Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی آغاز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نقش مهم نظام صنفی در مدیریت، ساماندهی، نظم‌بخشی کارهای کشاورزی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و سیاست دولت در کاهش تصدیگری‌ها در زمینه تلاش در جهت نظام‌مند کردن نظام صنفی در بخش کشاورزی و نقش تشکل‌های نظام صنفی به عنوان بازوی توانمند دولت غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقویت و توسعه تشکل‌های مردمی و غیردولتی در بخش کشاورزی و ارتقای ظرفیت و توانمندسازی آنها از جمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در این راستا بهره‌برداران بخش کشاورزی با یک تشکیلات صنفی قوی و توانمند می‌توانند با تکیه بر توانایی تولیدی و فنی، مهارت‌ها و ایده‌های کارساز و اثربخش خود ضمن تعامل مناسب با دولت، نسبت به تأمین و پیگیری منافع و حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی اقدام کنند.

آغاز خاطرنشان کرد: البته در راستای حمایت و توانمندسازی نظام صنفی کشاورزی در اجرای وظایف و مأموریت‌های محوله باید تلاش شود تا ضمن بهره‌گیری از امکانات لازم برای تقویت فنی و علمی این نظام، زمینه حضور فعال و مؤثر آنها در مجمع‌ها، شوراها، جلسات، و کارگروه‌های تخصصی مرتبط با بخش کشاورزی فراهم شود.

بهنام شکوهی، دبیر اجرایی نظام صنفی شهرستان خاتم نیز اظهار داشت: نظام صنفی کارهای کشاورزی به استناد سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ٣۵ قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و بر اساس آئین نامه مصوب هیئت وزیران در سال ١٣٨٩ به منظور ایجاد تشکلات، تعیین وظایف و اختیارات، ساماندهی و نظام بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی تأسیس شده و فعالیت خود را در سطح کشور، استان و شهرستان شروع کرده است.

شکوهی از مهمترین اولویت‌های برنامه‌ای نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان خاتم به صدور پروانه فعالیت برای ساماندهی و هویت بخشیدن به بهره‌برداران بخش کشاورزی، معرفی کشاورزان به سازمان بیمه تأمین اجتماعی برای بیمه کارگران کشاورز و استفاده از تعرفه دولتی، ایجاد تفاهم‌نامه با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید، ناحیه مقاومت بسیج خاتم به منظور معرفی کشاورزان برای دریافت وام‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از پروانه فعالیت جهت صدور کارت برای کارگران بخش کشاورزی (اتباع بیگانه)، ایجاد تفاهم نامه با بانک‌ها جهت قبولی پروانه فعالیت کشاورزی به عنوان مدرک شغلی، پیگیری امهال وام‌های بخش کشاورزی در استان، همکاری مدیریت جهاد کشاورزی جهت پیگیری مشکلات کشاورزان اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان در مجموع دارای ۲ هزار و ۵٨٨ عضو از بهره‌برداران بخش کشاورزی است که امسال ٣٠٠ نفر از بهره‌برداران عضو این نظام شده‌اند و ۲ هزار و ٩٠٠ پروانه فعالیت تشکیل شده است.

گفتنی است؛ مجمع عمومی نظام صنفی شهرستان خاتم با حضور مدیر جهاد کشاورزی، دبیر اجرایی نظام صنفی و اعضای نظام صنفی و کشاورزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خاتم برگزار شد.

کد خبر 4572554

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجتبی آغاز شهرستان خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار کرد: با تمام توان از زحمات کشاورزان شهرستان حفاظت می کنیم.

وی ضمن بیان این که از ذخایر آبی موجود باید به خوبی نگهداری کرد، گفت: خدمات ما به کشاورزان ادامه دارد و ضرورت دارد در بحث کشاورزی، در کنار دولت، مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاران  نیز پای کار باشند.

ترابی  افزود: اکنون ظرفیت تولید آب به نسبت اندک است و بنابراین ضرورت به کارگیری روش های نوین را به امری مبرم تبدیل می کند.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی در بخش کشاورزی جدی گرفته شود، اظهار کرد: اقتصاد بخش بزرگی از شهرستان به تولید محصول و زراعت وابسته است.

وی گفت: درخصوص دریافت گزارش عملکرد روسای ادارات متولی در بخش کشاورزی کوتاه نخواهم آمد و انتظار دارم نتیجه اقدامات، برای مردم تشریح شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه اراضی کشاورزی، در خصوص آمادگی مکانیزاسیون ، توزیع به موقع کود و سم، توجه به مشکلات عشایر، مدیریت مناسب باغبانی و رفع مشکلات باغداران و سردخانه ها ، نظارت مناسب بر توزیع نهاده های دامی... ،خواستار ایفای نقش پررنگ تر  اداره جهاد کشاورزی شهرستان، و همکاری و تعامل  بیشتر سایر ادارات مرتبط جهت توسعه بخش کشاورزی شد.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، برنامه های پیش رو در حوزه های مختلف را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • جماعت تندرو به دنبال هزینه کارهای بی‌قاعده بر دوش رهبری‌اند | پایه‌گذار این روش کیست؟
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟