Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@19:06:57 GMT

ماجرای عیدی آموزش و پرورش به کارکنان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۸۴۹

ماجرای عیدی آموزش و پرورش به کارکنان مجلس

رویداد۲۴ محمد خرم مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره هدیه آموزش و پرورش به کارکنان مجلس، اظهار کرد:‌ ما این خبر را به شدت تکذیب می‌کنیم؛ چنین اتفاقی نیفتاده است و بسیار گله‌مندیم از کسانی که این کار غیراخلاقی را انجام داده و باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحت شدن فرهنگیان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که آموزش و پرورش دارد، در حوزه ستاد نهایت صرفه‌جویی را انجام می‌دهیم و حتی شخص وزیر هم در جلسات و ملاقات‌های‌شان، پذیرایی با میوه و شیرینی را ممنوع کرده‌اند تا نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم و بتوانیم مشکلات را حل کنیم؛ نشر اینگونه اخبار کاری زشت، غلط و غیراخلاقی است و متأسفانه از طریق فضای مجازی و کانال‌هایی پخش شده است که ادعای فرهنگی بودن و معلمی دارند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید کسانی که این اخبار را منتشر کردند صحت آن را هم ثابت کنند و دلیل پیگیری ما هم تهمتی است که هم به آموزش و پرورش زده‌اند و هم شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال برده‌اند.

وی گفت: وقتی مبلغی از حوزه مالی خارج نشده، دستور داده نشده و تخصیص نیافته است و در دست معاونت نیست چنین اتفاقی هم ممکن نیست. انتشار چنین اخباری صرفاً تشویش اذهان عمومی است و در این برهه حساس نگرانی جامعه فرهنگیان را به دنبال خواهد داشت.

خرم گفت: معلمان مشهور به اخلاق و انسانیت هستند و در شأن ما نیست که بدون اطلاعات صحیح که دستور قرآن است خبری را منتشر کنیم و با آبروی افراد بازی کنیم؛ رسانه‌های رسمی کشور این خبر را منتشر نکرده‌اند بلکه کانال‌های غیررسمی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که عموماً در دروغ‌پردازی و تهمت زدن دست به قلم می‌زنند و ما آنان را نصیحت می‌کنیم که انصاف و اخلاق را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که این خبر تهمت به جایگاه حقیقی و حقوقی است و حتی نقض حق شهروندی است، من به عنوان یک شخصیت حقیقی حتی اگر آموزش و پرورش پیگیری نکند، این قضیه را پیگیری خواهم کرد؛ ما هرگز قبول نمی‌کنیم که افراد محدودی در فضای مجازی بخواهند به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تهمت بزنند و باعث ناراحتی جامعه معلمان شوند.

خرم افزود: تمام سعی‌مان این است تا هیچ شکایتی از رسانه‌ها و اصحاب رسانه‌ نداشته باشیم و خوشبختانه هم نداشته‌ایم به جز کانال‌های محدودی که در جهت تشویش اذهان عمومی و تخریب و تهمت بر می‌آیند و ما وظیفه خود می‌دانیم این خبر را که از اصل و پایه و ریشه کذب است، پیگیری کنیم.

وی مجددا بر غیراخلاقی و نادرست بودن خبر منتشرشده در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم فرهنگیان اخبار صحیح را از سایت‌های رسمی آموزش و پرورش پیگیری کنند و ما حتماً پاسخگوی فرهنگیان خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حالی که تلاش می‌کنیم این روزها به همراه دولت بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم نشر این‌گونه اخبار کذب بسیار نادرست و غیراخلاقی است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آموزش و پرورش مجلس فضای مجازی محمد خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!

این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریوراست؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس