Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:19:17 GMT

معرفی برگزیدگان جایزۀ هوشنگ مرادی کرمانی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۴۹۹۴

معرفی برگزیدگان جایزۀ هوشنگ مرادی کرمانی

برگزیدگان نخستین دورۀ جایزۀ ادبی هوشنگ مرادی کرمانی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، برگزیدگان نهایی جایزۀ ادبی هوشنگ مرادی کرمانی (۱۳۹۷) در بخش نثر به این شرح هستند:

الناز شریف‌پور، کلاس اول از بوکان، درس گمشده

فاطمه صالحی سلمی، کلاس دوم از اهواز، رنگین‌کمان

مهرانه یعقوبی، کلاس سوم از مشهد، طلسم گوسپندی

مهرنوش پورشاهین، کلاس چهارم از اصفهان، سرگذشت یک کلید

فاطمه قجاوند، کلاس پنجم از اصفهان، روپوش مدرسه

فاطمه مناجاتی، کلاس ششم از مشهد، چه زود دیر می‌شود

دنیا اسکندرزاده، کلاس هفتم از تهران، بوی عید

علی نصرالله‌پور، از قم، عمو اناری

تینا رحیم‌احمدی، کلاس نهم از مریوان، ز مثل زندگی

محمدطاها جهاندیده، کلاس دهم از رشت، قطار یابوها

هاجر پیمان، کلاس یازدهم از ایلام، خفگی

بهار اصفهانی، کلاس دوازدهم از تهران، بهار با هزارتومانی‌اش

همچنین برگزیدگان نهایی در بخش شعر به شرح زیر اعلام شدند:

ماه تینار شیردل، کلاس اول از تهران، دفتر نقاشی

ثنا برزآبادی فراهانی، کلاس سوم ازشهرری، فرش دستباف

شاینا قدمیان، کلاس چهارم از تهران رؤیای شیرین

آنیتا مقدم، کلاس پنجم از تهران، باران

مسیحا رهبر، کلاس ششم از رامسر، پنجره

آلما میهن‌دوست، کلاس هفتم از ساوه، تو می‌دانی

باران خوارزمیان، کلاس هشتم از تهران، پیراهن

سیدسعید پژمان، کلاس نهم از شهرری، شیرینی

سارا صالح‌نیا، کلاس دهم از چالوس، شب چشم تو

فائزه چراغی، از ایلام، اتوبوس

سارا درهمی، کلاس یازدهم از یزد، اتفاق تکراری

سیما صالحی، کلاس دوازدهم از نهاوند شعر بخوان

نخستین دوره جشنوارۀ ادبی هوشنگ مرادی کرمانی با پشتیبانی گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی، شورای کتاب کودک، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و ماهنامۀ انشا و نویسندگی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسن ذوالفقاری، شهرام اقبال‌زاده، اسدالله شعبانی، بیژن مرادی کرمانی، دکتر علی‌اکبر کمالی‌نهاد، دکتر مریم جلالی، دکتر مریم دانشگر، رودابه کمالی، دکتر نرگس باقری. ابراهیم هداوند میرزایی و مرضیه مدنی، گروه داوران نخستین جشنوارۀ ادبی هوشنگ مرادی کرمانی را تشکیل می‌دهند.

اعضای هیئت امنای جایزۀ هوشنگ مرادی کرمانی نیز به شرح زیر هستند:

دکتر حسن ذوالفقاری؛ رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شهرام اقبال‌زاده؛ نویسنده و مترجم،

اسدالله شعبانی؛ شاعر، نویسنده و کارشناس ادبی، سیدحسین حسینی‌نژاد؛ دبیر و مدیرمسئول ماهنامۀ انشا و نویسندگی.

اعضای دبیرخانۀ جایزۀ هوشنگ مرادی کرمانی هم سهیلا عابدینی و گیتی قریب هستند.

قرار است این جایزه هر سال به قصد شناسایی دانش‌آموزان خلاق و نوآور در حوزۀ ادبی و بزرگداشت نویسندۀ معاصر، هوشنگ مرادی کرمانی، برگزار شود. در نخستین دورۀ این جشنواره، پس از سه مرحله داوری، از میان بیش از هزار اثر، ۲۴ دانش‌آموز از سراسر کشور برگزیده شدند. اثرهای برگزیدۀ این دانش‌آموزان در ماهنامۀ انشا و نویسندگی، شمارۀ ۱۰۱ منتشر می‌شود. همچنین به برگزیدگان، لوح یادبود و کتاب‌هایی از سوی چهار نشر معین، محراب قلم، توکا و میچکا هدیه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جايزه ادبي هوشنگ مرادی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد

اکبر رضوانیان؛ کارشناس ارشد گردشگری درباره نسبت نمایشگاه کتاب با مقوله گردشگری ادبی  گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در چند دهه گذشته تأثیر بسیاری در جامعه داشته و هم‌نسلان من به صورت گروهی با همراهی همدیگر به بازدید نمایشگاه کتاب می‌رفتند. در همه دوره‌ها فعالیت و برنامه‌های ناشران در نمایشگاه تأثیر بسیاری در جذب مخاطبان داشته است. 

وی افزود: هر چه برنامه‌های نمایشگاه کتاب پُربارتر باشد، بازتاب آن در جامعه بیشتر خواهد بود، برگزاری تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب یکی از اقدام‌های مرتبط با گردشگری ادبی است و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تاکنون در تعداد قابل توجهی برگزار شده و مخاطبان در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه کتاب، نویسندگان بزرگ و نامدار کشور را در این نمایشگاه ملاقات کرده‌اند.

این کارشناس گردشگری ادبی که خود تور‌های گردشگری ادبی بسیاری را طراحی و اجرا کرده، ادامه داد: آیین‌های رونمایی از کتاب و برگزاری مراسم جشن امضای کتاب‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در فعال بودن گردشگری ادبی حول محور نمایشگاه کتاب موثر است. بسیاری از بزرگان ادبیات معاصر ایران در سه دهه گذشته در نمایشگاه با مخاطبان خود مستقیما دیدار داشته‌اند و این موارد برای گردشگری ادبی رویداد محور بسیار جذاب است.

رضوانیان در بخشی دیگر از این گفتگو به تاثیر خلاقانه برگزار کردن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر فرهنگ معاصر اشاره کرد و ادامه داد: طبیعتاً آنهایی که دغدغه فرهنگ و ادب را دارند، نمایشگاه کتاب برایشان بسیار جذاب است. من شخصاً با دوستانم لحظه شماری می‌کردم که اردیبهشت ماه برسد و نمایشگاه کتاب برگزار شود. برخی اعتقاد دارند که هم‌اکنون حوزه فرهنگ و هنر و همچنین گردشگری اولویت نخست مردم جامعه نیست. اگر چنین نظری درست باشد، می‌توان با هر چه مفید و خلاقانه‌تر برگزار کردن نمایشگاه کتاب تهران اشتیاق مخاطبان به بازدید از نمایشگاه کتاب را در ذیل عنوان گردشگری ادبی افزایش داد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با برنامه‌های متنوع برای همه گروه‌های جامعه را موجب پویایی و نشاط دانست و گفت: خوب است ناشران و نویسندگان فعالیت درخور توجهی داشته باشند. آنها به خوبی بر نیاز مخاطبان خود واقف هستند. متولیان امر نیز با داشتن سیاست‌های بلند مدت در برگزاری نمایشگاه می‌توانند مطالعه را در اولویت جامعه به ویژه نسل جدید قرار دهند.

این کارشناس و فعال حوزه گردشگری ادبی با اشاره برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در دیگر کشورها، عنوان کرد: بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب در منطقه ما نقش آفرین شده‌اند و می‌توان برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه‌های کتاب مختلف در حوزه گردشگری ادبی را مورد توجه قرار داد. هرچند ما نیازی به الگو گرفتن از دیگران نداریم، چرا که نمایشگاه کتاب تهران در سالیان متوالی شاهد اتفاق‌های بسیار خوب بوده است.

رضوانیان اضافه کرد: می‌توان گردشگری ادبی را در کنار نمایشگاه کتاب رشد داد و انگیزه‌های شرکت در نمایشگاه برای گردشگران ادبی را تقویت کرد. داشتن چشم‌انداز و استراتژی و هدفمند بودن برگزاری نمایشگاه را بهبود می‌بخشد. برای گردشگری ادبی و حضور گردشگران داخلی و خارجی می‌توان مولفه‌های آن را به خوبی در نظر گرفت و زمینه‌های اجرایی‌اش را فراهم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • «سرزمین شعر» به پایان راه رسید/ معرفی برگزیدگان
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد