Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:10:39 GMT

عشق به ایران از جان مقدس تر است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۳۷۱۴

عشق به ایران از جان مقدس تر است

پروفسور مریم رزاقی آذر، نامی آشنا در عرصه پزشکی برای بسیاری از ما ایرانیان است. تبحر او در درمان بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم و یا تدریس در دانشگاه علوم پزشکی ایران شاید او را به یکی از برجسته‌ترین پزشکان در ایران و کشورهای جهان تبدیل کرده باشد اما نام او زمانی در ذهن ایرانیان حک شد که در یک کنگره بین‌المللی در کشوری عربی شجاعانه و با افتخار نام خلیج فارس را بر زبان راند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستو رفیعی خبرنگار

 قطع کردن سخنرانی این بانوی ایرانی و تهدید به اخراج نیز نتوانست او را به اصلاح گفته‌اش وادار کند چراکه به گفته خودش عشق به ایران از جان مقدس‌تر است. با  دکتر مریم رزاقی آذر به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم که می‌خوانید:
عشق به وطن و میهن پرستی برای شما چه معنایی دارد؟
به نظر من عشق به وطن همانند خونی که در رگ انسان جاری است در روح و جان آدمی ریشه می‌دواند و هرگز از بین نمی‌رود. میهن پرستی همانند شعله‌ای است که وجود انسان را گرما می‌بخشد.
شما به عنوان یک ایرانی که به وطن و مرز و بومش عشق می‌ورزد برای پیشرفت کشورمان ایران چه پیشنهاداتی دارید؟
معتقدم وطن داشتن یک نعمت است و هر فردی باید تا آنجا که در توان دارد برای اصلاح و پیشرفت وطنش تلاش کند. در دنیای امروز شاهد آوارگی ملت‌ها و زجر کشیدن آنها هستیم. در دنیایی که شیطان دشمنی خود را با بشر از آستین ابر قدرت‌ها خارج کرده و با ایجاد جنگ و خونریزی زهر خود را می‌ریزد، ما در کشوری زندگی می‌کنیم با هفت هزار سال قدمت و تمدنی باستانی که به قبول اسلام نیز آراسته شده است. پس باید این تمدن کهن و این آیین شریف را به بهترین شکل حفظ کرده به دنیا نشان دهیم.
از این رو نیاز است فرهنگ مردم از روابط اجتماعی کوچک تا کلان در جهت هرچه عالی‌تر پیشرفت کند. رسانه‌ها، اندیشمندان و علما نقش بسزایی در بهبودی فرهنگ جامعه دارند. خوشبختانه در زمینه علمی پیشرفت‌های خوبی در ایران انجام گرفته و دانشمندان ایرانی در رشته‌های مختلف با انتشار مقالات علمی خوش درخشیده‌اند. جوانان در همه رشته‌ها به تحصیلات عالی رسیده‌اند و ارتباطات بین‌المللی از طریق اینترنت و مسافرت‌های علمی محکم‌تر شده اما در این میان توجه به یک نکته مهم ضروری است و آن فرار مغزهاست. ایران تنها یک نام نیست ایران وطن است، عشق و اعتقاد است پس باید با ایجاد اشتغال برای جوانان از فرار مغز‌ها جلوگیری کنیم تا آنها بمانند و کشور در سایه علم این فارغ التحصیل‌ها و استادان آنها پیشرفت کند.
اگر از اندیشه‌ها کمک گرفته شود و در تصمیم گیری‌ها در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با علمای هر رشته‌ای مشورت شود خواهیم توانست الگویی از پیشرفت اسلامی ایرانی را به جهانیان عرضه کنیم.
به نظر شما زنان ایرانی در پیشرفت کشور چقدر تأثیر‌گذار هستند؟
خوشبختانه در سال‌های اخیر زنان ایرانی پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف علمی کسب کرده‌اند به گونه‌ای که الگوی پیشرفت زنان ایرانی در عرصه علم در کشورهای دیگر نمایان شده و در روش زندگی زن‌ها در سایر کشورهای اسلامی مؤثر بوده است. زمانی بود که حتی یک زن پزشک از کشورهای اسلامی در کنگره‌های بین‌المللی شرکت نمی‌کرد، ولی خوشبختانه حالا شاهدحضور پررنگ و اثر‌گذار زنان ایرانی در مجامع علمی بین‌المللی و سخنرانی‌های تأثیرگذار آنها هستیم.
هنگام شنیدن نام ایران و برافراشته شدن پرچم ایران در میان کشورهای دیگر چه حسی به شما دست می‌دهد؟
هنگام برافراشته شدن پرچم ایران در مجامع بین‌المللی احساس افتخار می‌کنم و از درخشش نام ایران در میان نام سایر کشورها به خود می‌بالم. حقیقت این است که عشق به وطن باعث شده شنیدن نام ایران بیش از نام خودم برایم ارزشمند باشد و با وجود این‌که بالغ بر 110 مقاله و بیش از 60 پوستر در کنفرانس‌های علمی بین‌المللی ارائه داده‌ام اما باز هم با اعلام نام ایران قبل از ارائه مطالب علمی ذوق می‌کنم و خوشحال می‌شوم.
پیشنهادات بسیاری برای ادامه فعالیت در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های برتر جهان داشته اید آیا ممکن است روزی از ایران بروید؟
خیر، با وجود پیشنهادات مختلف هرگز از ایران نخواهم رفت چرا که می‌خواهم کودکان و فرزندان وطنم در کشور خودمان درمان شوند و هرگز در مقابل پزشکان خارجی سرخم نکنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دوم اردیبهشت هر سال یادآور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این تاریخ به عنوان سالروز تأسیس این نهاد مقدس و ارزشی در تاریخ ماندگار شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرد که در طول این ۴۵ سال نه تنها می‌تواند در حیات انقلاب اسلامی تحول ایجاد کند بلکه توانست جغرافیای جهان را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

این نهاد انقلابی امروز با گذشت از فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب با تمام توان و قدرت برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های پاک شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی سربلند و سرافراز به قله‌های فتح و پیروزی رسیده است و امروز در برابر ابرقدرت‌های بزرگ جهان بویژه استکبار جهانی قدعَلَم کرده و تاریخ ساز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه رهنمود‌های امامین انقلاب در تقویت اقتدار ملی و بنیه دفاعی اسلام غرورآفرینی کرده و کارنامه درخشانی را در دفاع مقدس، دفاع از حرم، عرصه سلامت و دیگر میادین انقلاب از خود به یادگار گذاشته است.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از مکتب عاشورای حسینی در نبرد با دشمنان اسلام، انقلاب و نظام در جبهه‌های حق علیه باطل نقش آفرینی می‌کند و همچون دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستاده و نقطه امید برای ملت حماسه آفرین ایران اسلامی است.

بنیامین مرشدی و گزارش سالروز تاسیس سپاه:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • (ویدیو) روند پیشرفت قدرت پهپادی ایران