Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@02:50:35 GMT

چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۱۳۳

یک متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی راهکارهایی برای جلوگیری از اضافه وزن در عید مطرح کرد. آفتاب‌‌نیوز : تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در تعطیلات نوروز نظم وعدهای غذایی بهم می‌ریزد و بنابراین باید مراقبت از وضع تغذیه در این ایام را جدی تلقی کرد، افزود: این مراقبت غذایی در افرادی که سابقه‌ اضافه وزن، دیابت و کبد چرب دارند باید نسبت به سایر افراد جدی‌تر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دسته از افراد، تغذیه جزئی از درمان محسوب می‌شود که باید در آن دقت کافی شود.
وی گفت:البته منظور از مراقبت از تغذیه به هیچ عنوان حذف وعده‌های غذایی نیست؛ زیرا عده‌ای با  حذف یکی از وعده‌های غذایی، اقدام به پر خوری در وعده‌ بعدی می‌کنند که این رفتاری غلط است. همچنین باید دانست گرسنگی یک هشدار از سوی بدن برای نشان دادن احتیاج بدن به مواد غذایی است که اگر به این هشدار پاسخ مناسبی داده نشود، ترشح اسید معده آسیب‌رسان بوده و بدن برای حفظ سطح قند خون اقدام به مصرف پروتئین‌های ماهیچه‌ها می‌کند.
نیستانی همچنین بر مدیریت میزان مصرف تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی تاکید کرده و افرود: توصیه ما این است کسانی که خانواده‌های پرجمعیتی دارند و در طول روز چندیدن بار به دید و بازدید می‌روند در تمام مهمانی‌ها از تنقلات استفاده نکنند و خودشان توانایی کنترل تغذیه‌شان را داشته باشند. یکی از راه‌های کنترل مصرف، کم کردن اندازه شیرینی‌ها و حجم آجیل خریداری شده است.
این متخصص تغذیه مهم‌ترین معیار برای رعایت در مصرف تنقلات را وزن افراد دانست و افزود: نمی‌توان معیار کمی برای میزان مصرف تنقلات ارائه کرد پس افراد با توجه به وزن خود باید مصرف این تنقلات را مدیریت کنند.
نیستانی در پایان گفت: برای افرادی که به سفرهای نوروزی می‌روند نیز توصیه می‌شود در استفاده از غذاهای بین راهی دقت کنند و تا حد ممکن از آب معدنی و غذاهای خانگی یا کنسروها استفاده کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چاقی عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم

اصول تغذیه سالم شامل خوردن مقدار زیادی از سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل، انتخاب محصولات لبنی بدون چربی یا کم‌چرب، ماهی، لوبیا، آجیل و روغن‌های گیاهی، محدود کردن مصرف گوشت‌ها و لبنیات پرچرب، محدود کردن نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حاوی قند اضافه، محدود کردن مصرف سدیم به کم‌تر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟