Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران از کلنگ زني ساخت يادمان دو شهيد گمنام در منطقه عملياتي هفت تپه خبر داد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري به نقل ازخبرنگار اعزامي گروه رسانه اي شهيد کابلي، سرتيپ دوم پاسدار عبدالله ملکي از کلنگ زني يادمان دو شهيد گمنام در هفت تپه صبح امروز خبر داد و گفت: سال گذشته و اوايل سال جاري دو شهيد گمنام در هفت تپه خاکسپاري شد و صبح امروز کلنگ ساخت يادمان دو شهيد گمنام با حضور سردار بابايي فرمانده سپاه کربلاي مازندران، سردار شاه چراغي فرمانده سپاه قم، مسئولين محلي، استاني و عشاير منطقه زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي تصريح کرد: يادمان دو شهيد گمنام توسط جهاد سازندگي، جهاد کشاورزي مازندران به همت و همکاري استانداري و سازمان برنامه و بودجه، سپاه کربلا و حفظ آثار ونشر ارزش هاي دفاع مقدس ساخته مي شود.

مدير حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران در ادامه يادآور شد: با کمک سپاه کربلا و مسئولين استان حسينيه اي در کنار يادمان شهدا ايجاد شده تا در مواقع اعزام، کاروان ها به راحتي از محل بازديد و به زيارت دو شهيد گمنام بروند.

سرتيپ دوم پاسدار عبدالله ملکي با اشاره به اينکه هفت تپه منطقه عمومي شوش خوزستان محل آموزش و پشتيباني لشکر ويژه 25 کربلا در زمان 8 سال دفاع مقدس بوده، اظهار کرد: سال ها رزمندگان مازندراني و فرماندهان در اين مکان مستقر و کار مي کردند و بعد از دفاع مقدس هفت تپه تخليه و با کمک هاي مالي مردم مازندران سنگرهاي هفت تپه، پشتيباني، آشپزخانه، حمام، محل گردان ها و مهندسي و ستاد بازسازي شد.

وي خاطرنشان کرد: طي چند سال اخير با همت مسئولين لشکر 25 کربلا، سپاه کربلا،  حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و درخواست و مطالبه پيشکسوتان دفاع مقدس منطقه احيا و امروزه کاروان هاي راهيان نور از مازندارن، گلستان، گيلان و ساير استان ها براي بازديد از منطقه در محل پشتيباني لشکر حضور پيدا مي کنند.

مدير حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران با بيان اينکه مراسم ويژه سالگرد شهداي گمنام براي اول فروردين با حضور پيشکسوتان و راهيان نور در منطقه هفت تپه برگزار مي شود، افزود: سپاه کربلا و بنياد حفظ آثار با دعوت و اعزام خانواده هاي شهدا در کاروان هاي راهيان نور خواستار حضور و بازديد اين خانواده ها از محل شهادت فرزندان، همسران و برادران بودند.

سرتيپ دوم پاسدار عبدالله ملکي با تاکيد بر اينکه وظيفه ما مازندراني ها احيا هفت تپه بوده، بيان کرد: شهرستان هاي مازندران، گلستان و گيلان با نام گذاري ميداني به نام هفت تپه باعث شوند تا جوانان و نوجوانان منطقه را شناخته و بگوييم هفت تپه منطقه اي در خوزستان بوده که قدمگاه شهدا با 143 شهيد که 66 نفر از شهدا مازندراني هستند.

وي گفت: همه مسئولين، رزمندگان، پيشکسوتان، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان وظيفه داريم خادمي راه فرهنگ ايثار و شهادت را کرده تا منتقل به نسل هاي آينده شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساخت يادمان شهداي گمنام منطقه عملياتي هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دراین مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زارچ برگزار شد سردار فتوحی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام مقام گفت: شهید حجازی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیرو‌های مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

 

وی افزود: شهید حجازی فرمانده چند وجهی بود یعنی هم در صحنه‌های ستادی، فرماندهی و میدانی و فرهنگی بسیار توانمند بودند. 

 

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به توان موشکی حزب الله لبنان در جنگ با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: سردار حجازی به نوعی پدر موشکی حزب الله تلقی می‌شد و شاید بتوان این‌گونه گفت که موثرترین چهره در تجهیز حزب‌الله به انواع موشک‌ها به ویژه موشک‌های نقطه‌زن، شهید حجازی بود.

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ