Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@22:11:11 GMT

حضور 12 تیم عملیاتی هلال‌احمر در سیمرغ

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۴۰۵

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: بیش از 11 تیم عملیاتی طی روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان سیمرغ مشغول به امدادرسانی بودند به گزارش بلاغ، محمد ایلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اقدامات امدادی انجام شده در مناطق سیل‌زده این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای وقوع این حادثه تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی منطقه وارد شهرستان شدند که در روستای تلارپشت به علت دبی بالای آب امکان اجرای عملیات نجات با استفاده از خودروهای کمک‌دار نبوده و نیاز به شناورهای پارویی و جت‌اسکی بود که این تجهیزات از پایگاه‌های دریایی و ساری فراخوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عملیات تخلیه اضطراری مردم آسیب‌دیده از ساعت 9 صبح آغاز و ساعت 19 عصر به اتمام رسید.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه بیش از 11 تیم عملیاتی طی روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان سیمرغ مشغول به امدادرسانی بودند، تصریح کرد: 6 تیم عملیاتی در روستای تلارپشت مستقر بودند که با همکاری نیروی هوایی بابلسر و نیروهای مرزبانی در عملیات امدادرسانی همکاری داشتند.

وی ادامه داد: همزمان با عملیات تخلیه اضطراری جانمایی مکان مناسب برای اسکان اضطراری افراد انتخاب و تأمین غذای گرم برای آنان انجام شد.

ایلانی با اشاره به اینکه بسیاری از اهالی روستای تلارپشت به منزل اقوام و خویشاوندان خود رفتند، تصریح کرد: اسکان 60 خانوار روستای تلارپشت در مسجد محل صورت گرفت و امکانات غذای اضطراری، آب، کنسرو و پتو به آنان رسانده شد.

وی افزود: یک دستگاه قایق جمعیت هلال‌احمر هم در منطقه مستقر شد تا در صورت رخ دادن مشکل اقدام سریع انجام گیرد.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با بیان اینکه میزان تخریب در روستاهای تلارپشت، ملاکلا، برج‌خیل، رکن‌کلا، نجارکلا قدیم و منطقه شهری کیاکلا اعلام شد، تصریح کرد: از صبح امروز بحث ارزیابی‌ها، کمک‌رسانی، توزیع اقلام غذایی و زیستی انجام شد.

وی در پایان گفت: تا عصر سه‌شنبه بیش از 300 بسته غذایی یک‌ماهه، حدود هفت هزار و 500 قرص نان، بیش از سه تن برنج و بیش از 3 هزار قوطی آب‌معدنی در شهرستان سیمرغ توزیع شد همچنین 12 تیم عملیاتی بالغ‌ بر 60 نیرو با 14 دستگاه خودرو کمک‌دار، وانت و آمبولانس مشغول به امدادرسانی هستند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان گفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل پنج هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آبگرفتگی اظهار کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082256

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش