Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:56:06 GMT

روز پدر فرصتی برای قدردانی از اسطوره های تلاش و مهربانی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۰۲۴

روز پدر فرصتی برای قدردانی از اسطوره های تلاش و مهربانی

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، آرزو یار که سلخوری: آخرین روز کاری سال ۹۷ است، به استقبال بهار آمده‌ایم و میهمان شیرخوارگاه حلیمه هستیم، از صبح ذهنم درگیر روز پدر و
کادوهای احتمالی است که می‌توانم بخرم، مراسم شروع می‌شود و کودکان همه در انتظار سخنرانی مسئولان هستند.

حواسم را جمع مراسم می‌کنم، مسئولان حاضر در جمع هر کدام یکی از کودکان شیرخوارگاه را در آغوش گرفته و مهربانانه او را نوازش می‌کنند، بر روی حرکات استاندار دقیق می‌شوم؛ خسته‌ترین مهربانی‌ها در نگاهش موج میزند و عشقش را بدون هیچ تردیدی نثار کودک در آغوشش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طرف تر آقای عاملیان مدیر شیرخوارگاه نشسته و چند کودک در اطرافش از آرامش وجودش آرام می‌گیرند، توجهم جلب محمدی می‌شود، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با لبخندی بر لب سیبی را پوست می‌کند و به کودکان اطرافش می‌دهد.

با خود می‌گویم این حس پدرانه زمانی هویدا می‌شود که عاشق فرزندانت باشی و بتوانی ارتباط خوبی با آنها داشته باشی. برخلاف همیشه کاملاً غیر رسمی سراغ استاندار می‌روم و از فرزندانش سوال می‌پرسم، زاهدی می‌گوید: سال ۶۱ برای اولین بار پدر شدم و حالا صاحب دو دختر و یک پسر هستم، اولین بار که پدر شدم بهترین حس دنیا را تجربه کردم و هیچوقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم، حس پدر شدن به قدری زیباست که قابل فراموشی نیست.

استاندار می‌گوید: بین فرزندانم فرقی نمی‌گذارم و همه را یکسان دوست دارم، معمولاً در خانه ساعت کمی هستم اما همان ساعت کم با فرزندانم در مورد زندگی و تحصیلاتشان صحبت می‌کنم.

می‌گویم بیشتر چه چیزهایی را به فرزندانتان توصیه می‌کنید، استاندار می‌گوید: توصیه به تدین می‌کنم و به فرزندانم می‌گویم که به فکر آینده باشند و درس بخوانند.

برایم جالب است بدانم که فرزندانش روز پدر چه کادویی تهیه می‌کنند، بالاخره استاندار است و باید کادوی خوبی دریافت کند؛ استاندار با خنده می‌گوید: «می‌گویند برای روز پدر چند کشتی جوراب وارد شده است، روز پدر ممکن است من در خانه نباشم که هدیه بگیرم اما جوراب را می‌خرند».

می پرسم در هفته چند ساعت را با فرزندان خود می‌گذرانید؟ زاهدی با تأسف می‌گوید: با توجه به شرایط کارم معمولاً ساعات کمی در خانه هستم اما همان را غنیمت می‌شمارم و با فرزندانم صحبت می‌کنم، البته من در یک دوره ۸ ساله بازنشسته بودم که می‌توانم بگویم آن دوره زندگی کردم بعدش دیگر زندگی نکردم.

می‌گویم آیا استاندار بودن با پدر بودن منافات دارد؟ استاندار تاکید می‌کند: پدر بودن مهم‌تر از استاندار بودن است، بالاخره هرکسی در زندگی شغلی دارد و استاندار بودن واقعاً مانع ما می‌شود که وظایف پدری را درست انجام بدهیم اگر چه فرزندانم راضی هستند اما همیشه از فرزندانم معذرت خواهی کردم و از همین جا می‌گویم دوستشان دارم.

سراغ داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می‌روم و از فرزندانش سوال می‌پرسم، محمدی می‌گوید: سه فرزند دارم، یک دختر و دو پسر؛ سال ۷۰ برای اولین بار پدر شدم و اولین فرزندم دختر بود که نامش را فاطمه گذاشتم و خوشحال بودم که خداوند به ما عنایت کرد و فرزند دختر نصیبمان کرد، دخترم حالا ازدواج کرده است.

می‌پرسم معمولاً در هفته چند ساعت را با فرزندانتان می‌گذرانید؟ جواب می‌دهد: اگر صادقانه صحبت کنم به خاطر اشتغال و گرفتاری‌هایی که یک نماینده با آن دست و پنجه نرم می‌کند اغلب حضور ما در منزل کمتر شده است، سعی می‌کنم ساعاتی که در منزل حضور دارم این را جبران کنم، با توجه به اینکه هفته‌ای ۴ روز در مجلس هستم، سعی می‌کنم آن سه روزی که در قزوین هستم ناهار و شام را با فرزندانم بخورم.

از موضوع صحبت با فرزندانش می‌پرسم و می‌گویم زمانی که در خانه هستید بیشتر در مورد چه مسائلی صحبت می‌کنید؟ این نماینده تصریح می‌کند: معمولاً مسائل مربوط به بیرون را به خانه منتقل نمی‌کنم و تلاش می‌کنم حضورم در منزل کیفیت بیشتری داشته باشد، مهم‌ترین توصیه من به فرزندانم این است که از خداوند غفلت نکنند، در تحصیل علم و دانش کوشا باشند و به سلامت روح و جسم خودشان توجه کنند.

میگویم فرزند نماینده مجلس روز پدر چه کادویی می‌دهد، محمدی می‌خندد و می‌گوید: بچه‌های نماینده مجلس نیز مثل بقیه مردم هستند، ما همیشه در کنار جامعه بودیم و به فرزندانم یاد دادم که اقتصاد را رعایت کنند و در حد معمول جامعه زندگی کنیم، دخترم در دانشگاه علوم پزشکی قزوین درس می‌خواند اما در مدت ۷ سال کسی نمی‌دانست که فرزند من است تا زمان فارغ التحصیلی، در مدارس هم همینطور بود فرزندانم کوچک‌ترین بهره‌برداری از شغل من نکردند و مثل بقیه آحاد جامعه سعی کردند رو پای خودشان بایستند.

می‌گویم ماندگارترین کادویی که دریافت کردید، چه بود؟ شوق در چشمانش برق میزند و از سالروز ۵۰ سالگی‌اش می‌گوید: بچه‌ها و خانواده به مناسبت پنجاهمین سالروز تولدم من را غافلگیر کردند، علاوه بر تولد ۵۰ سالگی‌ام را تکریم کردند و کادوهای خوبی دادند.

همانطور که به نقش پدر در خانواده فکر می‌کنم سراغ عاملیان مدیر شیرخوارگاه حلیمه قزوین می‌روم، از او هم در مورد فرزندانش می‌پرسم؛ عاملیان می‌گوید: سه فرزند دارم، دو دختر و یک پسر؛ اولین فرزندم دختر بود که سال ۶۲ به دنیا آمد و در حال حاضر پرستار است، پسرم دکتری مهندسی هوا و فضا دارد و استاد دانشگاه است و دختر کوچکترم که دیروز ازدواج کرد در یک شرکت مشغول به کار است.

عاملیان همانطور که کودک در آغوشش را نوازش می‌کند، می‌گوید: البته اگر درست حساب کنیم، من ۹۵ فرزند دارم، ۹۲ فرزندم در این مرکز نگهداری می‌شوند؛ می خندد و ادامه می‌دهد: با احتساب نوه‌هایم من ۹۸ فرزند دارم.

می‌گویم پدر ۹۸ فرزند بودن کار سختی است، آیا نقش پدری را به خوبی انجام می‌دهید؟ عاملیان تاکید می‌کند: سعی نمی‌کنم نقشی بازی کنم و هر کاری که انجام می‌دهم از ته دل و درونم بروز می‌کند، سعی می‌کنم امکانات را برایشان فراهم کنم، حتی در دعاهایی که برای فرزندانم دارم ابتدا این کودکان را لحاظ می‌کنم چرا که احساس می‌کنم این‌ها بیشتر از بچه‌های خودم به محبت و پشتیبانی نیاز دارند و روابطی منطقی و احساسی بینمان وجود دارد.

می‌گویم برای شما روز پدر چه کادوهایی تهیه می‌کنند، مدیر مرکز شیرخوارگاه حلیمه اظهار می‌کند: بهترین کادویی که گرفتم امسال بود، دخترم برای برای خرید عقد و عروسی با همسرش به تهران رفته بود، برایم جالب بود که قبل از هر چیزی به مناسبت روز پدر برای من کت و شلوار گرفته بودند، البته چون از سایزش اطمینان نداشتند زودتر کادویم را دادند، برایم جالب بود که به جای اینکه فکر خودشان باشند به فکر من بودند.

می‌گویم برای بچه‌های شیرخوارگاه چقدر نقش پدری انجام می‌دهید؟ عاملیان معتقد است که کار کردن در این مرکز برایش باور و تعهد ایجاد می‌کند که نقش پدری داشته باشد؛ عاملیان می‌گوید: بچه‌ها به خصوص کوچک ترها احساسشان را بروز می‌دهند و خوش و بش می‌کنند، برای من هیچ فرقی ندارد و احساس تعهد و باور دارم که همه این‌ها فرزندان خودم هستند.

عاملیان مانند پدری دلسوز می‌گوید: تنهایی‌های این‌ها شبانه روزی است، یا این حال خود فرزندان مرکز نیز نسبت به من احساس پشتیبانی و حامی دارند و کودکانی که در شرایط خاصی قرار می‌گیرند ارتباط خصوصی‌تری برقرار می‌کنیم و مشکلاتشان را برطرف می‌کنم.

وی تاکید می‌کند: هر چه قدر هم که من نقش حامی و پشتیبان داشته باشم این فرزندان تمایل دارند که پدر واقعی خودشان در کنارشان باشند، مثلاً اینجا دختر ۲۴ ساله‌ای داریم که تاکنون خانواده‌اش را ندیده اما هنوز هم منتظر آمدن پدرش است و دنبال نشانه‌های او می‌گردد.

عاملیان می‌گوید: حداقل‌های معمول زندگی اینجا فراهم است، ماهی سه بار بچه‌ها را به رستوران می‌بریم و شرایط خوبی برایشان مهیا کردیم، هر ۶ ماه یا به هر مناسبت برایشان لباس تهیه می‌کنیم، هر چه بخواهند سعی می‌کنیم آماده کنیم و خواسته‌هایشان را بدون پاسخ نمی‌گذاریم اما باز نمی‌توانیم جای خالی پدر و مادر را پر کنیم.

مدیر شیرخوارگاه حلیمه از اهمیت نقش پدری و حضور پدر در کنار فرزند می‌گوید و یادآور می‌شود: در بعضی موارد فرزندان تمایل دارند در کنار پدری زندگی کنند که برای ما پذیرفته شده نیست، مثلاً دختری ۸ ساله که به علت کودک آزاری به این مرکز آمده بود یک هفته تمام جلوی درب اتاق من گریه می‌کرد و می‌خواست کنار پدرش باشد، اما پدرش به علت کودک‌آزاری در زندان بود و اجازه قانونی برای ماندن کنار پدر وجود نداشت با این حال کودک اصرار داشت حداقل در خانه‌ای که با پدرم زندگی می‌کردم برگردم که بوی پدرم باشد.

عاملیان می‌گوید: هیچکس نمی‌تواند جای پدر و مادر را برای فرزندان بگیرد ما اینجا دختر دبیرستانی داشتیم که بعد از دو سال مشاوره ناگهان یک روز از مدرسه فرار کرد و کنار مادر کارتن‌خوابش رفت و زندگی می‌کرد که دوباره به اینجا برگرداندیم.

مدیر شیرخوارگاه حلیمه از کودکی دو ساله می‌گوید که هر بار گریه‌اش با ردی از سیگار خاموش شده و بدنش جای سالمی نداشت اما حاضر بود با همه شکنجه‌ها کنار پدرش باشد.

بی شک پدر کوهی از اعتماد و پشتیبانی است، برای فرزندان پست و مقام اهمیت چندانی ندارد و نقش پدر و بودن در کنار فرزند اهمیت بالاتری دارد، بودنشان را قدر بدانیم فارغ از زمان حضورشان.
 

کد خبر 4572517

منبع: مهر

کلیدواژه: میلاد حضرت علی ع روز پدر ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل مجلس مشورتی بانوان استان اصفهان خبر داد و گفت: در تصمیم‌گیری‌های کلان مهم کشور به‌ویژه حوزه زنان نیاز به مشارکت و همکاری زنان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین بانکی‌پور فرد عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در اولین همایش تشکیل مجلس مشورتی بانوان اصفهان در خصوص اهمیت و علت تشکیل مجلس مشورتی زنان اظهار کرد: علت اصلی تشکیل این مجلس این بود که در تصمیم‌گیری‌های کلان مهم کشور به‌ویژه حوزه زنان نیاز به مشارکت و همکاری زنان داشتیم و این نیاز به‌طور کامل حس می‌شد، بنابراین برای تشکیل مجلس مشورتی زنان استان اصفهان جلساتی با همکاری زنان تشکیل شد و با بررسی ابعاد مسئله تصمیم به تشکیل مجلس مشورتی زنان گرفتیم.

وی افزود: گلایه بسیاری از زنان در مجلس دوره قبل در این خصوص که زنان نقش پر رنگ‌تری در فعالیت‌های شهری داشتند، عامل دیگری برای تشکیل مجلس مشورتی زنان بود، اگرچه حدود دو سال بود که پیگیر برگزاری این جلسات بودیم، اما نگرانی بر سر این بود که مبادا برگزاری چنین جلساتی رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی به خود بگیرد.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجالس دوره قبل در میان نمایندگان استان اصفهان، یک نفر خانم حضور داشتند و معنی‌ای نداشت که اگر قرار باشد فعالیتی در حوزه زنان در شهر انجام شود، توسط نماینده آقا صورت بگیرد، اما در دوره جدید که این خلاء ایجاد شد و نماینده خانمی وجود نداشت، رسیدگی به این مسئله موضوعیت پیدا کرد.

بانکی‌پور فرد ادامه داد: با اینکه یکی از مزیت‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه علمی در جامعه بود و توانستیم به قله‌ها دست پیدا کنیم، اما در حوزه‌های سیاسی، اجرایی و مدیریتی این‌گونه نبود و زنان تا حدود ۷۰ درصد فعالیت‌ها را پیش می‌بردند، اما بعد از آن موانعی متوجه آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه عمده تصمیم‌گیری‌های کشور توسط مردان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مردان و زنان را دارای دو هویت مجزا نمی‌دانیم و هردو در یک فضا زندگی می‌کنند، اما نکته اینجا است که گاهی در دیدگاه‌های زنانه موضوعات و مسائلی به چشم می‌خورد که در دیدگاه‌های مردانه مورد توجه قرار نگرفته است، همچنین جزئیات توسط زنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و درک می‌شود.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به انصاف می‌توان گفت میانگین رشد فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زنان نسبت به آقایان بالاتر بوده است، اضافه کرد: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی نیز پیرو مسائل و چالش‌های مختلف مانند جوانی جمعیت و حجاب از کمک و همکاری زنان استان اصفهان و استان تهران بهره می‌گرفتیم، اما در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی کمبودهایی در خصوص مشارکت آن‌ها حس می‌شد و این بر اهمیت تشکیل چنین مجلس مشورتی برای رسیدگی به امور زنان می‌افزود.

بانکی‌پور با بیان راهکار در جهت پررنگ‌تر کردن دیدگاه زنانه در تصمیم‌گیری‌های کشور بیان کرد: باید به زنان برای مشارکت در مسائل کشور میدان داده شده و شرایطی فراهم شود تا زنان بتوانند در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، بدین صورت می‌توانیم از ذهن و روحیه زنانه در کنار ذهن و روحیه مردانه بهره بگیریم.

باید در تمام مراحل تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور، الگوی سوم زن را مدنظر قرار دهیم

وی با اشاره به الگوی سوم زن در بیانات مقام معظم رهبری گفت: نتوانستیم معنای این سخن رهبری را در تصمیم‌گیری‌های مختلف درک کنیم، برای مثال در آزمون‌های استخدامی کشور و زنان کارمند دیدگاه الگوی سوم زن که سبب می‌شود زن بتواند عملکرد مناسبی در ایفا کردن نقش مادری، همسری و شغلی خود داشته باشد، وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوعات و چالش‌های کشور به‌طور معمول هنگام مسائل اداری نگاهی متجددانه و مدرن به زنان دارند و هنگام حضور زن در فضای خانه و خانواده نگاهی سنتی به آن‌ها دارند؛ وقتی می‌گوئیم زنان مانند مردان حدود هشت ساعت کار اداری داشته باشند، چطور می‌توانند در نقش مادری و همسرداری عملکرد خوبی داشته باشند؟

بانکی‌پور فرد با تاکید بر اینکه مجلس مشورتی بانوان اصفهان با این هدف تشکیل شد که زنانی با دیدگاه الگوی سوم زن و با مشارکت یکدیگر به مشکلات و چالش‌های کشور بپردازند و راهکارهایی برای آن ارائه دهند، عنوان کرد: باید در تمام مراحل تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری کشور، الگوی سوم زن را مدنظر قرار دهیم، همچنین باید در تصمیم‌های گرفته شده در نظام آموزشی، حقوق و دستمزد و نظام اداری تفاوت‌هایی میان زنان و مردان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس مشورتی بانوان اصفهان یک حزب و جمع اجرایی نیست، بلکه جمعی تصمیم‌ساز است و هویتی اندیشه‌ای دارد، افزود: در جلسات این مجلس با نگاه الگوی سوم زن پیرو مسائل، موضوعات و چالش‌های جامعه، بحث و هم‌اندیشی ناظر بر خروجی صورت می‌گیرد، یعنی علاوه بر مشورت پیرو چالش‌ها، پیگیری‌هایی در عرصه اجرایی صورت می‌گیرد.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس مشورتی بانوان بدون مصوبه است، عنوان کرد: موضوعات مورد بحث در جلسات هم‌اندیشی مجلس مشورتی بانوان، به‌طور معمول موضوعاتی است که در صحن کمیسیون‌های تخصصی، صحن علنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، اگرچه ممکن است در این جلسات موضوعاتی مطرح شود که نیاز است به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شود.

بانکی‌پور فرد با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد آنچه به عنوان تحولات در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد، حاصل بحث‌هایی در جمع‌های مشورتی بود که پیگیری شد و به نتیجه رسید، ادامه داد: ظرفیت موجود در این مجلس مشورتی محدود به خروجی‌ها و پیگیری‌های تعداد محدودی از نمایندگان نیست و هرکس بخواهد از ظرفیت فکری این جمع بهره بگیرد و استفاده کند، هیچ مضایقه‌ای نداریم و می‌توانیم پیرو موضوعات و مسائل مختلف با مسئولان استانی و کشور همکاری لازم را داشته باشیم.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مسائل جامعه

وی در خصوص نتیجه برگزاری مستمر و منسجم جلسات هم‌اندیشی خاطرنشان کرد: آشنایی با اصلی‌ترین و جدیدترین مسئله‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور، رشد علمی و فکری زنان در حوزه امور زنان کشور و وجود فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه، همچنین شکل‌گیری شبکه قوی از زنان مناطق مختلف فرهنگی و جغرافیایی و اصناف و شغل‌های گوناگون استان اصفهان از نقاط قوت و اثرگذار برگزاری جلسات مشورتی است.

این نماینده شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوه اداره جلسات مجلس مشورتی بانوان اضافه کرد: به‌طور موقت هیئت رئیسه‌ای شامل رئیس مجلس، نایب رئیس و سه دبیر مشخص شده است که خانم خوراسگانی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شدند، بعد از گذشت سه ماه، هیئت رئیسه جدیدی به انتخاب اعضای مجلس تعیین می‌شود؛ اداره جلسات ماهانه هم‌اندیشی و امور اجرایی آن به دست رئیس و نایب رئیس است، دبیران مجلس نیز مسئولیت پیگیری جلسات و امور مربوطه را برعهده دارند.

بانکی‌پور در خصوص اداره بهتر و مؤثرتر مجلس مشورتی بانوان افزود: کارگروه‌های پیشنهادی مسئله‌محور به‌طور موقتی شکل گرفته است تا مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند و به نتیجه برسانند و در پایان مسائل دیگر مربوط به حوزه خود را پیگیری می‌کند یا به خواست اعضا کارگروه اعلام تعطیلی می‌کند؛ هر کارگروه متشکل از یک‌نفر رئیس به انتخاب اعضای کارگروه و یک‌نفر دبیر به انتخاب دبیران هیئت رئیسه مجلس است و سعی بر این است که کارگروه‌ها هر هفته حداقل یک جلسه هم‌اندیشی و مشورت داشته باشند.

وی گفت: کارگروه‌های ورزش و تفریح برای پیگیری مسائل مختلف حوزه ورزشی در کمبودها و خلاءها و ناترازی‌ها، سقط جنین، مسکن زوج‌های جوان، امنیت خانوادگی و اجتماعی زنان، مهریه، طلاق، احیای صنایع دستی، اشتغال زنان سرپرست خانوار، الگوی استخدامی زنان، ناباروری، شاخص‌سازی بانوان، تغییر جنسیت زنان، آسیب‌های نوین جنسی، تغییر قوانین دانشگاه‌ها و مدارس طبق الگوی سوم زن، عفاف و حجاب، جایگاه زنان در هنر، فرزندآوری، محیط زیست، مد و لباس، حاشیه نشینی، معلولین و فضای مجازی و رسانه از کاگروه‌های پیشنهادی برای رسیدگی و پیگیری است.

کد خبر 745590

دیگر خبرها

  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • آرتتا: فرصتی تاریخی داریم که به حق‌مان برسیم
  • قدردانی فرمانده سپاه الغدیر از نمایندگان ارتش در یزد
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • فرصتی که هوملز برای جاودانگی از دست داد (عکس)
  • فیلم | فرزندانم فارسی بلد نبودند!