا با استفاده از سرنخ های دیجیتالی به جا مانده، متهم به کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای مشهد گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد