Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@13:49:31 GMT

اختصاص ۱۴۰ فروند هواپیما برای پروازهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۳۰۱

اختصاص ۱۴۰ فروند هواپیما برای پروازهای نوروزی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و روز پدر و همچنین تبریک سال نو، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازدید از مهرآباد با چند مورد مواجه شدیم؛ اول آن‌که مجوزهای پروازی که سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرده و آماده‌سازی هواپیما متناسب با درخواست شرکت‌ها و ظرفیت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضریب آمادگی شرکت‌های هواپیمایی بالا است و روزانه ۱۴۰ فروند هواپیما برای مسیر پرواز آماده است و با عدم انطباق عرضه و تقاضا مواجه نبوده‌ایم.

وی به برخی اعتراض‌های مسافران در بازدید امروز اشاره کرد  و گفت: گروهی از مسافران شرکت هوایی آتا در مسیر پرواز به اهواز در هواپیما بوی رنگ استشمام کرده‌اند که ظاهرا در کانال پیچیده بوده است که فکر کردند شاید وسایل الکتریکی، سیم یا چیزی آتش گرفته است. به همین دلیل پرواز به فرودگاه برگشت و مسافران ۵ ساعت معطل شدند و اطلاع‌رسانی به آن‌ها انجام نشده بود و مسافران سردرگم شده بودند که این به دلیل تعلل ایرلاین بود که سازمان هواپیمایی به آن‌ها اخطار داد و با اختصاص هواپیمای استاندارد مجددا به اهواز پرواز کردند.

وزیر راه و شهرسازی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: بخشی دیگر از اعتراضات مسافران درباره قیمت بلیت بود، تعدادی از مسافران بلیتی را خریداری کرده بودند، اما آژانس به آن‌ها گفته بود، این بلیت را لغو کنید و مجددا بلیت بخرید که این کار شیادانه است. ما فروش بلیت دستی نداریم و همه سیستمی است و دفاتر مجاز، فقط مجاز به عرضه بلیت هستند.

اسلامی ادامه داد: تلاش می‌کنیم طی تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت و سایت‌هایی که پروازهای فرضی می‌فروشند، تعطیل شوند. آن‌ها اول بلیتی را می‌فروشند، سپس در آستانه پرواز اعلام می‌کنند که آن پرواز لغو شده است و خسارت دریافت می‌کنند و از مسافر می‌خواهند بلیت جدید بگیرد که این تخلف است و طی تعامل با وزارت ارتباطات با این سایت‌ها برخورد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم نظام اعتبارسنجی قدرتمندی حاکم کنیم که مردم دچار این شیادان نشوند.

وی با بیان این‌که طبق اعلام سازمان هواشناسی در برخی روزها شرایط جوی بحرانی است، گفت: قطعا به لحاظ رعایت ایمنی پرواز، اجازه داده نمی‌شود، هواپیمایی پرواز کند که مسافران در این شرایط نامناسب جوی کمی صبور باشند و همراهی داشته باشند.

اسلامی بیان کرد: قیمت‌ بلیت هواپیماها به صورت سقف و کف در سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی موجود است. ما هیچ افزایش قیمتی در نوروز در بلیت هواپیما نداشته‌ایم و قیمت‌ها همان قیمت آذرماه است، اما در شرایط کم تقاضا نرخ‌های کف و در شرایط پر تقاضا نرخ‌های سقف عرضه می‌شود. شرکتی اجازه فروش بالاتر ندارند و اگر مسافری بلیت گران‌تر خریداری کرد، بعد از تعطیلات به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و حتما مابه‌التفاوت را دریافت کند.

وی بیان کرد: نوروز امسال گشت هوایی نیز از سوی سازمان راهداری راه‌اندازی شده است که امروز افتتاح شد و با یک دستگاه هلی‌کوپتر بخشی از جاده چالوس و اتوبان کرج ـ قزوین بازدید شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌ها تا ۲۵ فروردین ماه است و حتما پس از آن به نرخ‌های قبلی بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد:‌ در ایام نوروز ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی آماده هستند و از طریق سامانه سپهتن نظارت می‌شوند.

وی گفت:‌ در بازدید از پایانه‌های اتوبوسرانی موضوع رسیدگی به بار غیرهمراه مسافر مطرح شد که وزن آن هم کنترل نمی‌شد. همچنین به رئیس سازمان راهداری توصیه کردیم، اتوبوس‌ در مسیرهای کم‌تقاضا کاهش یافته و به مسیرهای پر تقاضا اختصاص یابد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز آمریکا در مطلبی به ادامه مشکلات در هواپیما‌های مسافربری ساخت شرکت بوئینگ پرداخت. در سالروز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی مالزی، خبر دیگری درباره نقص در یکی دیگر از هواپیما‌های این شرکت منتشر شد که روز یکشنبه رخ داد و تصویر آن امروز منتشر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یک فروند جت بوئینگ ۷۳۷ به هنگام برخاستن از زمین، یک چرخ خود را از دست داد و مجبور به فرود اضطراری شد. تصاویر این رویداد از ابتدا تا انتها با دوربین‌ها ثبت شده است. 
این اتفاق وحشتناک بود. این اتفاق چند روز قبل اتفاق افتاد، اما تصاویر ویدئویی آن ساعتی پیش منتشر شده است. حال همه مسافران و خدمه این هواپیما خوب است. اما همانطور که می‌بینید، هواپیما به شکل وحشتناکی فرود اضطراری انجام داد. این تصاویر ویدئویی به یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای سافیر (FlySafair) در آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که حدود ۲۰۰ مسافر و خدمه داشت. این هواپیما پس از افتادن یکی از لاستیکهایش در هنگام از زمین برخاستن، مجبور به فرود اضطراری شد. کارکنان فرودگاه در روی زمین که این اتفاقات را شاهد بودند، به خلبان اطلاع دادند که یکی از چرخ‌های عقب هواپیما افتاده است. خلبان پس از شنیدن این خبر، هواپیما را بازگرداند و در ارتفاع پایینی حرکت کرد تا گروه بازرسی فنی بتواند هواپیما را قبل از فرود ببیند. درنهایت، هواپیما در حالی که روی باند می‌لغزید و دود از زیر آن بلندشده بود، به زمین نشست.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: افتادن چرخ هواپیما‌ها یک اتفاق بسیار غیرعادی است. اما هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که اگر چرخ‌های دیگر هم از دست برود، بتوانند حتی روی قلاب فرود بیایند. در این قضیه نیز دقیقا همین اتفاق رخ افتاد.
شرکت هواپیمایی مذکور با انتشار بیانیه‌ای از مسافران به علت صبر و درک آنها در این فرآیند تشکر کرد. این شرکت از کارکنان شرکت در داخل هواپیما و در روی زمین برای مدیریت عالی و توجه عالی، تشکر کرد و آن را نشانه تعهد شرکت به ایمنی به عنوان اولین اولویت شرکت، توصیف کرد.
این اتفاق، جدیدترین مورد از زنجیره رویداد‌های هوایی درزمینه تعمیر و نگهداری است که نگران کننده شده است. لاستیک این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی شرکت یونایتد در ماه مارس به زمین سقوط کرد. در اوایل ماه جاری نیز، بخش پوشش موتور یکی از هواپیما‌های شرکت ساوث وست، در وسط پرواز، از جای خودش کنده شد. در ماه ژانویه نیز، اهرم درب این هواپیما در ارتفاع شانزده پا در هوا ازجای خودش کنده شد. این اتفاق در یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آلاسکا رخ داد که از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس MAX بود.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: وقتی این اتفاق می‌افتاد یا اتفاقی شبیه این رخ می‌دهد، توجه همه به آن جلب می‌شوند. نباید با بی خیالی از کنار این رویداد‌ها بگذریم. باید بپرسم چه چیزی باعث وقوع این اتفاق شد.
ما این سوال را از مسئولان شرکت هواپیمایی پرسیدیم. آنها به ما گفتند که علت بروز مشکل در لاستیک این هواپیما در حال بررسی است و آنها هم هواپیما و هم باند فرودگاه را بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت