Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:14:28 GMT

پهپادهای بومی ایران مایه افتخار این کشورند

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۶۸۵

پهپادهای بومی ایران مایه افتخار این کشورند

 به گزارش فارس، در حالی که بیش از یک هفته از پرواز بخشی از ناوگان پهپادی ایران در خلیج فارس نگذشته ، یک وبگاه ویژه امور نظامی صهیونیستی در مطلبی یگان پهپاد‌ی ایران را «مایه افتخار» توصیف کرد.

 وبگاه «اسرائیل دیفنس» در بخشی از گزارش خود نوشت : نیروی هوا فضای سپاه ایران هفته گذشته 50 فروند پهپاد رزمی از جمله «صاعقه» را به سوی جزیره‌ای در خلیج فارس و نزدیک تنگه هرمز اعزام کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپادها از پایگاه‌های مختلف در فاصله صدها تا هزار کیلومتری منطقه عملیاتی برای حمله به اهدف مورد نظر به پرواز درآمدند و با موفقیت بمب‌های خود را علیه اهداف پرتاب کردند. این نخستین بار بود که این تعداد پهپاد تهاجمی از سوی ایران در یک رزمایش شرکت کردند.

این وبگاه با اشاره به پروژه ساخت پهپاد در ایران نوشت: این برنامه در اثنی جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران در دهه هشتاد میلادی آغاز شد و اینک با وجود سال‌ها تحریم و محدودیت‌های صادراتی، ایران موفق به توسعه و ساخت پهپادهای بومی شده و در حال حاضر تعداد زیادی پهپاد شناسایی -رزمی را در اختیار دارد. این پهپادها مایه اعتبار ایران به عنوان کشور در حال توسعه قابلیت‌های نظامی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، پهپادها در مجموع فناوری هوشمند، دقیق و ارزان محسوب می‌شوند. کسب این فناوری و رزمی کردن این پهپادها موجب تغییر دکترین هوایی ایران شد. استفاده از چنین ابزار کم هزینه و کم خطری مطابق دکترین دفاعی ایران (نبردهای نامتقارن) است . ایران  از این پهپادها در نواحی مرزی خود جهت عملیات تجسسی -شناسایی استفاده می‌کند.

این وبگاه با اشاره به توسعه پهپادهای مسلح در سراسر جهان نوشت: ایران زرادخانه پهپادی خود را توسعه داده است.این کشور در حال کسب تجربیات عملیاتی و آموخته‌های فناوری در میادین جنگی  است و آن‌ها را در توسط صنعت ساخت پهپادهای بومی اجرا می‌کند.

در انتهای این گزارش آمده است: در هر گونه درگیری مسلحانه آتی در خاورمیانه، پهپادها  جزء مهمی از زرادخانه ایران در جنگ‌های نامتقارن محسوب می‌شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه

در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،  در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.این عملیات پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • پرواز پهپادهای اسرائیلی از داخل خاک ایران!
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی
  • وزارت دفاع روسیه از برنامه تولید پهپاد خبر داد