Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص میزان تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در سال 97 اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی نه به دلیل اینکه یک برنامه‌ریزی منسجم و حساب‌شده‌ای پشت آن وجود داشته باشد بلکه به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت ارز و عدم توانایی در واردات کالاهای خارجی موجب شده که رویکرد مردم به دلیل مشکلات اقتصادی به سمت کالای ایرانی که نسبت به مشابه خارجی آن سهل الوصول‌تر بود، جهت‌گیری شود و توجه مردم نیز به سمت کالاهای ایرانی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: به طور معمول بر اساس نامگذاری شعارها، فعالیت منسجم، برنامه‌ریزی شده و فرهنگی دقیقی در ارتباط با تحقق شعار سال صورت نمی‌گیرد. حمایت از کالای ایرانی نیز با توجه به محدودیت ورود کالای خارجی افزایش پیدا کرده و قیمت تولیدات داخلی و صنعتی افزایش بی‌رویه‌ای داشته است.   آرین‌منش بیان کرد: مردم به دلیل عدم دسترسی به کالاهای خارجی بیشتر به سمت تولیدات داخلی رفته‌اند و برخی از تولیدکنندگان کالاهای ایرانی نیز از این فرصت حداکثر سوءاستفاده را کرده‌ و کالاهای بی‌کیفیت خود را با قیمت چند برابر به مردم فروخته‌اند اما به طور کلی این شعارهای سالانه جهت‌گیری‌ها را مشخص و تمرکز بیشتری بر موضوعات خاص ایجاد می‌کند. این از فواید نامگذاری‌ها است.   این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر ما به طور کلی بخواهیم در این مورد اظهار نظر کنیم که آیا نامگذاری‌ها توانسته در جهت اهداف خود پیش رود، قاعدتا پاسخ مثبت نیست، عنوان کرد: این امر بدین دلیل است که اگر ما در سال‌های اخیر که نامگذاری‌ها پیرامون توسعه، نوآوری، شکوفایی، افزایش انسجام، وحدت و اقتدار ملی، اشتغال‌آفرینی، اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف، توسعه، تولید ملی و نظایر آن توجه کنیم، خواهیم دید که این مشکلات نه تنها در این سال‌ها کاهش پیدا نکرده بلکه ما امروز با مشکلات بسیار جدی مانند اشتغال، افزایش روند بیکاری، افزایش تورم و نابرابر‌ی های اجتماعی مواجه هستیم.   وی تصریح کرد: ما به شعارها توجه داریم اما در جهت عملی کردن و اقدام برای شعار سال برنامه‌ریزی مشخصی نداریم و در حد استقبال از شعارها، تکرار آن‌ها، نصب تابلوهایی با شعار سال سر درب سازمان‌های دولتی و مواردی از این دست بسنده می‌کنیم که طبیعتا انتظار هم نیست که در پایان سال نظام ارزشیابی وجود داشته باشد که چه میزان این شعار تحقق پیدا کرده است.   آرین‌منش ادامه داد: شاخص‌هایی برای اندازه گیری وجود ندارد که بررسی کنیم آیا این شعار تحقق پیدا کرده یا خیر. ما به طور کلی در زمینه تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال، اصلاح الگوی مصرف، توسعه و تولید ملی که شعار سال‌های اخیر است، حتما عقب‌ماندگی‌های بسیار جدی داریم و نمی‌توانیم بیان کنیم که این شعارها به طور کامل محقق شده است.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد ایران در سال 97 حمایت از کالا ایرانی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وی افزود: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهرها و روستاها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود.

اسماعیلی عنوان کرد: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آن‌ها تحویل داده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 745409

دیگر خبرها

  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال