Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توضیح مدیران شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی در مورد انتشار ویدیوی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان ضمن ارائه این درخواست تاکید کرد که فیلتر کردن چنین تصاویر خشونت آمیزی «حائز اهمیت حیاتی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمیته از «مارک زاکربرگ» مدیر اجرایی فیسبوک، «سوزان ویچیکی» مدیر اجرایی یوتیوب، «جک دورسی» مدیر اجرایی توئیتر و «استایا نادلا» مدیر اجرایی مایکروسافت خواسته است در خصوص انتشار چنین ویدیوهایی به کنگره گزارش دهند.
جمعه گذشته نمازگزاران مسلمان در دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند. این حمله 50 کشته و ده ها زخمی در پی داشت. متهم اصلی این اقدام تروریستی فردی 28 ساله به نام «برنتون هریسون ترنت» اهل استرالیاست که تصاویر جنایت وی از فیسبوک پخش شد و در شبکه های اجتماعی انتشار پیدا کرد.
فیسبوک اعلام کرده که یک میلیون و پانصد هزار ویدیوی مربوط به این جنایت را حذف کرده است. «بنی تامپسون» رئیس کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رسانه ها اعلام کرد: هفته گذشته یک تروریست از پلتفورم های شما برای انتشار یک ویدیویی وحشتناک از خشونت جمعی در سراسر دنیا استفاده کرد. تاکید می کنم که اولویت دادن به حذف چنین محتوای حساس و خشونت آمیزی حائز اهمیت حیاتی است.
شبک**9423**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كنگره آمريكا نيوزيلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟

آزمایش‌کنندگان اولیه فناوری Voice Engine پذیرفته اند تا بدون رضایت افراد هویت آنها جعل نشود و توضیح دادند که صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

اخیراً نوع جدیدی از دیپ فیک معروف به «کلونینگ صدا» ظاهر شده است که از هوش مصنوعی (AI) برای تقلید صدای شما استفاده می‌کند.

 OpenAI، سازنده ChatGPT، در توسعه از نرم افزار شبیه سازی صوتی جدیدتر است، اما آن را برای عموم منتشر نمی‌کند.

شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد. این فناوری مشکوک می‌تواند صدای هر کسی را تنها در ۱۵ ثانیه پس از سخنرانی ضبط شده کپی کند.

شرکت OpenAI استفاده عمومی از این فناوری را "بسیار خطرناک" در نظر گرفت.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم که تولید صوتی که صدای مردم را تقلید می‌کند، خطرات قابل‌توجهی را به همراه دارد، و به‌ویژه در سال‌های انتخاباتی مهم است.

OpenAI توضیح داد که قصد دارد این فناوری را با برخی آزمایش کند، "اما در حال حاضر آن را به خاطر خطرات بالقوه‌ای که دارد، در مقیاس بزرگ منتشر نخواهد کرد".

همچنین توضیح داد که آزمایش‌کنندگان اولیه Voice Engine موافقت کردند که بدون رضایت آنها جعل هویت افراد را جعل نکنند و اینکه این صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

تعدادی از استارت‌آپ‌ها در حال حاضر فناوری بازتولید صدا را می‌فروشند که برخی از آنها در دسترس عموم یا مشتریان تجاری منتخب مانند استودیو‌های سرگرمی است.

منبع: المیادین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تکلیف حضور هواداران در بازی پرسپولیس- آلومینیوم مشخص شد | توضیح در مورد حکم محرومیت
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • جنایت فجیع در لواسان به سبک سریال آمریکایی‌
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند