Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید نورتقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیلاب و بارندگی های اخیر در گنبدکاووس باعث آبگرفتگی خیابان های اطراف برج قابوس شده اما خوشبختانه آسیبی به برج وارد نشده است.

وی با بیان اینکه بارندگی و باد آسیبی به بنا وارد نکرده است، افزود: بارندگی آسیبی به بنا وارد نمی کند و هرساله شاهد بارندگی های این چنینی در گنبد هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورتقانی اضافه کرد: به دلیل قرار گرفتن بنای برج بر روی تپه احتمال آبگرفتگی و وارد آمدن خسارت به بنای برج وجود ندارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس ادامه داد: بلندترین اثر آجری جهان آماده پذیرایی و بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است و امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده سیلاب داخل شهر گنبدکاوس نیز مدیریت شود.

لازم به ذکر است؛ برج قابوس بن وشمگیر، بلندترین برج آجری جهان و یکی از آثار ارزشمند معماری در دوره اسلامی است که در شهرستان گنبدکاووس قرار دارد.

این اثر تاریخی که سال ۹۱ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید، بنای ارزشمندی بر فراز تپه خاکی که قریب پانزده متر از سطح زمین بلندتر است، قرار دارد؛ ارتفاع این برج ۵۵ متر است که با احتساب ارتفاع تپه در مجموع به ۷۰ متر می‌رسد.

برج گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در میان پارکی زیبا و در سه کیلومتری شهر تاریخی جرجان در قرار دارد. این بنای فاخر معماری در سال ۳۹۷ هجری قمری برابر با ۳۷۵ هجری خورشیدی و در زمان سلطنت شمس‌المعالی قابوس بن وشمگیر در شهر جرجان که پایتخت پادشاهان آن دیار، آل زیار بوده، بنا شده است.

کد خبر 4572583

منبع: مهر

کلیدواژه: گنبدکاووس برج قابوس سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کماندوها در اطراف کنسول گری ایران در پاریس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 فردی بعد از ظهر وارد ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در منطقه شانزدهم پاریس شد و ادعا کرد جلیقه انتحاری دارد؛ موضوعی که پای نیروهای ویژه پلیس فرانسه را به میان کشید و کماندوها سفارت ایران را محاصره کردند. در نهایت مشخص شد این شخص شئی انفجاری به همراه ندارد و پس از جروبحث های زیاد با کارمندان کنسولگری، کارمندان به او کیک و آب تعارف کردند. سپس او ساختمان کنسولگری را ترک کرد و پلیس بلافاصله وارد عمل شد و او را دستگیر کرد. وضعیت اطراف سفارت ایران در زمان این حادثه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • کماندوها در اطراف کنسول گری ایران در پاریس
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر زاهدان برای سومین روز
  • سیلاب و آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است