Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر نگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌بی‌سی گفت دولت ترامپ معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا را ۹۰ روز دیگر تمدید می‌کند.

این معافیت که قبلاً در ماه دسامبر صادر شده بود و در صبح ۱۹ مارچ منقضی می‌شد، به عراق اجازه شده بود علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران، به واردات برق از این کشور ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم اینکه عراق یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، سال‌ها جنگ و کمبود سرمایه‌گذاری باعث شده است که این کشور برای تولید ۴۵ درصد از برق خود به نیروگاه‌های گاز طبیعی ایران احتیاج داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ما برای اینکه به عراق کمک کنیم با کمبود انرژی روبرو نشود این معافیت را تمدید کردیم اما در عین حال به مذاکرات با عراق ادامه خواهیم داد تا وابستگی خود به انرژی ایران را از بین ببرد و از لحاظ انرژی مستقل شود.

اما کارشناسان می‌گویند چنین پروسه‌ای چندین سال طول خواهد کشید و فعلاً تا یک آینده طولانی، تمدید معافیت‌ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4572480

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق دونالد ترامپ تحریم اقتصادی ایران صادرات برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران