Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:45:22 GMT

روش های افزایش طول عمر ماهی قرمز

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۰۹۹

روش های افزایش طول عمر ماهی قرمز

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛به خاطر قیمت ارزان ماهی قرمز عید، اغلب بهای لازم به این موجودات زبان بسته و زیبای خداوند داده نمی شود و قیمت ارزان ماهی با ارزان بودن قیمت جان این موجودات اشتباه گرفته می شود ، در حالی که طول عمر این  ماهیها بین 25 تا 40 سال گزارش شده است ، به علت سهل انگاری و کم توجهی ما ، ماهیان قرمز عید حتی چند ماه هم عمر نمی کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی قرمز که با اسامی مختلفی همچون ماهی سرخ، ماهی طلایی، زرماهی، طلاماهی، ماهی حوض یا گلدفیش شناخته می شود امروز در تمام کشورهای دنیا وجود داشته و گستره زندگی این ماهی حتی تا قاره آمریکا نیز کشیده شده است.

  به گفته پگاه رستمی سلیمانی ،کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، ماهی قرمز بومی کشورهایی از قبیل ژاپن، چین، هنگ کنگ، لائوس و ماکائو بوده و در شرایط مناسب نیز حتی تا 20 سال می تواند زندگی کند ولی معمولا به دلیل شرایط نگه داری بیشتر از 6 تا 8 سال زنده نمی ماند.

بهترین دمای نگه داری ماهی قرمز بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد بوده و این نوع از ماهی در دمای بالاتر از 25 درجه آسیب پذیر خواهد بود و در نگه داری ماهیان قرمز سطح آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به حجم است، بدین معنا که سطح بیشتر آب موجب افزایش میزان اکسیژن محلول در آب خواهد شد.

حداقل آب مورد نیاز هر قطعه ماهی قرمز را یک تا 2 لیتر است و آب مورد استفاده برای نگه داری ماهی قرمز باید بهداشتی بوده و حتما کلرزدایی نیز شده باشد و به دلیل تعادل گازها، خروج کلر و هم دما شدن با محیط قبل از مصرف حداقل به مدت 24 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگه داری و ذخیره شود.

ماهی قرمز به تغییرات ناگهانی دما حساس بوده و این تغییرات حتی می تواند منجر به مرگ آن نیز شود و از سویی دیگر نیز دست کاری ماهی موجب آسیب دیدن پوشش سطحی ماهی شده و ماهی را نسبت به باکتری ها و انگل های آب حساس و آسیب پذیر می کند.

غذادهی به ماهی بهتر است در دو نوبت روز و طوری باشد که ماهی آن را مصرف کرده و باقی مانده غذا در تنگ باقی نماند، زیرا غذا دادن بیش از حد به ماهی موجب ته نشین شدن مواد آلی و دفعی ظروف شده و ممکن است به مسمومیت ماهی نیز منجر شود.

ظرف نگه داری این ماهی را می توان به صورت دوره ای با محلول نمک طعام به میزان سه گرم در لیتر به مدت 10 دقیقه و یا سایر ضدعفونی کننده های مجاز مانند ترکیبات چهارتایی آمونیوم به مقدار 1/. تا یک گرم در لیتر به مدت 10 تا 15 دقیقه استفاده کرده و سپس به خوبی نیز آب کشی کرد.

ماهی قرمز را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنید، از خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگه داری کرده خودداری کنید و ماهی قرمز باید دارای ظاهری سالم، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و از رها کردن ماهی قرمز در آب های آزاد خودداری کرده و آن ها را در اماکن محصور و دارای مجوز رها کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب های آزاد چین سفره هفت سین طول عمر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده با هدف اصلاح و بهبود نژاد در استان اصفهان تولید شود.
محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصولاستراتژیک و راهبردی در تامین گوشت سفید است، افزود: سال گذشته حدود ۹۰ میلیون تخم چشم زده در استان اصفهان تولید شده است.
وی با بیان اینکه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا از جمله محصولاتی است که کشور‌های زیادی خریدار آن هستند، گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۹۰۰ هزار قطعه از این محصول به تاجیکستان و افغانستان صادر شد.
عباسی ادامه داد: تولید انواع ماهیان خوراکی در استان اصفهان در یک سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۰ هزار تُن رسید.
بر اساس سند امنیت غذایی در افق سال ۱۴۱۱ وزارت جهاد کشاورزی، تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی آبزیان در کشور برنامه‌ریزی و سهم هریک از استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • کشف ماهی قاچاق در سیریک
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد