Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه با انتشار گزارشی تحت عنوان "جنگ پنهان آمریکا در سومالی" اعلام کرد در پنج حمله‌ای که به ارتش آمریکا نسبت داده شده است، ۱۴ غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی زخمی شده اند.

این حملات بین ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۷ (۲۴ مهر ۱۳۹۶) و ۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۱۳۹۷) در باس-شابل واقع در جنوب غرب سومالی، یکی از مناطقی روی داده است که تروریست‌های الشباب وابسته به القاعده تحت کنترل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان عفو بین الملل ارتش آمریکا را متهم کرد در این حملات به طور ناخواسته غیرنظامیان را کشته و در حملاتی کورکورانه کشاورزان، کارگران و حتی کودکان را هدف قرار داده است.

به گفته عفو بین الملل، به نظر می‌رسد این حملات اصول تشخیص میان اهداف غیرنظامی و نظامی و همچنین تناسب پیش بینی شده در کنوانسیون‌های ژنو را نقض کرده اند.

این اتهامات در زمانی وارد می‌شود که ارتش آمریکا عملیات خود را در سومالی شدت بخشیده است و از آغاز سال ۲۰۱۹ (دی ماه ۱۳۹۷) به ۲۸ حمله در سومالی مبادرت کرده است؛ در حالی که در سراسر سال ۲۰۱۸ به ۳۵ حمله اقدام کرده بود.

فرماندهی آمریکا در آفریقا، آفریکام، به طور رسمی این اتهامات را رد و اعلام کرد مطلقا هیچ غیرنظامی را در ۱۱۰ حمله هوایی که از ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) در سومالی انجام داده، نکشته است.

فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: "آفریکام قوانین جنگ را رعایت می‌کند و همه احتیاط‌های ممکن را برای کاستن از قربانیان غیرنظامی و سایر خسارت‌های جانبی به کار می‌بندد."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی

بر اساس اعلام منابع عبری ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به مراکز نظامی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع عبری زبان اعلام کردند که 150 موشک از جنوب لبنان به مراکز نظامی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

 رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بیش از 20 راکت به الجلیل شلیک شده است. 

 رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که در حملات موشکی به کریات شمونه خسارت‌هایی به زیرساخت‌های آن وارد شده است.

بیانیه حزب‌الله درباره شلیک دهها موشک به شمال فلسطین اشغالی

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • کربی: آمریکا و اسرائیل مشغول گفتگو در مورد رفح هستند
  • در آغاز حمله سپاه به اسرائیل چرا ابتدا از پهپادهای انتحاری استفاده شد؟
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن
  • فیلم/حمله پهپاد اسرائیلی به خودروی غیرنظامی در لبنان