Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش فارس، در حالی که بیش از یک هفته از پرواز بخشی از ناوگان پهپادی ایران در خلیج فارس نگذشته ، یک وبگاه ویژه امور نظامی صهیونیستی در مطلبی یگان پهپاد‌ی ایران را «مایه افتخار» توصیف کرد.

 وبگاه «اسرائیل دیفنس» در بخشی از گزارش خود نوشت : نیروی هوا فضای سپاه ایران هفته گذشته 50 فروند پهپاد رزمی از جمله «صاعقه» را به سوی جزیره‌ای در خلیج فارس و نزدیک تنگه هرمز اعزام کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپادها از پایگاه‌های مختلف در فاصله صدها تا هزار کیلومتری منطقه عملیاتی برای حمله به اهدف مورد نظر به پرواز درآمدند و با موفقیت بمب‌های خود را علیه اهداف پرتاب کردند. این نخستین بار بود که این تعداد پهپاد تهاجمی از سوی ایران در یک رزمایش شرکت کردند.

این وبگاه با اشاره به پروژه ساخت پهپاد در ایران نوشت: این برنامه در اثنی جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران در دهه هشتاد میلادی آغاز شد و اینک با وجود سال‌ها تحریم و محدودیت‌های صادراتی، ایران موفق به توسعه و ساخت پهپادهای بومی شده و در حال حاضر تعداد زیادی پهپاد شناسایی -رزمی را در اختیار دارد. این پهپادها مایه اعتبار ایران به عنوان کشور در حال توسعه قابلیت‌های نظامی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پهپادها در مجموع فناوری هوشمند، دقیق و ارزان محسوب می‌شوند. کسب این فناوری و رزمی کردن این پهپادها موجب تغییر دکترین هوایی ایران شد. استفاده از چنین ابزار کم هزینه و کم خطری مطابق دکترین دفاعی ایران (نبردهای نامتقارن) است . ایران  از این پهپادها در نواحی مرزی خود جهت عملیات تجسسی -شناسایی استفاده می‌کند.

این وبگاه با اشاره به توسعه پهپادهای مسلح در سراسر جهان نوشت: ایران زرادخانه پهپادی خود را توسعه داده است.این کشور در حال کسب تجربیات عملیاتی و آموخته‌های فناوری در میادین جنگی  است و آن‌ها را در توسط صنعت ساخت پهپادهای بومی اجرا می‌کند.

در انتهای این گزارش آمده است: در هر گونه درگیری مسلحانه آتی در خاورمیانه، پهپادها  جزء مهمی از زرادخانه ایران در جنگ‌های نامتقارن محسوب می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد

آیین نمادین نواختن «زنگ اقتدار» روز یکشنبه به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در حمایت از اقدام مقتدرانه غیورمردان ایران زمین در پاسخ‌ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان و جمعی دیگر از مسوولان در مرکز آموزشی شهید قزوهی سمنان برگزار شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه شب(بیست و پنجم فروردین۱۴۰۳) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک
  • دارالمرحمه سمنان با زنگ اقتدار آهنگین شد
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد