Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:52:33 GMT

‌مجلس برای مراکز شیرخوارگاه قوانین حمایتی تصویب کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۶۱۹

‌مجلس برای مراکز شیرخوارگاه قوانین حمایتی تصویب کند

‌استاندار قزوین گفت: مراکز شیرخوارگاه و شبه خانواده نیاز به حمایت مجلس دارند، از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در مجلس قوانینی حمایتی در این راستا تصویب کنند.

‌به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در مراسم استقبال از بهار که در مؤسسه شیرخوارگاه حلیمه (س) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: فعالیت در مراکز شیرخوارگاه به مثابه کار خیر است، تشکر و قدردانی از خیرین توسط ما لازم نیست؛ همین که این افراد در این عرصه فعالیت می‌کنند و توفیق انجام کار خیر دارند شکر نعمت است و خداوند پاداش خوبی به این خیرین می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرصت چنین کمک‌هایی نصیب هر کس نمی‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد، کار مددکاری بیش از حرفه و تخصص، یک عشق و عاطفه انسانی است و اگر فقط به عنوان یک شغل به آن دیده شود کمتر کسی تمایل به اشتغال در آن خواهد داشت.

استاندار قزوین با اشاره به هزینه‌های آب و برق مراکز شیرخوارگاه، یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم قوانینی را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند تا مراکز پرورشگاهی مانند مدارس از تخفیف‌های لازم برخوردار شوند.

کودکان مرخص شده از شیرخوارگاه تا ۵ سال رصد می‌شوند

علیرضا وارثی نیز در ادامه این مراسم گفت: 161 فرزند در 5 مرکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند که از این تعداد 92 نفر در شیرخوارگاه حلیمه و 22 نفر در مرکز مشیز نگهداری و تربیت می‌شوند؛ واگذاری و ترخیص 86 نفر طی سال گذشته انجام شده است که از این تعداد 14 نفر به خانواده‌ها واگذار شده اند و باقی به علت تحصیل و ازدواج ترخیص شده‌اند.

وی افزود: مراکز دائما در حال ورود و خروج کودکان است و 5 سال بعد از ترخیص نیز رصد ادامه پیدا می‌کند، همچنین تلاش داریم که بانک فرزندان ترخیصی را تشکیل دهیم، همچنین درخواست داریم که سهمیه مشخص و اعتبارات برای نیازهای اساسی این مراکز در نظر گرفته شود. 

دولت از شیرخوارگاه‌ها حمایت کند

علی‌اصغر عاملیان مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در شیرخوارگاه حلیمه و شیرخوارگاه محمدیه 92 نفر از بچه‌ها در گروه‌های سنی مختلف از نوزاد تا دبیرستان و دانشگاهی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: 25 نوزاد و نوپا، 14دختر 6 تا 12 سال ، 25 دختر 12 تا 18 سال در این مرکز، همچنین 27 پسر 12 تا 18 سال در مرکز محمدیه به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شود؛ مددکاران و روانشناسان گفت‌وگو می کنند هر قسمت تحت نظارت یک مدیر فنی است و جا داره از خیرینی که باعث دلگرمی و حمایت می‌کنند.

مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین یادآور شد: سال گذشته 4 دختر این مرکز ازدواج کردند و سرانجام گرفتند که به صورت دورادور تحت نظارت و کنترل قرار دارند، همچنین ما از مجموعه دولتمردان توقع داریم مجموعه ما به عنوان مجموعه خاص در نظر گرفته شود و نگاه عمومی به آن نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز محمدیه از سیستم دفع آب استفاده می‌کنیم و هر دوره‌ای یک میلیون و 500 هزار تومان پول آب پرداخت می‌کنیم، اگر مقدور باشد در این حوزه خدمات مراکز رایگان شود، همچنین در زمینه تهیه گوشت و سهمیه‌بندی‌های دولتی نیز ما را لحاظ نمی‌کنند ما نیاز مستمر داریم برای کالای اساسی تسهیلاتی استفاده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیرخوارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله چراغی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه مردم کشورمان امروزه در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی مشکلات زیادی دارند تصریح کرد: عمده ی این مشکلات بخاطر عملکرد نامناسب برخی مسئولان است.

وی با بیان اینکه جمعیت زیاد مددجویان دستگاه‌های حمایتی نشان دهنده مشکلات و نوعی بحران است تصریح کرد: رفع مشکلات چنین قشری نیازمند توسعه برنامه‌هایی همچون اشتغال آفرینی، آموزش و برنامه‌های زیربنایی است و ما در آینده از دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد برای پیشبرد بهتر چنین اموراتی حمایت و پشتیبانی قاطع خواهیم کرد.

منتخب شهرستانهای حوزه جنوب استان ایلام با بیان اینکه در شرایط کنونی کمیته امداد به عنوان دستگاهی که با ضعیف‌ترین قشر جامعه سر و کار دارد رسالت بسیار مهمی بر دوش دارد افزود: اقدامات این نهاد در استان ایلام در زمینه‌های گوناگون از جمله اشتغال، مسکن و خدمات حمایتی متنوع، قابل تحسین است.

چراغی تصریح کرد: داشتن عملکرد مناسب و اعداد و ارقام مستند نشان دهنده ی پویایی هر دستگاه بوده و هر دستگاهی که عملکرد ضعیف دارد نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: توسعه استان ایلام به دور از مسائل شخصی و قبیله‌ای هدف مشترک منتخبین جدید مردم استان ایلام بوده و ما هر سه منتخب جدید در این زمینه عهد بستیم که توسعه استان اولویت اصلی مان باشد و خودم هم شخصاً فردی اجرایی و عملگرا هستم که به شدت مخالف دیدگاه‌های شعاری برای مدیران این استان هستم.

کد خبر 6085616

دیگر خبرها

  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد