Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد مولانیا درباره روی صحنه بردن نمایش «هوراشیو» در ایام نوروز به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی قرار است از سوم فروردین ماه در عمارت نوفل لوشاتو اجرای عمومی خود را آغاز کند. نمایشنامه «هوراشیو» نوشته مهدی پوربلاسی است و نگاهی پارودی به نمایشنامه «هملت» شکسپیر دارد. پارودی گونه‌ای از کمدی است که در آن یک متن کلاسیک را براساس ساختار کمدی بازنویسی می‌کنند که این نمایشنامه نیز از همین رویکرد بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره انتخاب این متن توضیح داد: بعد از نمایش‌های جدی که در چند سال گذشته به صحنه برده بودم، علاقه‌مند شدم فضای کمدی را هم تجربه کنم و از طرف دیگر معتقدم این روزها مردم ما به دیدن آثار کمدی بیشتر احتیاج دارند به همین دلیل و البته علاقه‌ای که به آثار شکسپیر دارم، این متن را برای اجرا انتخاب کردم که کار سختی هم بود.

مولانیا درباره ویژگی‌های نمایش بیان کرد: محور اصلی نمایش، شخصیت هوراشیو است که در متن شکسپیر دوست و همراز هملت محسوب می‌شود. این کاراکتر در نمایشنامه «هملت» تنها کسی است که زنده می‌ماند و در واقع قصه با او پایان می‌پذیرد در این نمایش نیز هوراشیو داستان «هملت» را آنطور که دوست دارد، پیش می‌برد در واقع او روند اتفاقات را عوض نمی‌کند بلکه علت‌ها را تغییر می‌دهد تا به یک معلول جدیدتری برسد.

این بازیگر و کارگردان درباره موزیکال بودن نمایش یادآور شد: نمایش «هوراشیو» اثری موزیکال محسوب می‌شود و در اجرا با موزیک زنده، آواز و همخوانی بازیگران روبرو هستیم. جواد خواجوی، سینا رازقی، علی عامل هاشمی، بهادر اورعی، ندا کوهی، ایمان اصفهانی، مهرناز فراهانی، جواد مولانیا، مهشاد بهرامی نژاد بازیگران این نمایش خواهند بود که فعلاً قرار است تا پایان تعطیلات نوروز روی صحنه باشد.

وی درباره انتخاب جواد خواجوی که این روزها در فضای مجازی با دابسمش هایش شناخته شده است، گفت: جواد خواجوی در کار قبلی من «آمادئوس» هم ایفای نقش می‌کرد او بازیگر حرفه‌ای تئاتر است و در هنرستان تئاتر آموزش دیده و در مشهد در نمایش‌های زیادی بازی داشته است. خواجوی موسیقی می‌داند و در این نمایش نوازندگی می‌کند بنابراین مطمئناً دلیل انتخاب او سبقه تئاتری و توانایی‌هایش بوده است نه فعالیتش در اینستاگرام.

وی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: معتقدم نباید با حضور او در تئاتر برخوردهای غیرمنطقی کرد چون خواجوی قبل از فعالیت در فضای مجازی، بازیگر تئاتر بوده است بنابراین این نوع برخوردها درست نیست. نکته دیگر اینکه خود من هیچ گاه با آوردن یک به اصطلاح شاخ مجازی اعتبارم را خدشه دار نمی‌کنم و در حال حاضر نیز همه بازیگران این نمایش از بازیگران حرفه‌ای تئاتر هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: امین ساقیان، گروه کارگردانی: مهشاد بهرامی نژاد دستیار و برنامه ریز، دستیاران: حمیدرضا ژاله و عطیه شریعتی، آهنگساز، نوازنده، تنظیم کننده و سرپرست گروه موسیقی: آرمان پارسیان، گیتار الکتریک: حامد آل عباسیان، شاهین رجب پور، گیتار باس: امیرحسین تولایی، درامز و پرکاشن: مهرداد مهمانی، گیتار آگوستیک و بک ووکال: سوده خدری ، ترانه سرا: میثم بهاران، طراح نور و صحنه: جواد مولانیا ، طراح لباس: پگاه ترکی، مدیر تولید: کهبد تاراج ، دستیار تولید: امیرحسین نوح نژاد ، مشاور رسانه‌ای، تبلیغات و مدیر روابط عمومی: سارا حدادی - you studio، گرافیست: اعظم منعمی زاده، عکاس: درسا فرهمند، مینا شفیع زاده، و نظارت بر ساخت دکور: فاطره اصحابی.

کد خبر 4571149 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: نوفل لوشاتو جواد مولانیا تئاتر ایران کارگردان تئاتر ویلیام شکسپیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس خراسان، حبیب قاآنی اظهار کرد: تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوار صارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

مدیر رسانه‌ای تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" بیان کرد: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می‌کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیار کارگردان معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده اشاره کرد.

قاآنی افزود: تئاتر "هشتگ، بچه شهرستانی‌ام "از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید