Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل رادکانی رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ر رابطه با اقدامات و تمهیدات وزارت ارتباطات برای ایام نوروز ۹۸ گفت: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه نوع سرویس‌ها رخ داده است، عملاً نیاز به نگرش متفاوت‌تری نسبت به قبل داریم؛ اگر تا پارسال بیشتر نیازهای مردم در حوزه سفر در قالب تلفن بود، امروز علاوه بر آن بحث دیتا نیز مطرح و دارای اهمیت زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نیازهای مردم به بحث دیتا و فراگیر شدن فضای مجازی، لازم است تا ظرفیت‌سازی ما با گذشته متفاوت باشد و این اتفاق هم‌اکنون رخ داده است و با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با اپراتورها، در حال پیشرفت هستیم.

رادکانی در همین این زمینه ادامه داد: ما در این خصوص دو موضوع مهم را هدف‌گذاری کردیم؛ اول اینکه پوشش‌های جاده‌ای را به اندازه مناسب برسانیم و دوم اینکه در نقاطی که تعداد مسافر یا زائر زیادی داریم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا در این ایام مردم با مشکلی در این حوزه مواجه نشوند و در این راستا هماهنگی بسیار خوبی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها صورت گرفته‌است.

وی افزود: سال۹۷ در رتبه‌بندی صورت گرفته استان بوشهر سومین استان مورد هدف مسافران بود و خیل زیادی از مردم‌ این استان و سایر استان‌های ساحلی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند که با توجه به این مسئله در نوروز پیش‌رو ما در نقاط ساحلی علاوه بر ایستگاه‌هایی که داریم، ایستگاه‌های سیار ساحلی جدیدی را در این محل‌ها اضافه کردیم که البته این ایستگاه‌ها در مواقع خاص مثل ایام نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات در خصوص رومینگ ملی دیتا گفت: رومینگ ملی در سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود؛ رومینگ مربوط به دیتا هم امسال خواهیم داشت که محدودیت ها برداشته شده و کاربران از همان بسته‌هایی که از اپراتور خریداری کرد‌ه‌اند عملاً می‌توانند استفاده کنند و البته شرط آن اینست که رومینگ دیتا را در قسمت تنظیمات گوشی‌های خود فعال کنند.

رادکانی همچنین افزود: بحث دیگری که در این حوزه انجام شده در مشهد مقدس است که پوشش‌های اطراف حرم ( به خصوص درباره یکی از اپراتورهای غالب) در این نوع پوشش کفایت نمی‌کرد، با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی هم‌اکنون دو اپراتور را ظرفیت‌سازی کرده‌ایم و امسال پوششمان در اطراف محدوده حرم و مشهد به مراتب بهتر از سال‌های قبل خواهد بود.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات در ادامه افزود: یکی دیگر از بحث‌هایی که اتفاق افتاده است، هماهنگی در بحث پشتیبانی است که این‌ بار متفاوت صورت گرفته است. در سال پیش‌رو تمام اپراتورها وظایفشان مشخص و جایگاهشان تعیین شده و مقرر شده است تا تعاملات به صورت ۲۴ساعته صورت گیرد.

وی در ادامه نکته‌ای هم خطاب به آن دسته از هموطنانمان که در نوروز قصد عزیمت به کشورهای همسایه دارند گفت و توضیح داد: مردم کشور ما بیشتر عازم کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان هستند و باید اعلام کرد ظرفیت‌سازی برای سفرهای خارجی هم انجام شده است و مشکلی در این خصوص نخواهد بود.

رادکانی در خصوص بحث پوشش جاده‌ای هم گفت: پوشش جاده‌های اصلی به طور کامل تامین است و در بعضی از نقاط کشور حتی us روستایی هم اضافه شده است که رومینگ در آن فعال است. من فکر می‌کنم در سال۹۸ پوشش خیلی خوبی را داشته باشیم ولی باید گفت در سال پیش‌رو تمرکز ما بیشتر بر ظرفیت سازی است و مقوله پوشش دیگر مسئله ما نیست؛ ظرفیت‌سازی در نقاطی که مردم بیشتر به آنجا سفر می‌کنند؛ مثل استان‌های شمالی و جنوبی کشور که باید متفاوت‌تر برخورد شود و ما نیازمند رومینگ سیار در این بخش هستیم و فکر میکنم مردم تجربه خوبی از سرویس های مورد نیاز خود در امسال خواهند داشت.

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت خدمات اپراتورها در ایام نوروز گفت: قیمت خدمات اپراتورها در سایت‌های آنها اعلام شده است و من در حال حاضر اعداد و ارقامی مدنظر ندارم چون اپراتورها به طور مستقیم خدمات می‌دهند. ضمن اینکه این قیمت ها طبق چارچوب تعرفه است و به خاطر فضای رقابتی این اعلام صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با ناوگان مترو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، هادی زند در خصوص میزان جابجایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مراسم گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو در روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۲۶ هزار نفر از شهروندان و مسافران بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع مراسم حدود ۱۰ هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی منتقل شدند و بعد از پایان این مراسم نیز حدود ۱۶ هزار نفر از شهروندان به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به مبادی اولیه بازگردانده شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافران و به منظور رفاه بیشتر شرکت‌کنندگان در مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع)، علاوه بر قطارهای برنامه‌ریزی‌شده، ۷ قطار فوق‌العاده نیز اعزام شد.

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • اجرای تمهیدات ترافیکی شب های قدر در البرز
  • زارع‌پور: در سال ۱۴۰۳ رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟