Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس‌های اطلاعاتی اروپا سالهاست نسبت به افزایش تهدید ناشی از گروه‌های راستگرای افراطی هشدار داده‌اند. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس های اطلاعاتی اروپا طی سال های گذشته نسبت به تهدید روزافزون گروه های راستگرای افراطی هشدار داده اند، گروه هایی که قادر به انجام حملات تروریستی شبیه حمله اخیر در نیوزلند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان: اروپا درباره جنایت نیوزیلند سکوت کرده است

 

در حمله عامل تروریستی به دو مسجد در نیوزلند، بیش از 50 مسلمان کشته شدند.

این گزارش افزود: سرویس های اطلاعاتی فرانسه، بریتانیا و آلمان و ایتالیا بارها نسبت به خطر فزاینده مربوط با افزایش تنش ها در جوامع غربی بر سر مساله مهاجرت و حملات تروریستی هشدار داده اند.

پاتریک کالوار مدیر سابق سرویس ضد اطلاعات فرانسه در ماه می 2016 میلادی در این باره گفت: اروپا در خطر بزرگی قرار دارد، افراط گرایی همه جا رو به افزایش است و سرویس های اطلاعاتی باید به دقت منابع مالی گروه های راستگرای افراطی را زیر نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما باید دیر یا زود جلوی فعالیت همه این گروه ها را بگیریم.

پیتر نیومن رئیس مرکز بین المللی برای مطالعات افراط گرایی و بنیادگرایی در این باره به شبکه سی ان ان گفت: در سراسر کشورهای غربی ما شاهد افزایش تعداد جرم ها و خشونت های مرتبط با گروه های راستگرای افراطی در 4 یا 5 سال اخیر بوده ایم.

کشورهای اروپایی از سال 2004 تاکنون با موج گسترده ای از حملات مسلحانه و بمبگذاری ها روبرو شده اند که عاملان اصلی این حملات از القاعده یا داعش الهام گرفته اند. این حملات تاکنون منجر به مرگ صدها نفر شده است.

این گزارش افزود: گروه های راستگرای افراطی که مسئول بخش زیادی از خشونت های دهه 1980 میلادی بودند اکنون بار دیگر در کانون توجه و تمرکز سرویس های امنیتی کشورهای اروپایی قرار گرفته اند.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده ، عملیات مقابله با تروریسم که مرتبط با گروه های راستگرای افراطی بوده است، طی سال های 2016 و 2017 میلادی با رشد 88 درصدی روبرو شده است.

آلمان و انگلیس بودجه و نیروهای امنیتی بیشتری را برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز گروه های راستگرای افراطی اختصاص داده اند. طی سال های اخیر گروه های نئونازی زیادی در آلمان ظهور کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اروپا تروریسم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا تروریسم اروپا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

رئیس‌جمهوری آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی و در دفاع از جنایت‌های آشکار صهیونیست‌ها در غزه گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بارها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد