Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:47:04 GMT

ویژه‌ برنامه‌های تحویل سال نو در حرم مطهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۶۵۸

ویژه‌ برنامه‌های تحویل سال نو در حرم مطهر اعلام شد

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با تشریح برنامه‌های سال تحویل در حرم مطهر، از حضور مرضیه هاشمی در این مراسم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام رضاعلی عزیزی به تشریح ویژه‌برنامه‌های آستان قدس برای سال تحویل پرداخت و گفت: ‌برنامه تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی چهارشنبه 29 اسفندماه از ساعت 20 با قرائت قرآن توسط سینا فتحی قاری بین المللی حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از قرائت قرآن نمایش آئینی آداب زیارت به صورت زنده اجرا می‌شود و در ادامه محمدرضا سرشار به داستان‌خوانی با موضوع امام علی(ع) می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه برای لحظه تحویل سال برنامه‎های متعدد و متنوعی تدارک دیده شده است، اظهار کرد: مدیحه‌سرایی مهدی‌رضایی، اجرای سرود محمد گلریز و برگزاری درس‎هایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی از دیگر برنامه‎های مراسم تحویل سال نو است که طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته برگزار می‎شود.

 

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: بعد از برنامه سخنرانی، پخش کلیپ و مشاعره، دعای توسل توسط حاج مهدی سماواتی قرائت می‎شود.

 

وی مرضیه هاشمی را به‌عنوان مهمان ویژه‌ معرفی کرد که در مراسم سال نو به سخنرانی خواهد پرداخت و گفت: در ادامه برنامه گروه‎های سرود آوای رضوان و نوای یاس و همچنین صابر خراسانی به سرودخوانی و شعرخوانی و سردار فضلی به روایت خاطرات دفاع مقدس می‌پردازند و در میان برنامه نیز مصاحبه زنده با معتکفان مسجد گوهرشاد به نمایش گذاشته می‌شود.



عزیزی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در ساعت 15 دقیقه بامداد تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی می‌کند و در ادامه سیدمهدی میرداماد به مدیحه سرایی می‌پردازد که در هنگام مداحی پرچم بارگاه منور حضرت علی(ع) به وسیله خادمان در جایگاه برنامه به اهتزاز در می‌آید.

 

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مسابقه‌ای طراحی شده که از طریق نمایشگرها پخش می‌شود و در پایان مراسم به قید قرعه‌ به شرکت‌کنندگان در این برنامه هدایایی اعطا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لحظه تحویل سال مصادف با شام ولادت حضرت علی(ع) است، سعی می‌شود که بعد از سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، ارتباط مستقیم تصویری با حرم امام علی(ع) صورت بگیرد.



عزیزی گفت: همزمان با لحظه تحویل سال به صورت جمع‌‏خوانی دعای تحویل سال با حضور خادمان بارگاه منور رضوی قرائت خواهد شد و زائران نیز همراهی خواهندکرد.

 

وی تصریح کرد: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از طریق نمایشگرهای پهن پیکر حرم مطهر رضوی و قرائت زیارت امین الله توسط سعید حدادیان حسن ختام برنامه‌های لحظه تحویل سال حرم امام رضا(ع) است.

 

سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همه خادمان و مسئولان آستان قدس رضوی در صدد آن هستند که برنامه لحظه تحویل سال با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود تا در اذهان زائران عزیز خاطره‌ای خوش و معنوی به جا بماند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سپیده بابایی رکنی، قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان در سال ۲۰۲۱، مدال طلای جهان و نقره آسیا خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

سپیده بابایی قهرمان جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان ۲۰۲۱ در ادامه این مراسم از حس و حال خودش گفت و افزود: یک سری حس‌ها را نمی‌شود به زبان آورد، زیرا دلی است و باید درک کرد.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات، به امام رضا (ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار (ع) از این دسته اسامی است.

بابایی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی این مدال امام رضا (ع) است، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خود خدا و حضرت ثامن الحجج (ع) انجام می‌دهد فقط باید خلوص نیت داشت.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی