Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:57:15 GMT

مصدومان چهارشنبه سوری در اردبیل کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۲۰۲۱

مصدومان چهارشنبه سوری در اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - رییس مرکز فوریت های پزشکی استان اردبیل گفت : امروز تا این زمان تعداد 36 نفر در نقاط گوناگون این استان در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده اند و این درحالی است که مجموع آسیب دیدگان چنین روزی در سال گذشته 141 نفر بود.

دکتر مجید محمد غریبانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار مربوط به آسیب دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت 20 و 30 دقیقه امشب است اما براساس شواهد انتظار می رود که چندان شاهد افزایش تعداد مصدومان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد که این مصدومان توسط نیروها و امدادگران فوریت های پزشکی استان اردبیل به مراکز درمانی انتقال یافته و اکثریتشان به شکل سرپایی مداوا شده اند.
وی اظهار کرد: فقط دو نفر از مصدومان که دارای جراحات و مصدومیت عمیق تر بودند در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی هستند.
او ادامه داد: 2 نفر از مصدومان چهارشنبه سوری استان اردبیل ساکن شهرستانهای بیله سوار و مشگین شهر و بقیه از اهالی مرکز این استان می باشند.
وی با بیان اینکه مصدومیت ها ناشی از آتش سوزی و انفجار ترقه و مواد محترقه هستند افزود : اکثریت مصدومان از ناحیه دست ، صورت و تعدادی نیز از سایر قسمت های بدن دچار آسیب شده اند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست : در مجموع منطقه اردبیل روزهای پایانی سال و به خصوص شب چهارشنبه سوری بطور نسبی آرامی را پشت سرگذاشت و از صدای شدید و پی در پی انفجار ترقه ها در کوچه ها و خیابانهای شهر چندان خبری نبود که این موضوع طی دست کم نیم قرن گذشته سابقه ندارد.
6019/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهارشنبه سوري مصدومان اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت

استاندار اردبیل گفت: مرگ و میر نوزادان که در استان روند صعودی داشت، در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، سیدحامد عاملی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه سلامت در اردبیل اظهار کرد: برای ارتقای سلامت جامعه امسال تعهد کردیم تا پروژه های نیمه تمام بخش بهداشت و درمان را به سرعت تکمیل و راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان نجف زاده اردبیل و ارتقای تخت بیمارستانی ولیعصر مشگین شهر به سرعت در حال تکمیل است تا خدمات مطلوب و کیفی در این مجموعه ها به هموطنان ارائه شود.

استاندار اردبیل گفت: خدمات رایگان بهداشتی – درمانی در دولت سیزدهم در حال گسترش است و در این استان تلاش بر این است تا این خدمات رایگان با تنوع و گستردگی به هموطنان به ویژه گروه های هدف ارائه شود.

عاملی از کاهش رتبه استان در مرگ و میر نوزادان خبر داد و بیان کرد: در سال های گذشته در مرگ و میر نوزادان استان اردبیل رتبه اول را داشت که این جایگاه با اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه به رتبه 15 و 15 کشوری رسیده است.

وی با گرامیداشت هفته سلامت و قدردانی از فعالان این عرصه گفت: دولت سیزدهم توجهی جدی به افزایش خدمات حوزه سلامت برای عموم مردم دارد و امیدواریم با گسترش بیمه همگانی هموطنان بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت