Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@12:58:33 GMT

چالشی که لیگ برتر فوتبال را ۱۴ تیمی می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۳۳۵

چنانچه فوتبال ایران نتواند با چالش بزرگی که این روزها اقتصاد تیم‌هایش را در بر گرفته سامان دهد ، در کنار فشار تقویم مسابقات چاره‌ای نخواهد داشت غیر از کاهش تعداد تیم‌ها. آفتاب‌‌نیوز : شرایط سخت اقتصادی کشور سبب شده تا تیم‌های فوتبال برای ادامه حیات‌شان با چالشی بزرگ دست و پنجه نرم کنند. در همین لیگ هجدهم خیلی از تیم‌های خصوصی با چالش‌هایی بزرگ روبرو بودندو خیلی از دولتی‌ها ضربان شان به شمارش افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بی‌پولی احتمالا سبب کاهش تیم‌های لیگ برتر می‌شود. اتفاقی که البته قبل‌تر برایش پیش‌بینی شده بود و حالا چالش مالی و احتمال تغییرات ای‌اف سی آن را ترغیب می‌کند.
به احتمال فراوان در دو سال آینده بنا بر مصوبه‌ای که از سال‌ها قبل در هیات رئیسه لیگ برتر به تصویب رسیده است، دو تیم دیگر از تیم‌های لیگ برتر کم می‌شود.
از چند سال قبل مهدی تاج به دلیل فشردگی مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دنبال طرحی بود تا دو تیم از لیگ برتر ایران کم کند. 
این طرح احتمالا در دو سال آینده باید به صورت ناگزیر اتفاق بیفتد. ماجرا از این قرار است که این روزها فشار زیادی به تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا وارد می‌شود. 
تازه بزودی با تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا ، این فشار بیش از قبل هم خواهد شد. این اما تنها بخشی از مشکل است. در ای اف سی ، به پیروی از اتحادیه اروپا، زمزمه های راه اندازی لیگ ملی آسیا به گوش می رسد ، یعنی ماجرا از این قرار است که سران فوتبال آسیا اعتقاد دارند با راه اندازی لیگ ملی آسیا می توانند درآمدی دوچندان برای فدراسیون های ملی‌شان ایجاد کنند.سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر ایران احتمال چنین اتفاقی را رد نمی کند و می گوید:«معمولا بعد از اروپا این طرح ها در دیگر کشورهای قاره های دیگر هم راه می افتد.»
راه افتادن این لیگ در دو سال آینده به همراه تغییراتی که در برنامه لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌دهد، فشار مسابقات ملی و آسیایی را بقدری زیاد می کند که لیگ بر اساس مصوبه اوایل دهه ۹۰ باید ۱۴ تیمی شود. اتفاقی که در دو فصل آینده احتمالا رخ خواهد داد و بعد از لیگ سال آینده ، تیم‌ها باید باز آماده ماراتنی ۱۴ تیمی باشند. مدلی از لیگ که در دوران صفایی فراهانی برگزار می شد.
خبرآنلاین 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لیگ برتر فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بلندپروازی پدیده مربیگری لیگ برتر در تیمی با انتظارات بالا
  • قهرمان لیگ برتر گرد و خاک می‌کند: آینده هم از آن ماست
  • رنکینگ سایت اوپتا؛ استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس
  • کادر فنی فوتبال آبادان مشخص شد
  • معرفی کادر جدید فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • معرفی کادر فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • فرهاد مجیدی در دبی رویت شد + عکس
  • از کارمندی بانک تا بالا بردن جام قهرمانی لیگ‌ برتر فوتسال