Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:58:56 GMT

سیل 150 واحد مسکونی بخش مرزی جرگلان را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۵۷۲

سیل 150 واحد مسکونی بخش مرزی جرگلان را تخریب کرد

بجنورد- ایرنا- بخشدار بخش جرگلان اعلام کرد: جاری شدن سیل در این منطقه مرزی صبح امروز 150 واحد مسکونی روستایی را بین 10 تا 100 درصد تخریب کرده است.

پولاد نجاهی شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: جریان سیل تقریبا به تمام روستاهای بخش جرگلان خسارت وارد کرده که بیشترین میزان آن در روستاهای حصارچه و یکه سعود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین سیل به 150 باب آغل گوسفندان، انبار محصولات کشاورزی، گاراژ وسایل نقلیه، کاهدان و طویله نیز آسیب رسانده است.
نجاهی همچنین از ریزش کوه در روستاهای ابریشم، کاریز، قوری دره و کلاته بهار خبر داد و افزود: وقوع سیلاب منجر به رسوب گذاری در 10 نقطه از محور اصلی جرگلان شد که تردد در آن را برای ساعاتی مختل کرد.
فرماندار راز و جرگلان نیز گفت: سیل امروز 85 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرد که از این رقم 50 میلیارد ریال مربوط به بخش جرگلان بوده است.
محمد زارعی گفت: خسارت سیل به بخش مرکزی شهرستان 5 میلیارد ریال برآورد شده و میزان خسارات آن به بخش های کشاورزی و باغی این منطقه نیز 30 میلیارد ریال بوده است.
وی این ارقام را نتیجه برآوردهای اولیه دانست و احتمال داد که با بررسی بیشتر، رقم خسارات وارده از ناحیه سیلاب افزایش یابد.
مرکز شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
ب/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل راز و جرگلان تخريب منازل خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد

 

محمد رئیسی  اظهار کرد: ۴۶۶ اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۲ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: به لطف الهی و خدمات شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش این شرکت از مجموع ۴۴۵ روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، تنها برق روستای گوردیم، چاکری کش و روستای گوهنزون ناپایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق است، گفت: با توجه به بازگشایی مسیر روستاهای گوردیم و چاکری کش برق این روستاها تا اواسط امروز پایدار و روستای گوهنزون نیز در حال حاضر خالی از سکونت است.

وی افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، ۲۸۲ تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد