Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@03:28:27 GMT

دلایل عمده ترس ازدواج در پسران و دختران امروزی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۳۹۸

دلایل عمده ترس ازدواج در پسران و دختران امروزی

نافع ضمن تشریح دلایل عمده ترس ازدواج در پسران و دختران امروزی گفت: کمال گرایی، وسواس و ترس از تعهد،مهمترین عوامل ازدواج نکردن دختران امروزی است.

«رضا نافع»در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به دلایل مهم  ترس دختران و پسران از ازدواج گفت: با شروع  زندگی  مشترک وظایف زوجین سنگین تر می شود و باید بیش از گذشته تلاش کنند از همان ابتدا به فکر مسایل زیادی نظیر ورود بچه به زندگی  هم بود وظیفه حمایت و پشتیبانی از کودک  در وهله اول بر عهده پدر می باشد برخی از آقایان تمایلی ندارند  که زیر بار مسئولیت های بیشتر بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 این روان شناس با اشاره به دلایل ترس از ازدواج دختران بیان کرد: کمال گرایی، وسواس و ترس از تعهد،مهمترین عوامل ازدواج نکردن دختران امروزی است، اجتماعی شدن، وارد شدن به بازار کار و داشتن تحصیلات عالیه عامل افزایش اعتماد به نفس زنان و مانع ازدواج کردن آنها است.

 

وی ترس از زمین خوردن را عامل دیگر عدم ازدواج دختران عنوان کرد و افزود: پاسخ زنان به شکست عاطفی یکسان نیست، برخی به سرعت فراموش می کنند و در کار غرق می شوند اما بعضی عکس آن عمل می کنند آنها برچسبی منفی به عشق می چسبانند و سراغش نمی روند.

 

وی اظهار کرد: تمایل بیش از حد به پیشرفت کاری، فکر  و ذکر آدم های کمال طلب است اما اکثر دخترانی که  شکست عاطفی خورده اند،چنین تفکری دارند این همان اتفاقی است  که به آن ازدواج با کار گفته می شود.

                                                                                                                                        

این روان شناس اظهار کرد: بعد از ازدواج با یک فرد باید همیشه یادتان باشد که ممکن است در زندگی با اشخاصی زیباتر از او  رو به رو شوید اما تعهد و مسئولیت پذیری یعنی چشم بستن بر هوا و هوس های بعدی و احترام گذاشتن به انتخابی که قبلا داشته اید.

 

نافع اظهار کرد: بعد از ازدواج ما دیگر حق داشتن رابطه های موازی نداریم  و این بهایی است برای داشتن یک فرد دائم که به ما آرامش و امنیت می دهد و با وی می توانیم  یک زندگی را بسازیم و فرزند داشته باشیم می پردازیم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع مجلس ایام نوروز مراجع خبرگزاری سال نو اردبیل ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مدیر سابق ۸۶ ساله در جنوب چین پس از ۶۰ سال دوری با اولین عشق خود، که اکنون ۸۱ ساله است، ازدواج کرد.

به گزارش فرارو، این ویدئوی بحث‌برانگیز در ۱۴ آوریل در شهر یایانگ در استان هونان فیلمبرداری شده است.

ژو گویلین، مدیر سابق دبیرستان گائوپینگ در یایانگ، با اولین عشق خود از دوران تحصیل در دانشگاه پکن، خانم یانگ ژیوگی ازدواج کرد.

محل برگزاری عروسی پر از هیجان بود، با یک فرش قرمز طولانی که در آن زوج سالخورده دست در دست هم راه می‌رفتند و در محاصره دانش آموزانی که پرچم‌ها را تکان می‌دادند و گروه‌های نمایش محلی که به فضای جشن کمک می‌کردند.

این زوج در ابتدا در روز‌های اولیه جمهوری خلق چین زمانی که هر دو دانشجوی دانشگاه پکن بودند با هم آشنا شدند و دوستی و عشق عمیقی نسبت به یکدیگر داشتند. با این حال، به دلیل شرایط تاریخی و رویداد‌های مختلف زندگی، آن‌ها راه خود را برای دنبال کردن مشاغل در مکان‌های مختلف جدا کردند و رویای ازدواج آن‌ها محقق نشد.

با وجود ساختن خانواده‌های جداگانه و لذت بردن از زندگی در محاصره فرزندان و نوه‌ها، مرگ همسران عشق دیرینه آن‌ها را دوباره زنده کرد.

اکنون در سال‌های گرگ و میش زندگی آنها، ازدواج آن‌ها از صمیم قلب مورد حمایت خانواده و دوستانشان قرار گرفته است. ۶۰ سال پس از اولین برخورد، فارغ التحصیلان دانشگاه پکن عشق خود را در مقابل عزیزان اعلام کردند و سرانجام ازدواج کردند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • دعوت هشت خراسانی به تیم‌های ملی والیبال پسران و دختران
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • آمار بالای بازماندگی از تحصیل در نوجوانان / ۷۰ درصد در دهک یک تا پنج قراردارند
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • ۱۷ میلیون زن و مرد دهه شصتی مجردند | چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟