Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:02:58 GMT

هشدار؛ رودخانه اترک طغیان می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۶۵۲

هشدار؛ رودخانه اترک طغیان می کند

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس از احتمال طغیان رودخانه اترک در این بخش مرزی خبر داد و گفت: در صورت وقوع طغیان، عواقب آن بیشتر برای مزارع حاشیه رودخانه پیش بینی می شود.

حاجی نظر شبرمحمدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون طغیان رودخانه اترک به بخش داشلی برون نرسیده ولی طبق گزارش های دریافتی در بالادست، خساراتی به زمین های کشاورزی حاشیه آن وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بخشداری داشلی برون تاکنون در سه مرحله، هشدار پیش آگاهی را به مردم این بخش بویژه کشاورزان حاشیه رودخانه اترک، اطلاع رسانی کرده است.
وی همچنین از وجود فرونشست زمین ناشی از بارش های دو روز اخیر در برخی از محورهای ارتباطی بخش خبر داد و افزود: فرونشست هایی از جمله در سه راهی 'آق بند'، و نیز در مسیر جاده گنبد به روستای کرند در محدوده روستاهای 'هوتن' و 'دماغ'، گزارش شده است.
شیرمحمدلی از رانندگان عبوری در محورهای ارتباطی این بخش درخواست کرد که با احتیاط در این محورها تردد کنند.
وی در خصوص خسارت طوفان و بارندگی ها اخیر نیز گفت: در برخی از روستاهای این بخش، خساراتی به منازل و انبارهای با مصالح خشتی گزارش شده که آمار دقیق آنها متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
سامانه سرد و بارشی که از یکشنبه شب وارد استان گلستان شده، بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس را نیز تحت تاثیر قرار داده طبق گزارش معاون اداره کل هواشناسی گلستان به ایرنا، در ایستگاه باران سنجی شهر مرزی اینچه برون به عنوان مرکز بخش داشلی برون، تا صبح روز گذشته 76 میلیمتر باران ثبت شده بود.
بخش داشلی برون گنبدکاووس با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و رودخانه اترک در مناطقی از این بخش، مرز بین این دو کشور محسوب می شود.
/1860/6204

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رودخانه اترك داشلي برون گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس این این هشدار ، این مناطق تا روز پنج شنبه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ مواجه خواهند بود.
لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از پیامد‌های احمالی این سامانه است.
احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد