Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-19@05:33:29 GMT

14 مسجد فریدونکنار آماده استقبال از معتکفان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۴۷۴

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با اشاره به اینکه اعتکاف دارای اثربخشی فراوان است گفت: امسال مراسم اعتکاف در ۱۴ مسجد فریدونکنار برگزار می‌شود. به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام نورعلی حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف اظهار کرد: مراسم اعتکاف دارای اثربخشی فراوان و تجدید قوای معنوی برای ادامه مسیر زندگی هر فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این مراسم که بسیاری از آن‌ها از نسل چهارم انقلاب هستند بسیار دلگرم کننده برای نظام، انقلاب و رهبری است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور مطلوب نبوده اما مردم با اشتیاق زیاد در این مراسمات حضور پیدا می کنند که نشان دهنده ایستادگی این مردم بر روی باورها و عقاید آن‌ها است که در هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی‌کند.
 
حسن‌پور یادآور شد: امسال مراسم اعتکاف در ۱۴ مسجد فریدونکنار برگزار می‌شود که ۹ مسجد آن در شهر و ۵ مسجد روستایی آمادگی برگزاری این مراسم را دارند.
 
وی عنوان داشت: با توجه به اینکه امسال مراسم اعتکاف با فرارسیدن سال نو مصادف شده است امکان کاهش ثبت‌نام برای حضور در این مراسم وجود دارد.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با اشاره به اینکه سطح کیفی و برنامه‌های مراسم اعتکاف امسال بالاتر خواهد بود گفت: برای بالابردن سطح کیفی مراسم اعتکاف برای معتکفین، علاوه بر اینکه از روحانیون و ائمه جماعات مساجد استفاده می‌شود یک گروه تبلیغی هشت نفره از دفتر تبلیغی حوزه علمیه قم در مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف حضور پیدا می‌کنند تا برنامه‌های متنوعی اجرا کنند.
 
حسن‌پور با بیان اینکه گروه تبلیغی به صورت دوره‌ای در مساجد مشخص حاضر می‌شوند، اظهار کرد: این گروه تبلیغی علاوه بر اینکه در مساجد برای معتکفین برنامه اجرا می کنند در مکان‌های تفریحی و گردشگری هم حاضر شده تا به اجرای برنامه‌های متنوع برای مسافران نوروزی بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه آماده میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه آماده میزبانی از مسافران نوروزی است و بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ از این مکان تاریخی بازدید کنند.

رضا حیدری افزود: مسجد جامع ارومیه یکی از بنا‌های تاریخی و مذهبی این شهر است که قدمت آن به قرن هفتم هجری بر می‌گردد، مسجد جامع ارومیه در مرکز شهر و در مجاورت بازار اصلی ارومیه قرار دارد، این مسجد در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در مورد تاریخ دقیق بنای این مسجد اطلاعاتی در دسترس نیست اما بر اساس قدمت مواد به کار رفته در آن، تاریخ ساخت آن را به عهد سلجوقی نسبت می دهند. بخش هایی از این مسجد در زمان ایلخانی و حمله مغول ها دستخوش تخریب و ویرانی قرار گرفت اما بعد ها دوباره بازسازی شد.

حیدری خاطرنشان کرد: این مسجد در دوره زندیه نیز مرمت و بازسازی شده است. در دوره صفویه بخش هایی از آن برای یک بار دیگر بازسازی شد و آخرین بازسازی های این مسجد مربوط به سال های بعد از انقلاب است. هنوز هم آثار کتیبه ها و گچبری های مربوط به قرن هفتم هجری بر روی محراب وجود دارد، کتیبه ها و گچبری هایی که با دستان هنرمندان زمان سلجوقی خلق شده اند و مزین به خط کوفی است.

حیدری گفت: وجود این کتیبه های قدیمی گواه قدمت دیرین این مسجد است. به لطف بازسازی های این مسجد در دوره های مختلف تاریخی می توان هنر معماری مربوط به هر دوره را در این مسجد مشاهده کرد که عمده ترین آنها در قسمت سرستون ها، گنبد و تزئینات و طاق های مسجد است.

دیگر خبرها

  • پیکر شهدای گمنام میهمان شب قدر مراسم مسجد جمکران
  • شهرستان میبد آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی
  • مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد گوهرشاد حرم رضوی
  • محفل قرآنی ۲۰۰ نفری در مسجد حضرت رقیه همدان
  • آغاز اعتکاف از بیستم ماه رمضان در استان همدان
  • افزایش ۲۵ درصدی گردشگری حلال در اندونزی
  • مادر شهیدان نیکبخت آسمانی شد
  • مسجد جامع ارومیه آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • مراسم اعتکاف ماه رمضان نخبگان و اندیشه‌ورزان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • استقبال مددجویان زندان مرکزی خراسان جنوبی از مراسم جزء خوانی قرآن