Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-29@01:47:10 GMT

نظر اهل سنت درباره مولاعلی (ع)

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۱۹۵۸

بار‌ها درباره جایگاه و نگاه اهل سنت به حضرت علی (ع) صحبت شده است، به همین منظور در گفتگویی کوتاه این موضوع را از حجت الاسلام موسویان جویا شدیم.به گزارش بلاغ،یکی از برکات ماه رجب، خجسته میلاد حضرت علی (ع) است؛ مردی که نه تنها شیعیان بلکه تمامی جهانیان بر امیر بودنشان مهر تایید زده اند و براساس دو استدلال نحوه ولادت و شهادت ایشان را باور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) مصادف با سیزدهم رجب است که امسال نیز مقارن با شب سال نو می شود و چه زیبا سالی است که آغاز آن با جشن ولادت حضرت امیر (ع) رقم خورده باشد.

در بسیاری از روایات و اسنادی که از شیعه وجود دارد، درباره جایگاه و نگاه اهل سنت به حضرت علی (ع) صحبت شده است، به همین منظور خبرنگار ما هم در گفتگویی کوتاه این موضوع را از حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان خطیب و کارشناس امور دینی پیگیری کرده  است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان خطیب و کارشناس امور دینی، درباره خصایص حضرت امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: تمامی شخصیت های عامه و اهل سنت دو فضیلت را برای امیرالمومنین (ع) نقل کرده اند و هیچ  کدام منکر این دو فضیلت نیستند؛ اول اینکه حضرت علی (ع) در خانه خدا کعبه معظمه به دنیا آمدند و  دیگر اینکه امام علی (ع) در مسجد کوفه به شهادت رسیدند.

این خطیب و کارشناس امور دینی ادامه داد: درواقع در اسلام، قرآن و در بین اهل بیت (ع) یک تفکر بیشتر وجود ندارد و آن هم زندگی و سیره امام علی (ع) است. همانطور که در روایات نقل شده و در قرآن آمده است «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِنُ وَ هُوَ بِکلُ‌ِّ شىَ‌ْءٍ عَلِیمٌ». اول و آخر هر چیزی خداوند است. البته این آیه در شان وجود امام علی (ع) نازل شده است و انشاءالله که ما هم بتوانیم در این ایدئولوژی و تفکر، زندگی کنیم تا همواره در زندگیمان خدا را حاضر و ناظر بدانیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) سمنان در گفتگو با خبرنگاران از تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

وی بیان کرد: نخستین دوقلو‌های استان سمنان توسط  الهام صفاریه جراح و متخصص زنان و زایمان با فلوشیپ انکولوژی زنان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،  علی‌اکبر همتی پزشک متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع) چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • حرم امیرالمومنین سیاه‌پوش شد + فیلم
  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • فیلم/ حرم امیرالمومنین سیاه‌پوش شد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حرم امیرالمومنین سیاهپوش شد
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • صفات شخصیتی امام حسن(ع) تنها معطوف به کرامت نیست