Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@15:08:23 GMT

نخستین جراحی مغز با اینترنت «۵جی» انجام شد! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۱۸۵

نخستین جراحی مغز با اینترنت «۵جی» انجام شد! +عکس

طبق اعلام رسانه‌های چینی یک پزشک نخستین جراحی مغز را با کمک اینترنت ۵G انجام داده است.



دکتر «لینگ ژی پی» یکی از جراحان بیمارستان People s Liberation Army General Hospital از مکانی با ۳ هزار کیلومتر فاصله تا محل عمل جراحی یک ایمپلنت در مغز بیمار مبتلا به پارکینسون قرار داد.

به گفته او این فناوری جدید به پزشکان کمک می‌کند برای بیمارانی در مناطق دورافتاده جهان عمل جراحی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





طبق اعلام شبکه تلویزیونیCGTN ژی پی با استفاده از ربات‌های مخصوص جراحی یک ایمپلنت را در مغز بیمار قرار داد. این ایمپلنت برای کنترل لرزش اعضای بدن بیماران مبتلا به پارکینسون در مغز آنان قرار می‌گیرد.

جراحی مذکور روز شنبه انجام شده و حدود ۳ ساعت طول کشیده است.

هنوز کاملاً مشخص نیست این پزشک چینی چطور ربات‌ها را از راه دور کنترل کرده است.

البته این نخستین باری نیست که عمل جراحی با کمک اینترنت ۵G انجام می‌شود. درکنگره جهانی موبایل نیز عمل جراحی کبد یک بیمار به کمک اینترنت ۵G انجام شد./مهر

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرناز آجرلو، پزشك پوست و زیبایی در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد آسیب‌شناسی جراحی‌های زیبایی كشور گفت: رواج یك عمل در كشور موجب رشد بُعد مالی آن شده و همین موجب تمایل افراد به این موضوع در صورت نبود نظارت جدی می‌شود. در كشورهای آسیایی نیز شاهد مدگرایی بسیار افراط كارانه در حوزه زیبایی هستیم. در گذشته عمل‌های زیبایی صرفاً جنبه‌های درمانی و جبرانی داشت، اما امروز جنبه تبعیت از مد دارد.

او با اشاره به تغییرات پوست و مو با افزایش سن و نداشتن سبك زندگی صحیح بیان كرد: افراد برای جبران كاستی‌ها به سمت عمل‌های زیبایی سوق می‌یابند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند؛ اما امروز این عمل‌ها نه تنها الگوی پیشگیرانه ندارد بلكه شاهد مراجعین با سن كم به این عمل‌ها هستیم.

این پزشك پوست و زیبایی از تعهد جامعه پزشكان پوست و زیبایی نسبت به عمل‌های خود یاد كرد و افزود: این تعهد در بین آرایشگران وجود ندارد و با وجود آنكه هیچ ورودی به حوزه پزشكی ندارند، اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌كنند.

در گذشته تقاضای انجام عمل‌های زیبایی توسط بانوان بیشتر بود اما اخیراً ورود آقایان به این حوزه با بانوان برابری می‌كند. عمل‌های زیبایی امروز صرفاً مدگرایی است و افراد متقاضی بدون توجه به عارضه‌های جراحی قصد تغییر چهره دارند.

او در این باره افزود: اگر سازوکاری تعریف شود كه این عمل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود شرایط بهتر خواهد شد. تخصص زیبایی نیز باید در كنار سایر حوزه‌های تخصصی پزشكی قرار بگیرد كه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این حوزه باید به عنوان یك رشته دانشگاهی وجود داشته باشد؛ اما حوزه زیبایی از نظر فرهنگی و فقهی در جامعه مورد بررسی قرار نگرفته در حالی که با این انجام روند، افراد كمتری به سمت آن خواهند رفت.

این پزشك ضمن تأکید بر از بین بردن تبعیت از مد در این حوزه یادآور شد: این موضوع بسیار خطرناك است چرا كه عوارض آن بسیار است.

افراد باید پزشكان متخصص را از طریق سایت نظام پزشكی بشناسند و به مراكز معتبر مراجعه كنند. بدن هر فرد با سایرین متفاوت است بنابراین نباید انتظار داشته باشند شبیه افراد خاصی شوند، نواقص را رفع كنند، تفكیك بندی جراحی را بدانند و زیبایی طبیعی خود را دوست داشته باشند و نیازی نیست برای مطرح شدن در جامعه عمل‌های زیبایی انجام داده و از خودشان چهره‌های جدید بسازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • افزایش آمار این عمل زیبایی ۳۰۰ میلیونی!
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟