Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد -ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در سال 97 بیش از سه میلیون و 700 هزار نفر از جاذبه های استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، سید امین قاسمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: 715 هزار نفر اقامت شب با افزایش 34 درصدی در لرستان در سال 97 ثبت شده است.
وی اظهار داشت: 217 غرفه ثابت 34 سیاه چادر عرضه محصولات صنایع دستی گردش مالی بیش از 20 میلیارد ریال تولید کنندگان صنایع دستی در نوروز 97 داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی عنوان کرد: در سال جاری 30 موافقت اولیه و 120 موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری در کمیته فنی مصوب شده است
بیش از 160 طرح ایجاد زیرساخت های گردشگری برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است و از این مجموع 130 طرح موفق به انعقاد قرار داد شده است و 400 هزار میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی افزود: فاز نخست هتل های گردشگری مخملکوه و شاپورخواست آماده بهره برداری شده است.
وی اظهار داشت: در دوره های کوتاه مدت بیش از 200 مدیر دفاتر خدماتی مسافرتی شرکت کردند و سه دفتر به این ظرفیت ها افزوده شده است.
قاسمی گفت: رونمایی از قطار گردشگری لرستان به عنوان سومین قطار گردشگری کشور و توسعه گردشگری غرب کشور انجام شد و فردا 29 اسفند ساعت هشت صبح حرکت می کند.
وی افزود: تمام بلیط های قطار گردشگری پیش فروش شدند و حتی یک ظرفیت خالی وجود ندارد.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميراث فرهنگي قاسمي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

فرماندار ملایر گفت: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سلمان اسماعیلی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امور گردشگری سبب رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی‎سازی امور می‌شود.

وی افزود: ملایر با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد عرضه صنایع‌دستی ملایر خواهد بود که در کنار این اقدام تقویت آنلاین شاپ ها در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت، سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی‌ورد به صورت رسمی باشیم.

معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، تصریح کرد: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها داشته باشیم.

کد خبر 747110

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است