Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، علی فرخزاد در نشست بررسی مشکلات ساخت جاده قزوین-الموت- کلاچای که با حضور دادستان، مدیران کل راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست استان قزوین برگزار شد،افزود: عملیات فنی بخشی از این جاده باید با رعایت الزامات زیست محیطی اجرا شود و همچنین مسیر عبور آب در حاشیه جاده نیز باید تعبیه شود تا بارشها و عبور آب موجب تخریب جاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دولت هزینه هنگفتی برای ساخت این جاده متحمل شده و اجرای این مسیر ارتباطی موجب توسعه الموت و منطقه خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه محیط زیست را نباید فدای توسعه کرد و از سوی دیگر نباید جلوی توسعه را نیز گرفت، گفت: باید تلاش شود تا در اجرای این طرح کم ترین آسیب به محیط زیست وارد شود.
جاده در دست احداث قزوین-رحیم آباد-کلاچای 145 کیلومتر بوده که 70 کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول 26 کیلومتر در اواخر سال 92 کلنگ زنی شد.
نبود پیوست زیست محیطی برای این طرح موجب مانع در ادامه اجرای عملیات احداث آن شده است.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان قزوین حفاظت محیط زیست راه و شهرسازی زیست محیطی محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!

به گزارش خبرآنلاین،در این مطالعه محققان دانشگاه میشیگان بیش از ۵۸۰۰ غذا را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را بر اساس میزان بیماری‌های تغذیه‌ای برای انسان و تأثیرشان بر محیط زیست رتبه‌بندی کرد.

سلامت نیوز در خبری نوشت:نتایج نشان داد جایگزینی ۱۰ درصد از کالری دریافتی روزانه از گوشت گاو و گوشت‌های فرآوری‌شده با ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می‌تواند میزان کربن رژیم غذایی را تا یک‌سوم کاهش دهد و به افراد این امکان را می‌دهد تا ۴۸ دقیقه در روز به عمرشان بیفزایند.

کاترینا استیلیانو سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «به طور کلی، توصیه‌های غذایی فاقد جهت خاص و قابل اجرا برای ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر رفتار است و به‌ندرت توصیه‌های رژیم غذایی به اثرات محیطی می‌پردازد.»

محققان این مطالعه غذاها را بر اساس عملکردهای تغذیه‌ای و محیطی‌شان، مانند چراغ راهنمایی، در سه منطقه رنگی سبز، زرد و قرمز طبقه‌بندی کردند.

منطقه سبز نشان‌دهنده غذاهایی است که توصیه می‌شود در رژیم غذایی افزوده شود و حاوی غذاهایی است که هم از نظر تغذیه مفید هستند و هم تأثیرات زیست‌محیطی پایینی دارند. غذاهای این منطقه عمدتاً شامل آجیل، میوه‌ها، سبزیجات مزرعه‌ای، حبوبات، غلات کامل و برخی از غذاهای دریایی هستند.

منطقه قرمز شامل غذاهایی است که تأثیرات تغذیه‌ای یا زیست‌محیطی قابل توجهی دارند و باید در رژیم غذایی افراد کاهش یافته یا از مصرف‌شان اجتناب شود. تأثیرات تغذیه‌ای در درجه اول ناشی از گوشت‌های فرآوری‌شده و آب و هوا و سایر تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از گوشت گاو، گوسفند و گوشت‌های فرآوری‌شده بوده است.

اولیویه ژولیت عضو تیم تحقیق، می‌گوید: «ضرورت تغییرات رژیم غذایی برای بهبود سلامت انسان و محیط زیست مشخص است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی‌های کوچک هدفمند، راهکار امکان‌پذیری برای دستیابی به مزایای قابل توجه بهداشتی و زیست‌محیطی بدون نیاز به تغییر قابل توجه در رژیم غذایی است.»

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888302

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی