Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی زاینده رود و احتمال افزایش شمار گردشگران، تمهیداتی صورت گرفته تا بیش از 400 هزار نفر در طول شبانه روز در این منطقه اسکان یابند.

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اقامتی پایدار این استان برای تعطیلات نوروز 98 به بیش از 400 هزار نفر افزایش یافت اما تصمیم و تدابیر لازم برای بیش از این میزان اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رزرو بیشتر هتل های اصفهان در روزهای اخیر تصریح کرد: پیش بینی می شود ظرفیت هتل های اصفهان در ساعت های آینده تکمیل شود همچنین در نوبت نخست رزرو مدارس اصفهان با بیشترین حجم متقاضی روبه رو بود و از این حیث رتبه نخست کشور به این کلانشهر اختصاص دارد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان استفاده از ظرفیت اقامتی شهرستان های اطراف و نزدیک اصفهان مانند خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و شاهین شهر را از جمله دیگر برنامه های این مجموعه برای اسکان مسافران یاد کرد.
وی درباره کمبود توفقگاه در مناطق مرکزی اصفهان ادامه داد: امسال از محوطه های روباز مدارس و اداره ها برای استقرار خودروها استفاده خواهد شد تا بخشی از این نیاز حل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به آثار تاریخی این خطه گفت: فروش بلیت اماکن تاریخی پرمخاطب این استان مانند مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، چهلستون و برخی از اماکن گردشگری کاشان بصورت الکترونیکی انجام می شود تا بازدید گردشگران از این آثار با سهولت بیشتری همراه باشد.
وی برگزاری 2 هزار برنامه فرهنگی هنری در ایام عید در استان را مفید دانست و اضافه کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه به عنوان شاخص ترین برنامه دوم فروردین در باغ موزه چهلستون آغاز می شود و تا پایان نوروز ادامه می یابد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان اظهارداشت: برپایی نمایشگاه، اجرای آیین های ملی، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری از جمله برنامه های این رخداد به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه و معرفی آداب و رسوم اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه از نقاط عطف این برنامه است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان ،مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
6020/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسافران نوروزي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ابراهیمی در سومین نشست ستاد اسکان نوروزی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: از اولویت‌های مهم مسافران، سفر به استان اصفهان است و این مهم، نیازمند تدارک تجهیزات برای ایجاد فضای مناسب و همچنین ارتقای هم افزایی و هماهنگی بین دستگاهی است که از همه دست اندرکاران تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از ۲۶ اسفند سال گذشته فعالیت ستادهای اسکان آغاز شد و عمدتاً تا ۱۲ فروردین ادامه خواهدیافت و در روز گذشته میزبان، قریب به ۴۷ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه هر میهمان می‌تواند مبلغ حضور دیگر مسافران و یا مانع حضور دیگران باشد و این مهم بستگی به مدل میزبانی ما دارد، ابراز داشت: سال گذشته مجموعاً میزبان ۳۵۰ هزار مسافر بودیم اما تا این لحظه بیش از ۳۶۶ هزار نفر در فضاهای اسکان نظیر مراکز رفاهی، مدارس، اردوگاه‌ها و.. ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: رسالت ذاتی آموزش و پرورش اسکان نیست اما خود را مکلف می‌دانیم که در امور اجتماعی تسهیل گر باشیم لذا ستادهای اسکان در تمامی مناطق ۴۱ گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

ابراهیمی بیان داشت: عدم ورود آموزش و پرورش به مسائل مختلف اجتماعی، تبعات جبران ناپذیری دارد و از آنجایی که تمامی دستگاه‌ها هدف غایی یکسانی دارند لذا تلاش برای ارتقای کیفیت ارائه شده به جامعه مخاطبین بسیار با اهمیت است

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مختلف از ستادهای اسکان انجام می‌شود و موارد بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و.. مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان، معادل حدود هفت هزار فضا شامل کلاس‌های اسکان، مراکز رفاهی، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای مربوط به اسکان در حوزه آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی به فعالیت بپردازند.

گفتنی است در پایان این نشست، مهدی ارجمند معاون دادستانی استان اصفهان از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان واقع در اداره تعاون و رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان بازدید و از زحمات فعالان این حوزه تقدیر نمود.

کد خبر 6064203

دیگر خبرها

  • رکورد شکنی آموزش و پرورش اصفهان در پذیرش مسافران نوروزی
  • ورود بیش از ۸۷۷ هزار مسافر نوروزی به شهر اصفهان
  • امکانات لازم برای اسکان مسافران در کمپ گردشگری شرق فراهم می‌شود
  • اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
  • اسکان بیش‌ از ۸۰ هزار مسافر نوروزی در ۱۱۵ هتل شهر اصفهان
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لرستان
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • اسکان بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی در شهرستان نهبندان