Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید‌حسین مطهری یزدی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به برکات معنوی ماه رجب‌المرجب اظهار کرد: همه اقشار جامعه دنبال کسب موفقیت هستند، ایران اسلامی الگوهای ارزشمندی چون بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در راه پیروزی‌های خود داشته و دیدار بشار اسد و چهره‌های سیاسی دیگر کشورها با مقام معظم رهبری هم بر صحه‌ای بر این مدعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از انقلاب همه دست‌ها و قدرت‌ها علیه ما بود ولی الان الحمدالله همه چیز داریم، مسلط هستیم، چون خدا را داریم. اگر خدا و قیامت را باور داشته باشیم و دست به دست هم دهیم، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی کند؛ سفارش اکید به خانواده‌ها این است که ایمان و تقوا را فراموش نکنند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مطهری یزدی گفت: در متن دعاها که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است؛ به‌ویژه در دعای ماه رجب می‌خوانیم: «اَعْطِنی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَهِ؛ عطا کن به من به خاطر درخواستی که از تو کردم همه خوبی دنیا و همه خوبی و خیر آخرت را؛ وَاصْرِفْ عَنّی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَهِ؛ و بگردان از من به خاطر همان درخواستی که از تو کردم همه شر دنیا و شر آخرت را» در دعای ماه شعبان نیز می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ أَهْلِ بَيْتِ الْوَحْيِ؛ خدايا! بر محمّد(ص) و خاندان محمد درود فرست، درخت نبوت، و جايگاه رسالت، و محل آمد و شد فرشتگان، و معدن دانش، و خانواده وحى».

مسئول سابق حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: پس ماه‌های رجب و شعبان پیام‌های عجیبی دارد که جمع می‌شود در ماه مبارک رمضان؛ آنچه بخواهیم در ماه مبارک رمضان است، دنیا و آخرت در ماه مبارک رمضان جمع است، امام علی(ع) در دعای مخصوص ماه رمضان به نقل از پیغمبر(ص) می‌فرماید: «بیایید دست به دست هم دهیم و دنیا را برای رسیدن به آخرت بخواهیم، تنها دنیا را طلب نکنیم»، بعضی‌ فقط دنیا را می‌خواهند که هیچ ارزشی ندارد؛ دنیا را باید برای رسیدن به آخرت بخواهیم به همین سبب سفارش شده است که در ماه مبارک رمضان افطاری دهیم و از مستضعفین دستگیری کنیم. توصیه ما این است که افراد توانمند به فقرا و گرفتاران کمک کنند و به فکر تهیدستان و مستضعفان باشند؛ تمام این‌ها در مضامین دعاها آمده است.

حجت‌الاسلام مطهری یزدی در ادامه به ویژگی‌‌های یک شیعه حقیقی اشاره و اظهار کرد: خود رسول‌الله(ص) و امیرمؤمنان، علی(ع) به ما یاد دادند که به فکر خودتان نباشید به فکر دیگران باشید؛ «خود دوستی و دگر دوستی». اگر می‌خواهیم موفق باشیم، باید دگر دوستی داشته باشیم، خود دوستی یعنی هرچه را هست، برای خودمان قائل شویم ولی دگردوستی یعنی همت ما این باشد که یاریگر افرادی باشیم که دستشان خالی و تهی است. ماه رجب، شعبان و رمضان تقویت بعد معنوی انسان را یادآوری می‌‌کند تا بتوانیم إن شاءالله هم دنیا و هم آخرتمان را آباد کنیم.

این کارشناس حوزه دین و فرهنگ و نماینده امام خمینی(ره) در کمیته انقلاب اسلامی، در ادامه به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی اشاره و تصریح کرد: نام‌گذاری فرزندان در هر خانواده گوشه‌ای از همین توجه به سبک زندگی اسلامی است، نامی بهتر از فاطمه و زهرا برای بانوان و نامی بهتر از نام محمد و علی برای پسران نیست. ایرانی بودن زمانی ارزش دارد که با اهل‌ بیت(ع) عجین باشیم و ایشان را الگوی زندگی قرار دهیم، اهل‌ بیت دوست دارند که ما سیره آن‌ها را در خودمان پیاده کنیم، موفقیت ما در عمل به روش و  سیره ایشان است.

حجت‌الاسلام مطهری یزدی در پایان به دعایی معروف از امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: در کتاب «صحیفه علویه»  که شامل اکثر دعاها و مناجات‌هاى منسوب به امیرمؤمنان، على(ع) است، آمده: «ثَلاثُ كَلَماتٍ مِنْ مَوْلانا عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلام فِي الْمُناجاةِ: إِلَهِي كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً، وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رَبّاً، أَنْتَ كَمَا أُحِبُّ فَاجْعَلْنِي كَمَا تُحِبُّ». سه جمله از مولايمان على (درود بر او) در باب مناجات: خدايا مرا اين عزّت بس است كه بنده تو باشم، و برايم اين افتخار كافى است كه تو پروردگار من باشى، تو آنچنانى كه دوست دارم، مرا هم چنان كن كه دوست دارى»؛ این گوشه‌ای از مناجات امام علی(ع) است که می‌تواند راهگشای زندگی هر انسانی قرار گیرد.

علیرضا برومند

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مطهری یزدی علیرضا برومند امام علی رجب شعبان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳

 

 نشست خبری گزارش برنامه های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ رسانه ملی با حضور رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، معاون امور استان‌ها، قائم مقام معاونت سیما، قائم مقام معاونت صدا و مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی برگزار شد.

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما با اشاره به برنامه‌های عیدنوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳ عنوان کرد: در حوزه برنامه‌های رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم. همچنین ۵۰ ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت. شبکه‌ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب‌های برنامه‌سازی تنوع داشت.

 خورشیدی مدیرعامل تلوبیون توضیح داد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم. ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند. بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند.

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه زندگی پس از زندگی بوده است، اما امسال برنامه محفل به زندگی پس از زندگی رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند. برنامه‌های پناه و هلال در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، شب عیدی و ایران دوست‌داشتنی به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند. در میان برنامه‌های سرگرمی مهمانی، مردان آهنین، شب‌خوش، پاورقی و معرکه به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه شده در هر قسمت نون‌خ ۵، زیرخاکی، هفت سر اژدها، رستگاری و جومونگ۳ در تلوبیون پربیننده بودند.

شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: نظرسنجی برنامه‌های صداوسیما درب منازل مردم یا به صورت تلفنی صورت می‌گیرد و سریال‌ها هر دو هفته یکبار و برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می‌شوند.  در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما ۶۶ درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان‌ها و روستا‌ها بیشتر است. این آمار در شهرستان‌ها حدود ۷۰ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می‌رسد. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی انگلستان ۱۸ درصد مخاطب داشته‌اند. 

وی افزود: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱ و نیم درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژد‌ها ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون. خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می‌کنیم، چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند. 

شاکری‌نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه‌های افطار گفت: محفل با ۲۷.۹ درصد پرمخاطب‌ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی ۲۷.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته اند. سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی ۲۶ درصد و مخاطب محفل ۱۹ درصد بود. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سحر هم، برنامه‌های شبکه‌های استانی، ماه خدا و ماه من بوده‌اند.

در حال تکمیل ....

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • «نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان
  • استقبال ۸۰ هزار نفری قزوینی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها