Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:40:25 GMT

رونمایی از قطار گردشگری در استان لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۰۹۷

رونمایی از قطار گردشگری در استان لرستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید امین قاسمی بابیان اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان بازدید کردند اظهار داشت: اقامت گردشگران در سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی داشت و ۲۱۷ غرفه و ۳۴ سیاه‌چادر عرضه محصولات صنایع‌دستی برپا شد و گردش مالی تولیدکنندگان صنایع‌دستی بیش از ۲۵ میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته ۳۰ موافقت اولیه و ۱۲۰ موافقت اصولی جهت ایجاد تأسیسات گردشگری در کمیته فنی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مصوب شده و در بازه زمانی فروردین تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۱۶۰ طرح زیرساخت گردشگری جهت انعقاد قرارداد به بانک معرفی‌شده که از این تعداد به ۱۳۰ طرح بالغ‌بر ۴۰۰ هزار میلیون ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های گردشگری در استان لرستان عنوان کرد: هتل آراد، اقامتگاه بوم گردی و همچنین فاز نخست مجتمع مخملکوه و هتل شاپور خواست در ایام نوروز وارد چرخه بهره‌برداری خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش گردشگری بیان کرد: دوره آموزشی گردشگری با حضور بیش از ۲۰۰ راهنمای گردشگری و مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی برگزار و همچنین سه مجوز دفتر خدماتی صادرشده است؛ در حال حاضر تعداد دفاتر خدماتی استان ۲۸ دفتر است.

قاسمی تصریح کرد: از دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور در ۳۰ نمایشگاه منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی، چاپ بیش از ۵۰۰ هزار بروشور، پوستر تبلیغاتی، مجله تخصصی گردشگری و همچنین رونمایی از قطار گردشگری لرستان به‌عنوان سومین قطار گردشگری کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۹۱۰ هزار و ۲۲ نفر شب اقامت اتباع ایرانی و دو هزار و ۱۳۴ اقامت شب اتباع خارجی در استان لرستان ثبت‌شده این در حالی است که اقامت بسیاری از گردشگران خارج از هتل‌ها و در مهمانسرای ادارات و منزل اقوام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار، حدود ۹۸۵ کارت هنرآموزی در ۲۸ رشته، ۷۰۰ فقره کارت شناسایی، هشت فقره کارت ادامه تأسیس کارگاه و همچنین شش فقره پروانه توسعه کارگاه و ۴۲۵ فقره کارت کارگاه انفرادی صادرشده است.

وی اظهار داشت: برگزاری ۲۲ دوره آموزش با شرکت ۲۱۱ نفر از شاغلین در استان لرستان، برگزاری دوره آموزش صنایع‌دستی در ۱۱‌شهرستان، ۲۶ دوره در ۱۹ رشته و همچنین شرکت در ۲۲ نمایشگاه سراسری، منطقه‌ای و بین‌المللی با ظرفیت ۴۵ غرفه، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد ۴۵۰ هنرمند صنایع‌دستی با مبلغی بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت تسهیلات اشغال‌هایی روستایی و عشایری به تعداد ۱۰۳ نفر با مبلغ ۲۷ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال و برپایی فاز اول نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع‌دستی به تعداد ۱۵ غرفه در باغ گلستان از دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان است.

قاسمی افزود: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان امسال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای ۲۴۶ هزار میلیون ریال اعتبار داشته که با پیگیری‌های انجام‌شده بخشی از تخصیص‌ها جهت پروژه‌های عمرانی گرفته‌شده و از محل اعتبارات ملی ۱۷۹ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال سهم استان لرستان است.

انتهای پیام/د

قطار گردشگری لرستان رونمایی می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان در نشست مدیران شهرستان‌ها و معاونان اداره کل در شهرستان ملایر گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش خواهیم کرد تا کارگاه‌های آموزش رایگان صنایع دستی در استان همدان پربار تر از سالهای قبل در راستای رونق اشتغال و تولید برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در ملایر با تلاش مردم و مسئولان شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده که بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و هنرمندان و مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار، شهردار و اعضا شورای شهر و اصناف همواره در جشنواره و رویدادها پای کار بوده و فعالیت خوبی را در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام داده‌اند که نتایج آن را به زودی شاهد خواهند بود.

وی افزود: در شهرستان ملایر در حوزه مرمت یخچال میرفتاح، مرمت بازار و سراها، طرح مطالعه بافت تاریخی ملایر و ایجاد بازارچه صنایع دستی اعتبارات مناسبی برای این شهرستان لحاظ شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد فعالیت خوب عمرانی در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که در حوزه صنایع دستی فعالیت‌های خوبی را در راستای تحقق منویات رهبری می‌توان انجام داد و با برپایی کارگاه‌های آموزش رایگان در توسعه این حوزه تلاش بیشتری باید انجام شود که کارگاه‌های آموزش صنایع دستی امسال با قدرت در همدان اجرا خواهد شد.

معصوم علیزاده اضافه کرد: نشست‌های شهرستانی مدیران و معاونت‌ها، در راستای هم‌افزایی، تبادل نظر، آشنایی با فعالیت‌ها و تبادل افکار انجام می‌شود که قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

کد خبر 747645

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز