Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزرمی گفت: تعداد ۷۶۶ از بیماران در ۱۰ مرکز اقامتی میان مدت تحت نظارت سازمان بهزیستی تحت درمان قرار گرفته که ۴۹ نفر از این افراد زنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید آزرمی» امروز (سه شنبه 28 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: طرح جمع آوری بیماران متجاهر از چهاردهم اسفند توسط مدیریت و نظارت حوزه امور پیشگیری بهزیستی شهرستان شیراز مانند سال های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بهزیستی شیراز با اشاره به اجرای همه ساله این طرح توسط بهزیستی شیراز، بیان کرد:معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری و به مراکز اقامتی میان مدت دارای مجوز انتقال و ساماندهی می شوند.

 

وی افزود: این افراد در مراکز اقامتی ابتدا توسط پزشک مرکز ویزیت می شوند و بعد از پذیرش و ارائه لباس و پوشاک، توسط روانشناسان مراکز مصاحبه صورت گرفته و مشکلات روحی و روانی آنان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

آزمی با بیان اینکه مدت اقامت بیماران در این مراکز از یک تا سه ماه است، اظهار کرد: در طول دوره اقامت توسط مددکار مراکز با خانواده آنان تماس گرفته می شود، در حال حاضر تعداد 766 از بیماران در 10 مرکز اقامتی میان مدت تحت نظارت سازمان بهزیستی تحت درمان قرار گرفته که 49 نفر از این افراد زنان هستند.

 

مدیر بهزیستی شیراز با بیان اینکه تعداد 400 نفر دیگر از این افراد در مرکز دولتی ماده 16 تحت درمان دارویی و روانشناسی و مددکاری قرار دارند، خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری بیماران درمرکز اقامتی میان مدت روزانه 150 هزار ریال و در مرکز ماده 16 مبلغ 160 هزار ریال است و بعد از ترخیص بیماران در قالب طرح مدیریت مورد در خصوص اشتغالزایی بیماران و حمايت های خانواده توسط مددکاران مرکز و کلنیک های مددکاری طرف قرارداد اقدامات لازم انجام می شود.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع مجلس خبرگزاری ایام نوروز مراجع سال نو اردبیل بهزیستی شیراز ساماندهی معتادان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان